XXL Nutrition

Shocking News Wederom buigt een school voor de islam

halal geslacht vlees is niet altijd zo slecht als jullie denken hoor.... Ik heb altijd op slachthuis gewerkt en weet hoe het er aan toe gaat. Over het feit dat er geen schietmasker gebruikt word maar dat het dier gedood word door het mes is een feit.... en sta ik qua mijn waarden en normen ook niet helemaal achter. Alleen halal vlees kent ook zeker zijn voordelen in tegen stelling tot het vlees wat wij veel eten zorgen de halal regels er voor dat de dieren een goed leven hebben gehad en voeding enz enz.... dus geen stress vlees wat we hier vaak eten.

Ik moet dan ook zeggen dat het halal vlees vaker ook beter van kwaliteit is.

Laatst bewerkt:
volledig achterlijk die cultuur en nog hypocriet er bij :roflol::roflol::roflol:

dus geen stress vlees wat we hier vaak eten.

Ik moet dan ook zeggen dat het halal vlees vaker ook beter van kwaliteit is.
Hoezo zou er minder stress zijn bij halal vlees? Voor zover ik weet komen die koeien uit precies dezelfde wei, en een dier dat verdooft is alvorens het geslacht wordt zal geen stress hebben (onverdoofd is wat anders...)

Ik zie al helemaal niet in waarom de kwaliteit zou verschillen.

Hoezo zou er minder stress zijn bij halal vlees? Voor zover ik weet komen die koeien uit precies dezelfde wei, en een dier dat verdooft is alvorens het geslacht wordt zal geen stress hebben (onverdoofd is wat anders...)

Ik zie al helemaal niet in waarom de kwaliteit zou verschillen.

Nee hier zit je fout..... "echt" halal vlees word alleen maar vervaardigd uit vlees wat een goed leven gehad heeft en goede voeding enz... en hebben niet altijd in dezelfde wei gelopen als niet halal vlees. Ook verloopt de weg naar het slachthuis van halal vlees anders dan gewoon vlees... de dieren komen met minder aan en ondervinden minder stress tijdens transport. En mocht je denken het is zielig om het zonder schietmasker dood te laten bloeden..... alle zenuwbanen worden ook direct door gesneden en het dier merkt eigenlijk net zo weinig van het gebeuren als bv. een schietmasker.....En het verschil is dat niet halal vlees vaak met te veel tegelijk de slachthal binnen geloodst worden en bloot worden gesteld aan andere dode dieren, schietmaskers en bloed etc. wat enorm veel stress veroorzaakt.

En dat bepaald weldegelijk het kwaliteit van het vlees.....

Wil niet zeggen dat niet halal geslacht vlees allemaal slecht is hoor..

Alleen ik wil even aangeven dat bij bijde manieren van slachten nadelen zijn..... En ik vind dat we niet allemaal zo panisch moeten doen als het gaat om moslims, halal enz enz.

Laatst bewerkt:
Ok maar de vraag is of de procedure zoals jij ze uitlegt hier toegepast wordt, en onderzoek van Gaia toont aan van niet.

Ok maar de vraag is of de procedure zoals jij ze uitlegt hier toegepast wordt, en onderzoek van Gaia toont aan van niet.

gaia kon ik niet.....alleen zie dat dat een belgische organisatie is, dus wat dat voor nederland betekend weet ik ook niet.

En tuurlijk zal het soms ook mis gaan bij halal slachtingen.......En juist de misstanden brengt zo'n organisatie in beeld....... alleen daardoor moet je geen vertekend beeld krijgen over hoe het in de meeste gevallen gaat.

Vind alleen het gezeur over dat halal en moslim gebeuren een beetje onzin......

Er zijn ook genoeg andere bevolkings groepen hier in nederland die hun eten op eigen wijze bereiden..... Moeten we dan alles maar gaan boycotten wat met het moslim cultuur te maken heeft omdat veel mensen bang zijn voor de islam?

En trouwens niet alleen de islam maakt gebruik van halal/kosjer vlees he....

Ook mensen die gewoon van een goed stuk vlees houden en helemaal niets met een geloof van doen hebben. (zoals ik):D

Laatst bewerkt:
de school heb er vanaf gezien.
er wordt gewoon vlees geserveerd. stond laatst in de spits.

de school heb er vanaf gezien.
er wordt gewoon vlees geserveerd. stond laatst in de spits.

Kijk... dat vind ik dan wel weer goed nieuws.....Want ik vind het altijd wel erg krampachtig dat de laatste tijd er zo rekening gehouden moet worden met de moslim cultuur.... de moslim cultuur heeft niks te maken met kerst, dus vind ik dat je niet moet proberen om de moslim cultuur te combineren met kerst....

Aan het einde van de ramadan steken ze toch ook geen kerstboom aan en zingen ze sinterklaas liedjes als ze zoetigheid in hun schoen krijgen?:D

Er moet met wederzijds respect omgegaan worden met elkaars gebruiken.

Moslims krijgen hier al genoeg vrijheid om hun geloof en gebruiken te uiten...... Nog even en we moeten alemaal onze schoenen uit als we naar de kerk gaan:D

Lol, weer een poging om een nutteloze discussie te starten, het is de mode tegenwoordig.

Ik ben moslim en ik eet zowel halal als niet halal vlees en ik proef echt geen verschil in smaak. Behalve dat de halal vlees van de Marokkaan hier om de hoek meestal veel verser is dan bij de supermarkt. Probeer het een keertje zou ik zeggen. Je verandert echt niet in een imam met een baard.

Dit is eerder een poging van dit school om de kerstvlees efficenter in te kopen. Niets meer niets minder.

Ben het niet eens met je. Ik ben Moslim, ik eet enkel halal-vlees daar het duidelijk is dat er voorschriften zijn verbonden aan het vlees. Dit gaat niet om het feit of het lekker, vies, schoon of whatever is. De voorschiften zijn gericht op de manier waarop het geslacht wordt, punt.

Ik draag een baard, ben echter geen Imam, ik zie geen logica in je reactie? Ik draag mijn steen bij aan de maatschappij, ik sport veel en studeer aan een universiteit. Toch hou ik mij streng aan de fundamenten van de Islam, en wijk ik hier niet van af. Heb in mijn omgeving nog nooit meegemaakt dat iemand hier een probleem mee heeft. Heb ook Nederlandse familie en nogmaals, nog nooit problemen gehad.

Dus strict houden aan de wetten van Islam staat niet equivalent aan het leven van een kluizenaar, en hoeft niet per definitie provocerend te zijn. Ik heb principes die voortvloeien uit mijn credo, niemand wordt daarbij geschaad.

Overigens beetje hypocriet. Als een vegetariër niet mee wilt eten vanuit haar principes, is er geen probleem. Als een Moslim niet mee wilt eten vanuit haar principes, voortvloeiend uit haar credo, vraagt zij om neerknieling?

Wat een denkniveau..

Overigens beetje hypocriet. Als een vegetariër niet mee wilt eten vanuit haar principes, is er geen probleem. Als een Moslim niet mee wilt eten vanuit haar principes, voortvloeiend uit haar credo, vraagt zij om neerknieling?

Wat een denkniveau..

Even een verschil met een vegetarier die aparte voeding wil hebben en een school die al zijn voeding wil aanpassen op een klein gedeelte van de leerlingen omdat deze halal voeding willen hebben. Denk niet dat er veel vegetariers zijn waar zoveel rekening mee wordt gehouden dat er niemand vlees mag eten, weet het eigenlijk wel zeker.

Wat een gezeik, ik werk in een keuken, als er bij ons meerdere vegetariers of vreemde eters tussen zitten wordt daar ook anders rekening mee gehouden dan bij 1 geval. Is ongeveer dezelfde praktische overweging. Ik snap de hele ophef niet.

Ben het niet eens met je. Ik ben Moslim, ik eet enkel halal-vlees daar het duidelijk is dat er voorschriften zijn verbonden aan het vlees. Dit gaat niet om het feit of het lekker, vies, schoon of whatever is. De voorschiften zijn gericht op de manier waarop het geslacht wordt, punt.

Ik draag een baard, ben echter geen Imam, ik zie geen logica in je reactie? Ik draag mijn steen bij aan de maatschappij, ik sport veel en studeer aan een universiteit. Toch hou ik mij streng aan de fundamenten van de Islam, en wijk ik hier niet van af. Heb in mijn omgeving nog nooit meegemaakt dat iemand hier een probleem mee heeft. Heb ook Nederlandse familie en nogmaals, nog nooit problemen gehad.

Dus strict houden aan de wetten van Islam staat niet equivalent aan het leven van een kluizenaar, en hoeft niet per definitie provocerend te zijn. Ik heb principes die voortvloeien uit mijn credo, niemand wordt daarbij geschaad.
Relativeren maat. Ik heb het over een imam met een baard, dat betekent dus niet dat elk people met baard een imam is. Niet ieder met een baard over 1 kam scheren he!
Mijn reactie over een imam met een baard kwam voort uit sarcasme.
Aangezien 9 van de 10 mensen hier toch een vertekend beeld heeft over de Islam . Dat valt ook niet uit te leggen op zo'n forum. Aangezien men toch elkaar blijft napraten.
Dat vertekend beeld is o.a. ontstaan door mensen die onder het mom van geloof geweldadigheden hebben uitgehaalt. Je hoeft niet in de verdediging te gaan omdat jij dus een baard hebt. Al helemaal niet tegen mij ;) .
Verder veel succes met je levensvisie !

Laatst bewerkt:
Relativeren maat. Ik heb het over een imam met een baard, dat betekent dus niet dat elk people met baard een imam is. Niet ieder met een baard over 1 kam scheren he!
Mijn reactie over een imam met een baard kwam voort uit sarcasme.
Aangezien 9 van de 10 mensen hier toch een vertekend beeld heeft over de Islam . Dat valt ook niet uit te leggen op zo'n forum. Aangezien men toch elkaar blijft napraten.
Dat vertekend beeld is o.a. ontstaan door mensen die onder het mom van geloof geweldadigheden hebben uitgehaalt. Je hoeft niet in de verdediging te gaan omdat jij dus een baard hebt. Al helemaal niet tegen mij ;) .
Verder veel succes met je levensvisie !

Daar had ik misschien inderdaad niet over moeten uitwijken. Maar als jij als Moslim spreekt op dit forum moet je ongeveinsd reageren. Je kunt hen nu het gevoel geven dat het voor de Moslim niet uitmaakt of het halal is of niet. Dat wil ik berispen. Vanuit de Islamitische credo kan je niet zeggen ik eet dan halal vlees en dan niet. Ik hoop ook dat je dat niet zult doen.

En mijn welgemeende excuses als ik te provocerend gereageerd heb.

Laatst bewerkt:
Daar had ik misschien inderdaad niet over moeten uitwijken. Maar als jij als Moslim spreekt op dit forum moet je ongeveinsd reageren. Je kunt hen nu het gevoel geven dat het voor de Moslim niet uitmaakt of het halal is of niet. Dat wil ik berispen. Vanuit de Islamitische credo kan je niet zeggen ik eet dan halal vlees en dan niet. Ik hoop ook dat je dat niet zult doen.

En mijn welgemeende excuses als ik te provocerend gereageerd heb.

Klopt ,puur vanuit de religieuze oogpunt sprak ik niet juist. Maar ik sprak persoonlijk.

Prachtig twee moslims die provocerend discussieren tegen elkaar ipv met elkaar in dit topic --> :thumbs:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven