Beste forumbroeders,
Nadat ik ooit een jaartje of 5 getraind had, heb ik feitelijk de laatste 2 jaar niks meer gedaan.
Ben een paar weken geleden weer (serieus) begonnen met trainen. Hierbij geen gericht schema gebruikt (eerst eens de ergste beginners spierpijn laten gewennen)
Tevens direct van dag 1 goed gelet op mijn voeding.
Ik merk dat ik nu weer redelijk volle bak kan trainen zonder extreme spierpijn gevallen (niet tot die hard failure). Daarom nu zoekende naar een ideaal split schema voor 4 dagen.
Ik heb er eentje gevonden op het web. Deze 'lijkt' mijn erg fijn. Maar misschien dat jullie tekortkomingen zien hierin.
Mijn doel is in eerste instantie zoveel mogelijk gericht op massa en kracht.
Ik merk dat mijn rug alweer snel lekker meedraait. (spiergeheugen wellicht
)
Borst gaat wel, maar niet super (vooral omdat mijn triceps veel ingeleverd hebben)
Ik train nu feitelijk een +/- 4 dagen per week.
Ik ben overigens bijna 30 jaar oud. Weeg +/- 86kg (dit was een maand geleden nog 89/90kg) en ben 1,83m. Heb nog geen vetmeting gedaan. Maar heb nog een aardig buikje en lichtjes borstvorming (mijn souvenier van vroeger, toen ik als tiener van 13 zo'n 90kg woog
)
Mijn schema is als volgt:
Dag 1: Borst/schouders
Incline Dumbbell Press 3x8
Flat Dumbbell Press 3x8
Cable Crossovers 3x10
Dumbbell Military Press 3x8
Dumbbell Side Laterals 2x10
Dumbbell Bent Over Raises 2x10
Dag 2: Rug/Traps
Deadlifts 4x8
Lat Pulldowns (Wide Grip) 3x8
Bent Over EZ Bar Rows 3x8
Dumbbell Rows 3x8
Dumbbell Shrugs 3x10
Dag 3: Benen
Squats 4x8
Leg Press 2x8
Leg Curls 3x8
Leg Extension 2x8
Standing Calf Raises 3x10
Dag 4: Armen
Dips 3x8
Skullcrushers 3x8
Rope Pushdowns 2x10
EZ Bar Curls 3x8
Preacher Curls 3x8
Alternating Hammer Curls 3x16-24(8-12 per arm)
Ik denk dat ik vooral mijn triceps iets extra wil trainen.... Denk dat ik dan veel voordeel kan behalen bij veel borstoefeningen.
Misschien valt het je op: Ik doen geen benchpress (barbell).. Krijg snel last van polsen. Is het een probleem dit om te ruilen voor dumbbell presses?
PS: Idealiter zit tussen dag 2 en 3 een rustdag.
Nadat ik ooit een jaartje of 5 getraind had, heb ik feitelijk de laatste 2 jaar niks meer gedaan.
Ben een paar weken geleden weer (serieus) begonnen met trainen. Hierbij geen gericht schema gebruikt (eerst eens de ergste beginners spierpijn laten gewennen)
Tevens direct van dag 1 goed gelet op mijn voeding.
Ik merk dat ik nu weer redelijk volle bak kan trainen zonder extreme spierpijn gevallen (niet tot die hard failure). Daarom nu zoekende naar een ideaal split schema voor 4 dagen.
Ik heb er eentje gevonden op het web. Deze 'lijkt' mijn erg fijn. Maar misschien dat jullie tekortkomingen zien hierin.
Mijn doel is in eerste instantie zoveel mogelijk gericht op massa en kracht.
Ik merk dat mijn rug alweer snel lekker meedraait. (spiergeheugen wellicht
)Borst gaat wel, maar niet super (vooral omdat mijn triceps veel ingeleverd hebben)
Ik train nu feitelijk een +/- 4 dagen per week.
Ik ben overigens bijna 30 jaar oud. Weeg +/- 86kg (dit was een maand geleden nog 89/90kg) en ben 1,83m. Heb nog geen vetmeting gedaan. Maar heb nog een aardig buikje en lichtjes borstvorming (mijn souvenier van vroeger, toen ik als tiener van 13 zo'n 90kg woog
)Mijn schema is als volgt:
Dag 1: Borst/schouders
Incline Dumbbell Press 3x8
Flat Dumbbell Press 3x8
Cable Crossovers 3x10
Dumbbell Military Press 3x8
Dumbbell Side Laterals 2x10
Dumbbell Bent Over Raises 2x10
Dag 2: Rug/Traps
Deadlifts 4x8
Lat Pulldowns (Wide Grip) 3x8
Bent Over EZ Bar Rows 3x8
Dumbbell Rows 3x8
Dumbbell Shrugs 3x10
Dag 3: Benen
Squats 4x8
Leg Press 2x8
Leg Curls 3x8
Leg Extension 2x8
Standing Calf Raises 3x10
Dag 4: Armen
Dips 3x8
Skullcrushers 3x8
Rope Pushdowns 2x10
EZ Bar Curls 3x8
Preacher Curls 3x8
Alternating Hammer Curls 3x16-24(8-12 per arm)
Ik denk dat ik vooral mijn triceps iets extra wil trainen.... Denk dat ik dan veel voordeel kan behalen bij veel borstoefeningen.
Misschien valt het je op: Ik doen geen benchpress (barbell).. Krijg snel last van polsen. Is het een probleem dit om te ruilen voor dumbbell presses?
PS: Idealiter zit tussen dag 2 en 3 een rustdag.
Laatst bewerkt: