Fitness Seller

Wat vinden jullie van dit fullbody schema

DJMaster

Novice
Waardering
0
Ik ben van plan om met dit schema te beginnen. Fullbody schema de bedoeling is om drie dagen in de week te trainen en elke spiergroep 3 keer in de week aan te pakken.

Dit is het schema:

Borst
Barbell Bench Press 3 * 8
Incline Barbell Bench Press 3 * 8

Rug
Cable Front Pulldown 3 * 8
Zittend Kabelroeien 3 * 8

Schouders
Barbell shoulder press 3 * 8
Dumbbell Lateral raise (zijwaarts heffen) 3 * 8

Biceps
Preacher Curl 3 * 8
Dumbbell Incline curl 3 * 8

Triceps
French press 3 * 8
Dippen 3 * 8

Benen
Leg press 3 * 8
Leg extension 3 * 8
Calf raise 3 * 8

Wat vinden jullie hiervan? Graag jullie reacties/ suggesties

K*t.

Ik zie geen chins, geen barbell rows, geen squats, geen deadlifts geen military presses.

Wat gare cable bullshit/ leg extensions op de plek waar decent oefeningen horen te staan.

Maak een nieuw schema.

K*t.

Ik zie geen chins, geen barbell rows, geen squats, geen deadlifts geen military presses.

Wat gare cable bullshit/ leg extensions op de plek waar decent oefeningen horen te staan.

Maak een nieuw schema.

compleet mee eens, geen rows, geen deads geen squats

Als je fullbody wilt doen, dan moet je denken in grote oefeningen. Wat jij hebt zijn splitmethodes geconverteerd naar fullbody.

Niet elke fullbody dag is ook hetzelfde, dat is veel te eenzijdig.

Bekijk de powerlift/strongman sectie. Daar heb je genoeg (goede) fullbody schema's ;)

succes.

Deadlift, squats en BOR's hoeven niet IMO maar ze maken het wel beter (je schema) en ze zijn leuk dus waarom niet?

kan er alleen niet tegen dat zoveel zeggen dat zonder squats en deads je niet kunt groeien... ken genoeg mensen die ze nooit doen en knap goed fysiek hebben...

niks tegen deads en squats overigens, doe ze beide graag maar dat standaard "kijk mij eens ruig zijn met me deads en squats" van mensen die nog nie eens 2x BW deadliften maar toch "hardcore" willen zijn komt me de neus uit!

Deadlift, squats en BOR's hoeven niet IMO maar ze maken het wel beter (je schema) en ze zijn leuk dus waarom niet?

kan er alleen niet tegen dat zoveel zeggen dat zonder squats en deads je niet kunt groeien... ken genoeg mensen die ze nooit doen en knap goed fysiek hebben...

Sure they do, they must be total beasts. :eyes:

niks tegen deads en squats overigens, doe ze beide graag maar dat standaard "kijk mij eens ruig zijn met me deads en squats" van mensen die nog nie eens 2x BW deadliften maar toch "hardcore" willen zijn komt me de neus uit!

Wat lul jij nou weer slap? Die oefeningen zijn de basis in ieder schema, zowel split als fullbody en heeft niet eens iets met wel of niet hardcore zijn te maken.

het feit dat ze die oefeningen doen zegt al dat ze goed bezig zijn of dat willen zijn.

je kan zonder ook wel wat spieren opbouwen maar why the **** zou je je eigen progressie met opzet in de weg zitten??????

het feit dat ze die oefeningen doen zegt al dat ze goed bezig zijn of dat willen zijn.

je kan zonder ook wel wat spieren opbouwen maar why the **** zou je je eigen progressie met opzet in de weg zitten??????

ik zeg toch dat deadlift en squat beter is, vooral deadlift (squat kan imo nogal redelijk vervangen worden in bb opzicht, qua kracht gaat niks boven de squat) genoeg bbers (surf maar es op bb.com) die met leg press ed. goede benen hebben opgebouwd...

maar zoals ik al zei squat en dead ik graag, en is het ook het bneste

ik zeg toch dat deadlift en squat beter is, vooral deadlift (squat kan imo nogal redelijk vervangen worden in bb opzicht, qua kracht gaat niks boven de squat) genoeg bodybuilders (surf maar es op bb.com) die met leg press ed. goede benen hebben opgebouwd...

nogmaals, deadlift/squat etc MOETEN gewoon in een schema, als je het goed wilt aanpakken tenminste.

ja leg presses etc zijn leuk vooral als je er 1meter benen mee opbouwt terwijl dat anders 2 meter80 had kunnen zijn.
squat kan niet vervangen worden, het voordeel gaat veel verder als enkel je benen.

niks te maken met bb.com, wanky yankies:D

ik zeg toch dat deadlift en squat beter is, vooral deadlift (squat kan imo nogal redelijk vervangen worden in bb opzicht, qua kracht gaat niks boven de squat) genoeg bodybuilders (surf maar es op bb.com) die met leg press ed. goede benen hebben opgebouwd...

Je kan gespierde benen kweken met de leg press, maar met de squat gaat het toch veel sneller.
Alle onderzoeken dat ik gelezen heb wijzen uit dat squat superieur is aan leg press.

er zitten gewoon geen compound dingen in ( wat al gezegd is ) en dat is het belangrijkste dat moet veranderen maar voor de rest kan het toch wel dat schema.

of er gewoon een split van maken maar dat zou ik meer oefeningen nemen, ( en alsnog de basisoefeningen erin douwen:D)

er zitten gewoon geen compound dingen in ( wat al gezegd is ) en dat is het belangrijkste dat moet veranderen maar voor de rest kan het toch wel dat schema.

of er gewoon een split van maken maar dat zou ik meer oefeningen nemen, ( en alsnog de basisoefeningen erin douwen:D)

Hoe noem jij dips, bench press, cable row en MP dan? Isolatie? :rolleyes:

Ik verdedig dit schema niet hoor, maar wat jij zegt is onzin.

K*t.

Maak een nieuw schema.

geen chins: cable front pulldown (mss kan hij niet genoeg chins doen)
geen barbell rows: hij doet zittend roeien zie hier geen probleem in
geen military press: hij doet barbell press wat ik zelf veel beter vind omdat je de voorkant al meeneemt met borst en dumbbell press is al veel meer zijkant
en leg press vind ik niet zo slecht aangezien dit iets veiliger is

er zijn inderdaad ook veel mensen die goeie fysiek bouwen zonder de deadlift maar deze zou ik toch zeker en vast doen kijk wel dat iemand controleert of je deze goed uitvoert
ook moet je minder sets doen want 39 is te veel en je moet hamstrings trainen
dus zou aanraden om leg press en leg extensions weg te doen en full squat te gaan doen
voor biceps en triceps elk een oefening
dan heb je in totaal 30 sets
dit vind ik het maximum wat iemand moet doen per training
even ter informatie dit is alleen om het schema hierboven zo goed mogelijk te verbeteren met zo weinig mogelijk aanpassingen

Barbell roeien>kabel roeien of zitten roeien bigtime
presses: elke press belast zowieso vooral de voorkant schouders maakt niet uit welke variant. de zijkant word altijd in mindere mate meegepakt.

Barbell roeien>kabel roeien of zitten roeien bigtime
presses: elke press belast zowieso vooral de voorkant schouders maakt niet uit welke variant. de zijkant word altijd in mindere mate meegepakt.

goed lezen he:) ik zei heb schema verbeterd met zo min mogelijk aanpassingen
natuurlijk is barbell roeien beter
en er is een heel erg groot verschil hoor in mate dat je de voorkant schouders meepakt bij dumbbell press en military press als je tenminste de dumbbells ook tot opzij brengt en niet tot voor:)

niet om te mierennken maar cable row is nou niet echt het model van een goeie compound.

cable row: onderrug, midden rug, klein beetje brede rugspier bij uitrekking, trapezius, en benen (probeer maar eens te doen zonder je benen ergens tegen te zetten), en rhomboideus natuurlijk ook

goed lezen he:) ik zei heb schema verbeterd met zo min mogelijk aanpassingen
natuurlijk is barbell roeien beter
en er is een heel erg groot verschil hoor in mate dat je de voorkant borst meepakt bij dumbbell press en military press als je tenminste de dumbbells ook tot opzij brengt en niet tot voor:)

ow ik heb goed gelezen hoor, je gaat toch niet op dat soort oefeningen besparen om zo min mogelijk aanpassingen te maken, dat zijn juist de meest benodigde aanpassingen.

en voor voorkant schouders(neem aan dat je dat met voorkant borst bedoelde:D) er zit wel verschil in de uitvoering maar het is altijd vooral de voorkant die aan het werk is en de zijkant in mindere mate, goed je kan wat verleggen maar meer is het niet, de functie van de spieren veranderen niet met verandering van uitvoering in dat vlak.

cable row: onderrug, midden rug, klein beetje brede rugspier bij uitrekking, trapezius, en benen (probeer maar eens te doen zonder je benen ergens tegen te zetten), en rhomboideus natuurlijk ook

geen geldige vergelijking, net zoals benchpress met chest press vergelijken.

Terug
Naar boven