Fitness Seller

Wat voor een soort deadlifts doen jullie?

Homer17

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Zoals de titel al luidt: Wat voorn soort deadlifts doen jullie?

Ik doe nu Stiff legged... maar kdenk niet dat ik daar echt zwaar ik kan gaan, omdat ik bang ben dat ik door mijn rug ga, aangezien mijn benen dan een heel klein beetje zijn gebogen, en al et werk dus door (onderrug?,) hams en buns wordt gedaan :P
Op mijn gym doet eigenlijk niemand aan deadliften... erger ik me best aan... majah, dat terzijde :D(ook dat we niet eens een squat rek hebben :S en ik betaal gvd 42.50 aan abbo kosten per maand ??? )

dus eigk waar et op neerkomt, welke deadlift soort doen jullie waar jullie wel zo zwaar (kunnen) gaan.. klees hier regelmatig rond de 130kg+ dus jah...

grtz :banana:

Op dit ogenblik alleen RDL, ben rustig weer me rug aan het belasting en denk dat die genoeg wordt belast met squat, bors en hyper extensions.

Standaard deads, zowel "gewoon" als sumo.
Rack deads, zowel "gewoon" als sumo.
Romanian/Keystone deads

Stiff legged deads vind ik een onderrug verzieker

doe op dit moment geen deadlifts..maar wil in de toekomst gewoon de standaard deads gaan doen.

PS. Wrom heb je 2 keer hetzelfde topic geopend?

• Topic Starter Topic Starter
3xl, heb je ook een goede instructie site of misschien een filmpje waar de normale deadlift uitvoerig wordt beschreven?

maaruhm jah ik vind die stiff legged ook niet echt lekker voelen in mn onderrug :S daar vroeg ik et hier dus.

Ik doe de "normale" deadlift en dan setjes van 6 reps.

Homer17 zei:
(ook dat we niet eens een squat rek hebben :S en ik betaal gvd 42.50 aan abbo kosten per maand ??? )
Valt nog meej, bij ons "healthcenter" betaal je 68 euro voor te kunnen trainen zonder squatrek. Gelukkig train ik er stukken goedkoper maar dat ter zijde ;)

ik doe momenteel:
Sumo Deadlifts,
Sumo Romanian Deadlifts,
Low Deadlift Partials
Deadlift off blocks

Heb stiffed legs gedaan op benen dag, maar ik ga daarmee stoppen denk ik. Ik wil gewone deadlifst weer doen, want das de reden waarom ik deadlift, voor me rug. Voor me benen ga ik wel andere oefeningen doen :)

Stiffie's en normale

dan wel de ene week stiffie's bij mn benen en de andere week normale bij mn rug

SLDL's (probeer ik althans)

op onze gym mag ik dus geen Deadlifts doen.. onder de mom van 'dat is voor echt ervaren bodybuilder, moetje wel lang voor getrained hebben'... tijd om te wisselen? ;)

Onzin, als ze goed uitleggen hoe het moet, en er een paar keer bij staan moet je het na een tijdje wel kunnen. Hier werd die gewoon uitgelegt, ze weten wel dat het een hele goeie oefening is, en een hele foute als je hem verkeerd doet.

J4zen zei:
op onze gym mag ik dus geen Deadlifts doen.. onder de mom van 'dat is voor echt ervaren bodybuilder, moetje wel lang voor getrained hebben'... tijd om te wisselen? ;)

Waneer ben je volgens hun ervaren genoeg ? ?

• Topic Starter Topic Starter
idd ??? hoe kun je nou ervaring opdoen bij die oefening als je em nooit mag doen ???

Sumo Deadlift voor rug.
Romanian Deadlift voor hamstrings.

Normale deadlift gaat me niet goed af. Heb dan snel last van evenwichts problemen. Daarom squat ik ook wat breder dan 'normaal'.

normale en stiff-legged

Altijd sumo romanians.

Ik doe de gewone, sumo en romanian. En op die nog wat varianten zoals een DB Romanian, deadlift off plates etc...

J4zen zei:

ik heb dus hetzelfde probleem (ik zit op dezelfde gym en we trainen samen), we mochten ABSOLUUT niet deadliften omdat dit een powertrain oefening (ofzo?) was, en een TE grote belasting is voor je onderrug

hij zei er niet bij wanneer je ervaren genoeg bent om te mogen deadliften

???

Terug
Naar boven