XXL Nutrition

Water op mars

Om evolutie plaats te laten vinden lijkt me dat water wel erg prettig is. Geen water/zuurstof geen leven is trouwens niet het credo, er is genoeg bekend over leven zonder zuurstof of water. Maar de kans op evolutie lijkt me verreweg het grootst in water.

Helium is een veel minder geschikte kandidaat dan zuurstof, omdat het een edelgas is. Het reageert praktisch niet met andere stoffen, waar zuurstof dit maar wat graag doet. Ook water is een zeer bijzondere eend in de bijt wat betreft eigenschappen.
Overigens is de zuurstofafhankelijkheid van veel soorten iets dat pas na het onstaan van leven is ontstaan.
Het zijn niet zomaar willekeurige gebeurtenissen in de evolutie.

platina bedoelt volgens mij te zeggen, dat we niet uit moeten gaan van aardse standaarden en begrippen.

Als je water neemt als primaire voorwaarde voor leven, zou je kunnen stellen dat er toch ergens leven moet zijn. Ik bedoel als we bij onze buurman al water kunnen vinden, waar eventueel ooit leven geweest zou kunnen zijn, dan moet er tussen die 100.000.000 planeten toch wel een planeet zijn waar serieus een vorm van leven te vinden is?

Als je water neemt als primaire voorwaarde voor leven, zou je kunnen stellen dat er toch ergens leven moet zijn. Ik bedoel als we bij onze buurman al water kunnen vinden, waar eventueel ooit leven geweest zou kunnen zijn, dan moet er tussen die 100.000.000 planeten toch wel een planeet zijn waar serieus een vorm van leven te vinden is?
op titan vormen zich zelfs al complexe verbindingen die het beginsel van het leven zijn (maan van saturnus)

Ik zag net een UFO, wilde dat even kwijt hier.

Ontopic: Ik denk dat wij ooit nog contact gaan maken met "iets". Ook al maken wij dat waarschijnlijk nooit meer mee...

Toch kun je niks uitsluiten. Stel dat die UFO van net toch besluit op aarde te landen...:klink:

platina bedoelt volgens mij te zeggen, dat we niet uit moeten gaan van aardse standaarden en begrippen.

Ik weet wel zeker dat heren wetenschappers daar prima van op de hoogte zijn. M'n kop d'r af als ze op zoek zijn naar dergelijke standaarden en begrippen
Maar bepaalde zaken zijn wel universeel. Als er 'leven' is, is het een gevolg van een evolutionair algoritme. DNA 'valt' niet spontaan in elkaar. Binnen het heelal zijn er niet gek veel plekken waar een dergelijk systeem (waarbij idd wel iets ander kan onstaan dan DNA) kan werken. Het moet rekening houden met zeer veel beperkingen, zeker in het begin. Het is niet zomaar een random iets dat met alles wat kan maken. (zie het Helium idee)
Zoeken naar water is absoluut niet zonder reden. Het biedt en vereist eigenschappen en omstandigheden waarin het prille begin van evolutie kan plaatsvinden. Weinig andere stoffen kunnen dat voor zover ik weet.
Als je op zoek bent naar mooie bloemen. ga je niet op een asfaltweg kijken. (maar minstens in de berm ernaast)

Pas maar op!
Straks komt die je van achter pakken..................

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mars attaaaaaaaackkk!!

Mooi vandaag maar ff mijn hengels inpakken en kijken of het daar wat wil bijten.
Denk dat ik mijn tent maar mee neem

Vet he, vooral de ontknoping is geniaal.
De aarde redden met klassieke muziek. :D

Als er ook katten zijn...dan weet ik waar deze is gebleven

Ja man, we zitten alweer bijna in de jaren tien.
Videotheek bij jou om de hoek heeft em vast nog liggen, misschien een ideetje voor op je junkfood avond?

junkfood? krijg ik koppijn van......................dvdtje bestellen bij bol.com is goedkoper dan een flimpie huren vooral die jaren negentig dvds:D

On topic ,het zou wat zijn als ze echt een organisme zullen vinden op Mars.

Ik denk zelf dat er veel meer leven in het universum is dan dat wij ons op dit moment kunnen voorstellen. Als leven zo uniek zou zijn, waarom zijn we dan zo sterfelijk?
Ik denk dat we gewoon onderdeel uitmaken van een massaal systeem. We noemen het voor het gemak even de Matrix.

Terug
Naar boven