XXL Nutrition

weekend doorkomen

noah gorter

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
9%
ik ben al een tijdje van plan om te gaan cutten en door de weeks lukt het wel , maar elk weekend kan ik me niet inhouden en ga ik alles eten wat los en vast zit en is alles weer voor niks geweest...

dus mijn vraag , heeft iemand Alsjeblieft tips hoe ik het weekend door kan komen ?

Gewoon aan je voedingsschema houden, wij kunnen jou verder niet helpen om van de snacks etc. af te blijven, dat moet je zelf doen ;)

Ervoor zorgen dat je geen snacks en snaai in huis hebt, je ouders/broers/zussen/vrienden vragen je hierbij te helpen.

Foto's met doelen op je iPhone, op kastjes en potten plakken.

In plaats van na de snacks te graaien, maak je een lekkere fruit mix.. appeltje, banaan, etc. etc. Of je trekt een zak pistaches open prima snaai snack. En het geeft je een voldaan gevoel. Er zijn genoeg 'goede' alternatieven voor 'slechte' snacks.

Ik ken het..het beste wat voor mij werkt is jezelf toestaan in het weekend iets te snaaien..Niet veel, een beetje..niet álles wat los en vast zit, want dat doe je omdat je dat niet mag terwijl je zo graag wilt. Bedenk dat het wel mág, maar je moet er rekening mee houden wat.
Sowieso vind ik dat 1x junkmeal per week wel moet kunnen, daarbij leer je uiteindelijk vanzelf dat als je iets meer van 'dat' neemt, je wat minder van 'dit' moet nemen. Hou eiwitten wel hoog!
Bedenk dat ''alles weer voor niks geweest'' ook best wel rampdenken is..zo is het niet. Dit werkt ook negatief op jezelf waardoor je nog sneller gaat snaaien.

Zorg doordeweeks dat je voldoende eet, niet téveel onder onderhoud en zorg ervoor dat je wat groenten erbij eet en dit ook in het weekend doen.
Hoeveel cut je momenteel?

Blijkbaar denk je ook steeds aan ongezonde snacks. Probeer je focus van dit voedsel af te leiden. Wat je door de week wel lukt moet in het weekend ook lukken.

Niet zo huilie huilie gaan doen en zorgen dat je discipline krijgt

"ongezonde" snacks incorporeren in je macro's. problem solved

Niet zo huilie huilie gaan doen en zorgen dat je discipline krijgt

Wat denk je dat hij vraagt in dit topic? Discipline groeit niet aan een boompje hoor, hij vraagt om advies en tips.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:53 ----------

"ongezonde" snacks incorporeren in je macro's. problem solved

Ik heb op die manier een keertje flink mac donalds kunnen eten :roflol: was best epic

Junk-dag inlassen.

Wat denk je dat hij vraagt in dit topic? Discipline groeit niet aan een boompje hoor, hij vraagt om advies en tips.

Als je iets echt wilt, kan je iets simpels als junkfood wel laten staan..
1318710749136_5178124.png

Dus in het weekend verandert hij lichamelijk en geestelijk. Waardoor hij geen discipline meer heeft en junkfood gaat eten :rolleyes:

Serieus?..

Als jij een hele week slecht eet en te weinig dan op een gegeven moment, wanneer je mentaal op je zwakste bent (weekend, feestjes, uitgaan ed) zegt je lichaam: ik heb eten nodig!
En omdat je dan zwak bent, eet je.
Maandag, spijt en begin je weer goed, tot het volgende weekend.

Serieus?..

Als jij een hele week slecht eet en te weinig dan op een gegeven moment, wanneer je mentaal op je zwakste bent (weekend, feestjes, uitgaan ed) zegt je lichaam: ik heb eten nodig!
En omdat je dan zwak bent, eet je.
Maandag, spijt en begin je weer goed, tot het volgende weekend.

hou toch op man, wat een onzin.

Zelfde als die "emotie-eters" en dan huilen dat ze dik zijn. Je bepaalt zelf wat je eet, en als je niet wil junken moet je maar discipline krijgen om dat niet te doen.

hou toch op man, wat een onzin.

Zelfde als die "emotie-eters" en dan huilen dat ze dik zijn. Je bepaalt zelf wat je eet, en als je niet wil junken moet je maar discipline krijgen om dat niet te doen.

Jij weet blijkbaar niet hoe het werkt, en daar mag je heel bij mee zijn :)
Sommige mensen weten helaas wel hoe het werkt (zoals ik) en ook mensen met eetstoornissen en dergelijke weten dit en hebben dit zelf ondervonden.
Je mag heel trots zijn dat jij zelf kan bepalen wat je eet en dat het bij jou allemaal zo makkelijk loopt, maar loop andere waarbij dit niet het geval is niet af te zeiken aub. Nergens voor nodig.

Terug
Naar boven