Fitness Seller

Wat vinden we hier nou van? [Man krijgt 23 jaar cel voor plaatsen rugzak zonder bom]

Goodbye liberty voor de US. Dit is gewoon weerzinwekkend. Geen straf was ongepast geweest maar dit is gewoon uitlokking door de staat (wat al ongrondwettelijk is) die mensen gaat criminaliseren en vervolgens jarenlang opsluiten. Weer een bewijs dat de grondwet daar geen waarde meer heeft en alles mogelijk is.
Is volgens mij al vele jaren dat ze dit doen als undercover hoertje op straat.

Nog een praktijk die ze vaak doen: leden van "sleeper cells" oppakken en dit dan in het breed uitsmeren op tv. Ik herinner me niet meer waar ik het ergens las, maar een Amerikaanse journaliste deed eens onderzoek naar het aantal sleeper cell leden uiteindelijk ook zijn veroordeeld. VAn de 15 sleeper cells (dus elk me zogezegd meerdere leden), waren er na 6 jaar "sleeper cell" arrestaties, maar liefst ........... 1 veroordeeld. Voor het illegaal bezit van een precursor (zogezegd zou hij daar bommen van maken, maar het was duidelijk dat hij er drugs van maakte want hij had alle andere precursors ook voor de drug, maar niet voor de bommen.
En justice failed, once again.

Eigenlijk is dit hetzelfde als een echte bom die niet af zou gaan door een verkeerde constructie, maar de bom is nog nepper waardoor die helemaal nooit tot ontploffing zou kunnen komen, de rampzalige bedoeling erachter blijft even erg, waardoor ik 23 jaar een enorm lage straf vind, iemand die tot zulke dingen in staat is moet levenslang verwijderd worden uit de maatschappij, linkse knakkers die het belachelijk vinden tot hun eigen beentje eraf vliegt door een bommetje, dan piepend in een rolstoeltje slachtoffer spelen.

Eigenlijk is dit hetzelfde als een echte bom die niet af zou gaan door een verkeerde constructie, maar de bom is nog nepper waardoor die helemaal nooit tot ontploffing zou kunnen komen, de rampzalige bedoeling erachter blijft even erg, waardoor ik 23 jaar een enorm lage straf vind, iemand die tot zulke dingen in staat is moet levenslang verwijderd worden uit de maatschappij, linkse knakkers die het belachelijk vinden tot hun eigen beentje eraf vliegt door een bommetje, dan piepend in een rolstoeltje slachtoffer spelen.

Tja, iedereen heeft recht op zijn opinie. Vind je de praktijken van de FBI hierin niet te vergaand?

Slaat toch nergens op, de daad is uitgelokt door diegene die straft.. Walgelijk gewoon. Wat een wraakzuchtige idioten die mensen van de FBI en rechters in Amerika.

Dat men een lange celstraf krijgt voor een poging tot plaatsen van rugzak zonder bom, dat vind ik niet meer dan terecht. Maar de manier waarop het uitgelokt wordt... Zoiets zou in België waarschijnlijk niet tot een veroordeling leiden, want provocatie van misdrijven is verboden.

:roflol: Only in Amerika.

Dit slaat echt nergens op... Snap best dat sommige zoiets hebben "Straf hem, want het is een potentieel gevaar", maar je weet natuurlijk niet hoe erg die man gemanipuleerd is.

Net als die "lokauto's" van hun... Ze hebben daar ook wel is de neiging om gewoon ergens een auto te droppen in een ghetto buurt en daarbij de portieren wagenwijd op te zetten.. Logisch dat er iemand instapt.

Juist. Elk mens met common sense zou het überhaupt uit z'n hoofd laten om zoiets te doen, uitlokken of niet, je hebt toch hersens in je kop? Ik vind dit een geweldig idee van de FBI, moeten ze meer doen.

Is het ineens zo zielig dat de beste man geen leven had en teveel zoop en nu 23 jaar moet brommen? Wil diezelfde mensen wel eens horen als het wel gelukt was, piepen ze wel anders.

Juist. Elk mens met common sense zou het überhaupt uit z'n hoofd laten om zoiets te doen, uitlokken of niet, je hebt toch hersens in je kop? Ik vind dit een geweldig idee van de FBI, moeten ze meer doen.

Is het ineens zo zielig dat de beste man geen leven had en teveel zoop en nu 23 jaar moet brommen? Wil diezelfde mensen wel eens horen als het wel gelukt was, piepen ze wel anders.

Wat een onzin...

Die gasten zijn getraind in het manipuleren...
Stel je is een actie voor dat ze jou "framen"...

Bijna elk mens is in staat om gruwelijke daden te verrichten mits hij/zij op de juiste man getriggerd wordt. Denken dat jij de uitzondering bent op de regel is nogal naïef

Wat een onzin...

Die gasten zijn getraind in het manipuleren...
Stel je is een actie voor dat ze jou "framen"...

Bijna elk mens is in staat om gruwelijke daden te verrichten mits hij/zij op de juiste man getriggerd wordt. Denken dat jij de uitzondering bent op de regel is nogal naïef
Een normaal mens snapt de impact van het gene wat hij doet, dat jij dat dan niet snapt zegt meer iets over jou.

Een normaal mens snapt de impact van het gene wat hij doet, dat jij dat dan niet snapt zegt meer iets over jou.

Dat die kerel een potentieel gevaar is, dat ontken ik niet. Een normaal persoon gaat op een dergelijke uitlokking niet in. Dat neemt echter niet weg dat de methode van grondige en langdurige uitlokking zeer verwerpelijk is.

Net zoiets als een auto met sleutels laten staan (soms zelfs draaiend) en dan laten stelen..... :o

Dat die kerel een potentieel gevaar is, dat ontken ik niet. Een normaal persoon gaat op een dergelijke uitlokking niet in. Dat neemt echter niet weg dat de methode van grondige en langdurige uitlokking zeer verwerpelijk is.
Dat bedoel ik dus idd. Ik heb niks tegen deze methode, zeer goede manier om potentiële terroristen uit de weg te ruimen. Beter voorkomen dan genezen.

Zoals ik al zei, het is nogal naïef om te denken dat jij de uitzondering bent op die regel.

Daarnaast heeft het niet zoveel met snappen te maken, maar emotionele beslissingen kunnen op bepaalde momenten gewoon de overhand krijgen, zo simpel is het.

Maar dit wordt een eindeloze discussie.
De man in kwestie verdient zeker een straf, maar de overheid die op deze manier te werk gaat om mensen over de streep te rekken is gewoon crimineel op zich.

Zoals ik al zei, het is nogal naïef om te denken dat jij de uitzondering bent op die regel.

Daarnaast heeft het niet zoveel met snappen te maken, maar emotionele beslissingen kunnen op bepaalde momenten gewoon de overhand krijgen, zo simpel is het.

Maar dit wordt een eindeloze discussie.
De man in kwestie verdient zeker een straf, maar de overheid die op deze manier te werk gaat om mensen over de streep te rekken is gewoon crimineel op zich.
Dat kan ik met 100% zekerheid zeggen idd, je moet wel een ontzettende randdebiel zijn om je te laten overtuigen om 100-en mensen de dood in te jagen wat het doel ook moge zijn. Naief? :rolleyes:

-

Laatst bewerkt:

Zo is het. Snap nu ook beter waarom Nietzsche zo'n hekel had aan de zogenaamde "goeden en rechtvaardigen", en hij ze als een groter gevaar ziet voor de toekomst dan de slechten.

dat deuren wagen wijdt openstaan is geen reden om in iemand anders zijn auto te stappen...
Ik zie ook wel eens een deur van een huis openstaan, dat betekent toch niet dat je dan naar binnen gaat? :rolleyes:

OT: Ik weet niet hoever de manipulatie is gegaan, maar hij had alle tijd om na te denken over de gevolgen van zijn daad, hij had alle tijd om zijn slachtoffers die zouden worden gedood als het een echte bom was recht in de ogen aan te kijken. dus terecht.

+1 :roflol:

als iemand mij manipuleert om iemand te slaan doe ik het niet, als iemand mij manipuleert een bom te plaatsen sta ik heel snel op het politiebureau.

Echt belachelijk dat mensen hier van manipulatie spreken om een terrorist te knuffelen . Als je hoort dat iemand over een bom begint kap je het toch meteen af, moet daar ergens een verleiding zitten ?

Elk gezond mens zou direct de politie inschakelen, als je erop in gaat ben je ziek, en als je het uitvoert hoor je op een celletje te zitten, niet voor even maar voor je hele leven.;)

dat deuren wagen wijdt openstaan is geen reden om in iemand anders zijn auto te stappen...
Ik zie ook wel eens een deur van een huis openstaan, dat betekent toch niet dat je dan naar binnen gaat?

.

Daarom zei ik er ook express bij in een ghetto wijk... Die gasten daar hebben vaak te maken met armoede en zijn daardoor vatbaarder voor zulke shit.

als iemand mij manipuleert om iemand te slaan doe ik het niet, als iemand mij manipuleert een bom te plaatsen sta ik heel snel op het politiebureau.

Elk gezond mens zou direct de politie inschakelen, als je erop in gaat ben je ziek, en als je het uitvoert hoor je op een celletje te zitten, niet voor even maar voor je hele leven.;)

Zo zie je het wel heel zwart wit natuurlijk, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet.

Echt belachelijk dat mensen hier van manipulatie spreken om een terrorist te knuffelen . Als je hoort dat iemand over een bom begint kap je het toch meteen af, moet daar ergens een verleiding zitten ?

Alleen niet iedereen staat even sterk in zijn schoenen als jij. Er lopen een hoop instabiele types rond die hun hele leven nooit een risico zijn voor de samenleving. Totdat er maanden lang op ze ingepraat wordt om iets te doen wat niet mag. Zag laatst nog op TV een undercover hoertje die een man vroeg of hij coïtus wilde hebben. De man had er duidelijk geen zin in maar het de agente/hoertje ging voor hem lopen, de weg blokkeren en bleef net zolang op de, niet zo snuggere en niet zo stabiele stabiele, man inpraten totdat hij zei: "ja, vooruit dan maar". En dan met tien man met getrokken wapens erop springen wegens uitlokking van prostitutie :D

Maar dat is het verschil met een enigzins beschaafd land, zoals Nederland, en een politiestaat zoals de VS. In Nederland geven we onstabiele types hulp en is het, geheel terecht, niet toegestaan om simpele mensen aan te zetten tot dingen die zie eigenlijk niet willen. In de VS is het andersom en wordt de zwakheid van iemand uitgebuit om het terrorisme in stand te houden

Terug
Naar boven