Fitness Seller

wat vindt de DBB'er van electronische vetpercentagemeters?

Electronisch is inderdaad waardeloos. Heb het zelf nooit getest, maar heb genoeg gehoord.
Huidplooi geeft de beste indicatie. Niks is exact, vooral niet omdat je niet altijd consequent op dezelfde manier meet. Misschien pak je een iets andere locatie dan de vorige keer, misschien knijp je iets feller dan de vorige keer, etc.
Overigens kent de huidplooimeting ook verschillende varianten. De 3-punts, 4-punts, 7-punts en de 9-punts meting (even uit mn hoofd). Hoe meer metingen, hoe betrouwbaarder. De 3-puntsmeting kun je overigens zelf uitvoeren omdat je alleen meet op het bovenbeen, de buik en de bovenkant borst. Deze locaties kun je dus zelf meten.

is dat met deze? of van een ander merk natuurlijk: XXL no nonsense nutrition

ik heb ook zo'n ding thuis liggen, maar staat niks in over 3 punts, alleen bij je buik zeg maar boven je richting je navel toe een plooi pakken, aflezen etc.

als je dan een 3 punts wil doen kan dat ook met deze, gewoon de drie waardes optellen en delen door 3? wil wel graag weten, kudo's voor uitleg :D

Ik heb zo'n weegschaal met een electronische vetmeter erin, ik sta er regelmatig eens op en hou 'de score' bij. De resultaten zijn te bekijken in de eerste post van mijn log. Geloof er ook niet te sterk in, eigenlijk, toegegeven, maar ik kan wel aannemen dat het een indicator zal vormen van mijn vorderingen... als die er ooit aan komen :D

is dat met deze? of van een ander merk natuurlijk: XXL no nonsense nutrition

ik heb ook zo'n ding thuis liggen, maar staat niks in over 3 punts, alleen bij je buik zeg maar boven je richting je navel toe een plooi pakken, aflezen etc.

als je dan een 3 punts wil doen kan dat ook met deze, gewoon de drie waardes optellen en delen door 3? wil wel graag weten, kudo's voor uitleg :D

Ik heb sinds vandaag ook een huidplooimeter en ik ben ook zeer benieuwd hoe een 3 punt meting gaat. Iemand???

ik heb de accu van xxl,maar sta zo droog dak m nog niet nodig heb hahaha :D

Op deze site kun je snel je vet% berekenen. Met verschillende meet methoden, o.a. de drie punts meting.
Body Fat Calculator

Groeten Klaas

ik geloof niet in die dingen
beste is gewoon een huidplooimeting
die dingen zijn niet geschikt voor de lichaams verhoudingen van een bb
naar mijn idee wijken ze gewoon teveel af

voor mij hetzelfde ////onzin die dingen. bij mij was het bijna 25 toen ik 10 % was en andere x 4,3 toen ik op 11% zat

ik vind het rommel ! meet nooit hetzelfde , kan aan mij liggen ook mja ...

Je hebt rundvlees met peper en varkensvlees met mayonaisse. Kies zelf maar.

@ diablo,

niet betrouwbaar, de site of huidplooimeting?

Terug
Naar boven