XXL Nutrition

Wat voor opleidings/functieniveau heb je??

Peiling Peiling WAt voor opleidings/functie niveau heb jij

• Totaal stemmers
    127
Ik heb puur opleidingen gedaan voor het papiertje, mocht het noodzakelijk zijn, denk ik hiermee toch een stok achter de deur te hebben wil ik mezelf nog eens begeven op de arbeidsmarkt.

Ben niet verder gekomen als de kinderopvang:D

Tja, universiteit is ook erg ruim. Als je politicologie/sociologie/economie studeert aan de universiteit is dat veel minder zwaar dan HTS.

Opleidingsniveau is nu MBO/HAVO, maar ben nu bezig met HBO. Functieniveau is lager dan laag.:D Ben nu op zoek naar ander werk.:cool:

zeekip zei:
Tja, universiteit is ook erg ruim. Als je politicologie/sociologie/economie studeert aan de universiteit is dat veel minder zwaar dan HTS.

Er zit zekers groot verschil tussen master opleidingen. Maar ik denk niet dat een master economie minder zwaar is dan een HTS opleiding.
Ik heb zelf eerst HTS werktuigbouwkunde gedaan en zit nu op TU in Eindhoven. Heb dus veelal technische vakken, maar heb ook wel enkele sociale vakken als psychologie en ethiek. Het eigenlijke denkniveau ligt bij die vakken wel lager dan bij vakken als calculus ofzo. Maar daar tegenover staat dat het gewoon ontzettend veel is. Maarja ben het wel met je eens dat de technische opleidingen zwaarder zijn dan de maatschappelijke en economische.

Volgend jaar VWO diploma

RichardV zei:
Maakt ookgeen moer meer uit m.b.t. salarissen tegenwoordig wat je vooropleidingen zijn.
Ken gasten die met LBO meer verdienen als Universitair, dus lekker belangrijk.
Bepaalde beroepen op universitair nivo verdienen wel erg lekker, maar sommige ook niet.
En tegenwoordig zegt uni ook niks meer, want zijn er zat die maar blijven doorleren totdat ze hun uni papiertje hebben.

Ha, misschien iets voor een volgend topic. Wat verdien je nu, kopie salarisstrook bijvoegen. :D

Ach het gaat mij ook echt niet om het loon alleen. Tis gewoon flex om een bepaalde mate van kennis te hebben. Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je doorzettens vermogen zeker zo belangrijk dan niet belangrijker is. Zat gasten die het helemaal maken vanuit het niets.

mavo --> MBO --> HBO

allemaal vrijwel slapend doorlopen..???
vlagen van verstandsverbijstering in mijn pubbertijd..:D

einde van de maand ga ik op voor de verdediging van mn scriptie!

EricR zei:
Dan moet je geen Uni antwoorden! :D Welk gedeelte van 'heb je' begreep je niet? Universitair denken, pffff.
Hoezo?
Er staat 'welk opleidingsniveau heb je?'. Om het maar zo te formuleren.

vwo, nu bezig met voorlaatste jaar HBO verpleegkunde. (beide in verkorte varianten)
uni komt nog. :D

kheb lagere school afgemaakt,da nog een paar jaartjes Algemeen secundair onderwijs,e dan deeltijds,heb geen diploma,maar ik wil wel 2e kansonderwijs volgen...

Leophyte zei:
Hoezo?
Er staat 'welk opleidingsniveau heb je?'. Om het maar zo te formuleren.

Als je een opleiding volgt aan de Uni heb je dat niveau nog niet bereikt. Of vind je dat je met 1 jaar uni al mag zeggen dat je een universitair opleidingsniveau hebt bereikt? Zelfs met 2 of 3 jaar vind ik dat trouwens niet, een niveau bereik je met een afgeronde studie.

Diploma's zijn waardeloos, alsof dat je meer ervaring geeft of capaciteiten? Meeste succesvolle mensen en mensen die het gemaak hebben in het leven hadden niet eens een fatsoenlijk diploma en/of verveelden zich rot op school. Tegenwoordig heb je bij een sollicitatie meer aan werkervaring, karakter en persoonlijkheid dan aan een papiertje zonder veel betekenis in de echte wereld.

Verder wilde ik nog ff toevoegen dat die lui die net van de Uni komen , de meest arrogante etters zijn die ik in mijn werk al ben tegengekomen. Beetje vanuit de hoogte doen en denken dat ze heel wat zijn. Tot ze moeten presteren in de echte business en handelingen, dan zijn ze waardeloos.

Big_T zei:
Diploma's zijn waardeloos, alsof dat je meer ervaring geeft of capaciteiten? Meeste succesvolle mensen en mensen die het gemaak hebben in het leven hadden niet eens een fatsoenlijk diploma en/of verveelden zich rot op school. Tegenwoordig heb je bij een sollicitatie meer aan werkervaring, karakter en persoonlijkheid dan aan een papiertje zonder veel betekenis in de echte wereld.

Verder wilde ik nog ff toevoegen dat die lui die net van de Uni komen , de meest arrogante etters zijn die ik in mijn werk al ben tegengekomen. Beetje vanuit de hoogte doen end enken dat ze heel wat zijn. Tot ze moeten presteren in de echte business en handelingen, dan zijn ze waardeloos.

ongetwijfeld, maar zo'n papiertje zorgt toch wel voor een heel wat hogere salaris, dan een ongeschoold baantje.

ik ben het slimste jongentje van de wereld.

zeekip zei:
Ho even, economische wetenschap gelijkstellen aan die softe studies is dikke bullshit ouwe! Niet voor niets staat hier eveneens een master of science voor (itt master of arts bij de anderen die je noemt)

Owja ik neem ook al een voorschot, master economie in 2 jaar, master rechten in nogmaals 2 jaar later. Dit is echt uiterlijk, want ik ga als een speer :D

Terug
Naar boven