AndroidHealthClinic

wat vindt de DBB'er van electronische vetpercentagemeters?

sjekoog

Competitive Bodybuilder
10 media-items
Waardering
169
Lengte
1m89
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
electronische vetpercentagemeters betrouwbaar of niet?

ik heb eens gehoord dat het in uitslag verschilt naarmate je gegeten hebt of veel water hebt gedronken of van tevoren aan het trainen bent geweest.

bij mijn sportcentrum zat er een verschil van een half procent tussen de meting van het apparaat en een vierpuntsmeting die vlak erna was genomen.

ik geloof niet in die dingen
beste is gewoon een huidplooimeting
die dingen zijn niet geschikt voor de lichaams verhoudingen van een bb
naar mijn idee wijken ze gewoon teveel af

Bij mij zat bij een huidplooimeting en elektronische meting ruim 6% verschil.
Voor mijzelf reden genoeg om niet in die dingen te geloven.

Het is rommel. Zoals je zelf zegt: het resultaat verschilt naargelang je gedronken hebt, naar de wc bent geweest, etc. Het is dus onmogelijk om elke keer exact dezelfde omstandigheden te creëren, dus je kan er geen vooruitgang mee meten.

Daarenboven gaan ze uit van gemiddelde lichaamstypen en iemand met een atletisch lichaam is niet gemiddeld. Je krijgt dus systematisch veel te hoge metingen.

ik ben 16 jaar, 68 kg, 1.72

En bij mij zie je aardig wat aders over mijn armen heen lopen, en ik heb een degelijke wasbordje.

Ik ging vandaag bij ons in de sportschool op de Tanita staan, en kreeg: 19 % BF -_-...

Dat kan egt nooit...

Waar kan ik een goedkope Huidplooimeter kopen, die het wel goed doet ?

nope best altijd door iemand laten doen

anders wordt het moeilijk als je op je rug wil meten :o

ELECTRO meters zijn OPLICHTERIJ!!!!!!@!!!! nooit geloven die dingen.

zijn nog gevaarlijk ook, laatst in de gym kwam een of andere ecto met zero muscle en zeker op 11-12%^ofzo naar mij toe, verhaaltje houden over dat ging afvallen, want hij wilde op 10% komen,WANT HIJ STOND NU OP 20%%%%%%%!!!! volgens die weegschaal in de gym (wat ook nog klopte volgens de instructeur)

Electro rommel

Huidplooi Perfecto,,,

Elke meting krijg ik een ander resultaat..... van 8% tot 38%....

Electronisch is inderdaad waardeloos. Heb het zelf nooit getest, maar heb genoeg gehoord.
Huidplooi geeft de beste indicatie. Niks is exact, vooral niet omdat je niet altijd consequent op dezelfde manier meet. Misschien pak je een iets andere locatie dan de vorige keer, misschien knijp je iets feller dan de vorige keer, etc.
Overigens kent de huidplooimeting ook verschillende varianten. De 3-punts, 4-punts, 7-punts en de 9-punts meting (even uit mn hoofd). Hoe meer metingen, hoe betrouwbaarder. De 3-puntsmeting kun je overigens zelf uitvoeren omdat je alleen meet op het bovenbeen, de buik en de bovenkant borst. Deze locaties kun je dus zelf meten.

Echt heel waardeloos, niet gebruiken! Zelf veel slechte ervaringen mee, maat van mij die echt heel droog staat vergeleken met mij, volgens dat ding 5% vet meer dan ik.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

om het topic ff samen te vatten

Deels goede ervaringen, deels slechte.

Ik heb redelijk lang met een elektronische meter gewerkt en de meetresultaten waren wel zeker consequent. Je moet er alleen wel voor zorgen dat het moment van meten iedere week hetzelfde is, net als dat je bij een huidplooimeting iedere keer dezelfde persoon het knijpwerk moet laten doen.

Volgens electronische BF meters ben ik altijd kurk droog 5% - 10%. :D
Maar met huidplooi meting 14% ;)
Conclusie snel getrokken.....

Bij mij klopte er meestal helemaal niets van, heb een keer huidplooi meting laten doen en toen kwam ik op 15,8% en bij electronische kwam ik 2 minuten erna op 22%. vind dit een hoog verschil, oo de electronische verschillen met elkaar. had toen t weekend ervoor bij ons op de jaarmarkt ook laten testen, stonden met zoon ding daar, en die gaf aan dat k op 16,4% zat.

Ik houd t gewoon bij huidplooimetingen.

Terug
Naar boven