AndroidHealthClinic

We zijn niet de enige !!

Binnen een prestatiesport is er m.i. geen plaats voor gear. De enige acceptabele plaats is bodybuilding, on-stage (of amateur natuurlijk! maar niet PL). Dus niet zozeer prestatiebevorderend (al is daar zeker een correlatie tussen) maar alleen qua uiterlijk.
Wrom BB wel waar gaat het volgens jou om bij prestatiesport Dunning Kruger?

Wrom BB wel waar gaat het volgens jou om bij prestatiesport Dunning Kruger?
Het feit dat het bij prestatiesport verboden is om doping te gebruiken omdat het gebruikt wordt met het oogmerk om prestatiebevorderend te zijn? Ik noem maar iets hoor. On-stage maakt het geen zak uit hoeveel je lift (al is het, zoals ik al zei, wel zo dat er correlatie tussen bestaat).

Die beredenering slaat nergens op. Ik bedoel, het is dat voorbeeld van Bigger, Stronger, Faster. Ik weet niet meer precies de detail,s maar volgens mij ging het op witte bloedcellen die prestatiebevorderend zijn. Spuit je ze in: doping. Slaap je in een speciale kamer met precies dezelfde effecten: a-okay. Trainen is ook prestatiebevorderend, diëten ook. Wil je dat ook verbieden? Prestatiebevordering is goed voor de sport, zo krijg je goede prestatie's.

Anabolen en PEDs zijn niet verboden omdat ze prestatiebevorderend zijn maar omdat ze schadelijk voor de gezondheid zijn of kunnen zijn en ander iedereen zouden dwingen tot prestatiebevorderingen, en dus gezondheidsrisicio's te nemen. Okay, het is een beetje een eigen leven gaan leiden. Maar prestatiebevordering is niet het probleem.

Er zijn ook genoeg legale middelen die bij verschillende sporten verboden zijn doordat ze prestatiebevorderend zijn. AAS zijn ook gedoogd in Nederland, je mag het gebruiken maar niet in handelen. Alleen in de meeste competities zijn ze verboden, en dat is niet doordat ze slecht voor je gezondheid zijn.

Fucking prestatiebevorderend + potentieel schadelijk voor de gezondheid = situatie waarin je sterk in het nadeel bent als je je gezondheid niet compromiset en dat is niet wenselijk voor een sport.

Fucking prestatiebevorderend + potentieel schadelijk voor de gezondheid = situatie waarin je sterk in het nadeel bent als je je gezondheid niet compromiset en dat is niet wenselijk voor een sport.
en dat is precies de reden waarom het een taboe moet blijven

de algemene dbb mening van iedereen in de topsport zit aan de anabolen is trouwens ook flink overdreven (voor 95% van alle sporten dan)

Je hebt toch die film , bigger stronger faster.
Hier zie je dat veel sporters gebruiken , drugs om scherp te blijven, anabolen steroide om sterker/sneller te worden en beter te herstellen, zelfs muzikanten gebruikte beta blokkers bij grote concerten zodat ze niet zouden trillen van de zenuwen.
Ik denk zelfs dat er in de formule 1 gebruikt word om scherp te blijven met die snelheden, defensie met gevechtsvliegtuigen word ook gebruikt.

Ik denk dat er in elke topsport gebruikt word, ik weet niet hoeveel % het is, maar de focus , herstel , snelheid , kracht die ze hebben of nodig hebben, kan je niet "altijd" zelf behalen zonder middelen.

En wat is er schadelijker , topsport en dusdanig je lichaam katabool maken dat je het kapot maakt of bepaalde middelen gebruiken op een juiste manier en dan beter herstellen.

Ik vind dat doping op een verantwoordelijke manier niet verboden zou moeten zijn in de topsport, je creëert dan juist dat mensen steeds beter en beter worden, en nog beter dan dat ze al waren, anders red je het gewoon niet.

Het feit dat het bij prestatiesport verboden is om doping te gebruiken omdat het gebruikt wordt met het oogmerk om prestatiebevorderend te zijn? Ik noem maar iets hoor. On-stage maakt het geen zak uit hoeveel je lift (al is het, zoals ik al zei, wel zo dat er correlatie tussen bestaat).

Appearance is juist de prestatie in BB en om zo goed mogelijk te presteren gebruikt men doping. Prestatie is zo iets generieks.

Ze zijn ons aan het miren dus daarom word er bij doping gelijk aan bb'er gedacht :D They mad brah? they mirin. -Zyzz boven in zn sauna.

Terug
Naar boven