MuscleMeat

Wat vinden jullie van mijn voedingsschema

smithsYama

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Mijn voedingsschema is er op gericht om meer massa te gainen en altijd genoeg koolhydraten en eiwitten in mijn bloodcirculatie te hebben. here it comes:

07:00
1x boterham (twee sneetjes) met smeerkaas of pindakaas
1x banaan
28 g whey protein opgelost in 250 ml magere melk

09:00
1x kopje kofie

10:00
twee glazen melk (400 ml)

12:00
1x boterham met ham en kaas
1x boterham met kipfilet, boter en komkomer/sla
1x boterham met boter en hagelslag
2x glazen vruchtensap/multivitamine (400 ml)

15:00
1x boterham met pindakaas of smeerkaas
2x glazen melk (400 ml)

16:30
een banaan

15:15-19:40
trainen

1x boterham meet appelstroop gelijk na trainen

20:00 warm eten
300 g vlees (varkenslappen/bief/kip)
aardappelpuree
2x sneetjes bruin tarwe brood
500 g magere kwark 8,8 % eiwit
100 g cottage cheese met suiker

21:30
28 g whey eiwit opgelost in 250 ml magere melk

22:30
slapen:yawn:

gedurende de hele dag ongeveer 2 liter water.

tussen 7 en 12 uur ga je de mist in,want t enige wat je binnenkrijgt is een bak koffie en 2glazen melk en zou iig na t trainen een whey shake nemen.

Boterhammen 's morgens, 's middags, tussendoor, 's avonds, bananen, aardappelpuree... zijn dat niet iets teveel koolhydraten?

En ik denk dat je dan toch in ieder geval best eens afwisselt met zilvervliesrijst of volkoren pasta, een slaatje maken met tonijn natuur bv.

My 2 cents, opmerkingen mocht dit slechte raad zijn zijn steeds welkom natuurlijk :)

• Topic Starter Topic Starter
Boterhammen 's morgens, 's middags, tussendoor, 's avonds, bananen, aardappelpuree... zijn dat niet iets teveel koolhydraten?

En ik denk dat je dan toch in ieder geval best eens afwisselt met zilvervliesrijst of volkoren pasta, een slaatje maken met tonijn natuur bv.

My 2 cents, opmerkingen mocht dit slechte raad zijn zijn steeds welkom natuurlijk :)

Ik heb een beetjes slechte ervaring met rijst. Als ik rijst eet dan heb ik het gevoel dat mijn buikvet toeneemt. Het lijkt alsof alle rijst die je eet volledig naar de buikvet gaat. Hetzelfde heb ik natuurlijk ook met brood.

Laatst bewerkt:
Ik vind het niks. Ik gebruik zelf deze richtlijnen en bevallen me prima:

6-8 maaltijden per dag nemen.
Min. elke maaltijd 30 gram eiwit (voor aanvulling en eiwit houdt je verbranding op gang)
Vetten tussen de 50 en 120 gram per dag. Hoe meer kh je gaat eten hoe meer vetten je toevoegt.

Dan ga je uitrekenen wat je nu aan kh eet, die koolhydraten verspreid je voor het grootste gedeelte over de maaltijden overdag. 's Avonds teer je het meest op de eiwitten en de vetten. (OF ALS JE TRAIND 'S AVONDS WEL KOOLHYDRATEN NA JE TRAINING NEMEN)
De maaltijden overdag moeten zoveel mogelijk gelijk zijn qua kcal's. Dus niet bijv. grote avondmaal en maar 2 sneeen brood 's middags tussendoor. Ontbijt is ook zeer belangrijk.
Als je merkt dat je niet vooruit gaat ga je de kh. verhogen.

Goede kh: Rijst, brinta, havermout, bambix, brood, pasta's.
Eiwitten voornamelijk uit: magere kwark, kipfile (broodbeleg of voor zo), rosbief (broodbeleg of voor zo), vis(tonijn) en uit shake.
Goede vetten: Noten, vette vis (ook gelijk eiwit), lijnzaad, lijnzaadolie

Fruit neem je 's ochtends vroeg en/of rondom je training ivm snelle suikers.

• Topic Starter Topic Starter
Dus overdag zoveel mogelijk eiwitten en s avonds meer kh. ik trian s avonds 17:15-18:30

Ik heb een beetjes slechte ervaring met rijst. Als ik rijst eet dan heb ik het gevoel dat mijn buikvet toeneemt. Het lijkt alsof alle rijst die je eet volledig naar de buikvet gaat. Hetzelfde heb ik natuurlijk ook met brood.

Bij veel rijst krijg je dan ook een rijstbuik :p

Je bent op weg maar het moet toch iets anders, ik ga zelf uit van de volgende richtlijnen bij massa aanzetten:

ga min 500 kcal boven je BMR behoefte zitten (kan je uitrekenen zoek ff op het forum of vraag het ff via privebericht).

Verdeel je maaltijden over de dag met c.a. 2.5 uur tussenruimte.

Per maaltijd verdeling eiwit, vet en hoolhydraten goed aanhouden (ong. 40, 10, 50 procent)

zorg dat je in elk geval over de dag ca 3 * je lichaamsgewicht in grammen eiwit binnenkrijgt uit verschillende bronnen.

Pas dit eens toe en kijk wat voor je werkt. Hagelslag en vruchtensap zou ik eruithalen.

D

Terug
Naar boven