XXL Nutrition

Wat vinden we hier nou van? [Man krijgt 23 jaar cel voor plaatsen rugzak zonder bom]

StickySteeez

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
972
Lengte
1m90
Massa
93kg
In Chicago is een 25-jarige man veroordeeld tot 23 jaar cel voor het plaatsen van een rugzak waarvan hij dacht dat er explosieven in zaten. De man, een Libanese immigrant, liet de rugzak achter bij een drukke weg in de buurt van het Wrigley Field-stadion.
Sami Samir Hassoun heeft bekend dat hij in 2010 de rugzak in een vuilnisbak bij het stadion heeft gegooid. Hij had de zogenaamde bom gekregen van undercoveragenten van de FBI.

Volgens de verdediging is de verdachte, een voormalige bakker, uitgelokt tot de daad en was hij ontvankelijk omdat hij in een slechte periode van zijn leven zat met fors alcoholgebruik. De aanklager zegt dat hij meermalen de kans heeft gehad uit de operatie te stappen, maar dat niet deed.

De rechter maakte een vergelijking met de bomaanslag bij de marathon van Boston. Als de rugzak werkelijk een bom had bevat, zou die aanslag, waarbij drie mensen omkwamen, kinderspel zijn geweest.

In de rechtszaal huilde de verdachte bij het horen van het vonnis. Hij bood zijn verontschuldigingen aan. Zijn bekentenis is onderdeel van een deal, waarmee hij levenslange gevangenisstraf ontloopt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...aar-cel-voor-plaatsen-rugzak-zonder-bom.dhtml

Ik fronste toch wel even m'n wenkbrauwen toen ik dit bericht las.

Wat vinden jullie hier nou van?

medeplichtig is ook strafbaar.

Doodstraf geven.

Nul medelijden.

Netjes, goed gedaan van de FBI, weer een potentiële mother****er minder.

Titel doet anders vermoeden maar hij ging er vanuit dat er een bom inzat en is dus gewoon schuldig. Had ie beter even in de tas kunnen kijken of er daadwerkelijk een bom in zat, had hem 23jaar cel gescheeld.

Ja als hij gewoon 'voor de grap' (zo even gezegd) een tas met nepbom plaatste vind ik het overdreven maar de beste man ging er vanuit dat er serieus bommen inzaten en dat alles in feite serieus was.

Gepast dus.

Nu kost die ****er 23 jaar geld.
Beter kapot kunnen schieten.

Inderdaad, you've done the crime, you do the time.

Maar..... ik zag op een Amerikaanse site (zal hem proberen terugvinden), dat er een perverse "praktijk" is ontstaan bij de Amerikaanse veiligheidsdiensten: Ze surveilleren een aantal plekken, zoeken mensen die recent overgeschakeld zijn naar het Salafisme, en gaan dan weken en maanden inpraten op die man. Zoals iemand hier reeds ergens terecht zei, iemand die zich op volwassen leeftijd tot een religie bekeert, is al niet erg stabiel. De veiligheidsdiensten zoeken dus zwakkeren: bijv een alcoholverslaafde, die niks dan miserie in zijn leven heeft gekend, niet erg stabiel en zeer manipuleerbaar is, en ze gaan daar dan als undercover-salafi maanden op gaan inpraten (wat ook gebeurd en wat ook is gebeurd bij de Boston broers) en die dus voor een tweede keer gaan brainwashen, dan kan ik niet echt zeggen dat ik de veiligheidsdiensten vrijpleit; Dit zijn walgelijke praktijken.

Daarom ook dat die geen levenslang krijgt. Hij heeft een deal gesloten. Hij heeft bekend. Absurde veronderstelling want de FBI had bewijzen dus een deal was niet nodig want ze hadden zijn bekentenis niet nodig.Dus misschien was de deal anders zodat de maandenlange manipulatie niet ter sprake zou komen.

Aan die naam te zien zal het in opdracht van Allah zijn. :rolleyes: Afschietehhhh...

PS: de veiligheidsdiensten doen dit om aan te tonen dat hun war on terrorism succesvol is, zodat de bevolking een politiestaat makkelijker zou slikken.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 12:38 ----------

[Link niet meer beschikbaar]
The investigation started in 2009 after an informant tipped the FBI to Hassoun's violent intentions and later introduced Hassoun to an undercover agent posing as a contact. Hassoun was given a digital camcorder to videotape potential targets and scouted the area around Wrigley Field on three dates in August 2010. The undercover agents paid Hassoun $2,700 for his work.

In arguing for the minimum sentence, Hassoun's attorneys alleged that his "inner demons" made him a perfect mark for overzealous undercover agents who took months to coax and cajole him into going along with the plot.

"As a 21-year-old working at a bakery with no criminal ties, he seems an unfair and bizarre target for the FBI to have recruited into such a serious crime," the attorneys wrote. "Sami never suggested to the informant that he held extremist religious views or was a member of a terrorist organization, but instead exposed himself as a naive and vulnerable young man."

In Amerika maken ze inderdaad gebruik van bijzonder vergaande manieren van uitlokking om "daders" te pakken te krijgen. Spijtige praktijken naar mijn idee omdat je uiteindelijk niet de mensen pakt waar je naar op zoek bent maar wel resultaat boekt.

Er staat me nog iets bij van een agente in New York die een man uitlokte om zijn penis te laten zien. Ze was met hem aan het flirten, had haar borsten laten zien en vroeg toen als tegendienst hem om zijn penis te laten zien waarna hij werd opgepakt voor openbare onzedelijkheid.
Zelfde idee met actief drugs/prostituees aanbieden.

Je kan in Nederland beter mensen doodschieten of doodrijden.... Met een beetje geluk moet je 4 jaar zitten... Of 240 uur taakstraf.... ALS je veroordeeld wordt, sommige krijgen bij het door rijden na een dodelijkauto ongeluk niets..

Maar ik vind het 23jr cel voor een poging belachelijk!
De overheid, politie en justitie maken zoooooooveeeeeeeeeel meer slachtoffers maar worden nooit berecht..
Zelfde als de top van de bankiers, laat ik niet eens beginnen over de Illuminatie, Bilderberg group, NWO, Rothschild, Rockefeller, Bohemian Grove.......

Ongepast. Voor geld zou ik mijzelf onder laten pissen of een station opblazen. Beetje labiel en je gaat al gauw mee met zo'n FBI complot. Ik vind dit echt een kinderachtige actie. Geef hem dan therapie of iets constructiefs. Niet een plek in de gevangenis waar jij T-bag zijn broekzak mag dragen de hele dag.

Goodbye liberty voor de US. Dit is gewoon weerzinwekkend. Geen straf was ongepast geweest maar dit is gewoon uitlokking door de staat (wat al ongrondwettelijk is) die mensen gaat criminaliseren en vervolgens jarenlang opsluiten. Weer een bewijs dat de grondwet daar geen waarde meer heeft en alles mogelijk is.

Natuurlijk moet ie gestraft worden, maar niet zo zwaar. Die zogenaamde deal zit ook een ranzig luchtje aan. Zoals eerder gezegd, wat is de deal dan? Bewijzen waren er allang en er waren blijkbaar ook geen handlangers die erbij gesnitcht konden worden, dus hoefde er helemaal geen deal gesloten te worden. Als dit geen uitlokking is... Smerige FBI-praktijken.

• Topic Starter Topic Starter
Gelukkig dat er mensen zijn die er net zoals mij over denken. Ik vind dit toch ook wel gewoon uitlokken en volgens mij draagt dit gewoon amper bij aan de War on Terror zoals die nog zo vaak genoemd wordt.

Terug
Naar boven