Fitness Seller

Weer een vriendje erbij :)

Killy

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.015
http://www.joop.nl/kijk-nou/detail/artikel/19807_ex_pvv_politicus_wordt_moslim/

Ex-PVV politicus wordt moslim
Arnoud van Doorn publiceert geloofsgetuigenis op Twitter

Het moet de nachtmerrie zijn van iedere PVV-kiezer: stemmen op een moslim. Toch hebben talloze Haagse kiezers dat met terugwerkende kracht gedaan. Arnoud van Doorn, in de gemeenteraad van Den Haag gekozen als politicus voor de PVV maar later afgesplitst, heeft zich bekeerd tot de islam.
Voormalig PVV politicus Arnold van Doorn maakt op Twitter bekend dat hij moslim is geworden. Een tweet van hem bevatte de tekst "Nieuwe start" direct gevolgd door een tweet met in het Arabisch de officiële geloofsgetuigenis die nieuwe moslims moeten uitspreken wanneer ze zich bekeren: "Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."
Van een hack is geen sprake. Van Doorn heeft in een kort telefonisch interview aan Joop laten weten dat hij inderdaad moslim is geworden. De geloofsbelijdenis is getwitterd in het kader van een 'nieuwe start'.
"Je moet die twee tweets als één zien. Maar verder wil ik er niets over zeggen. Ik beschouw welk geloof iemand aanhangt als een privé-aangelegenheid."
- Maar u heeft het zelf op Twitter bekend gemaakt, dan zult u daar toch vragen over krijgen.
"Dat klopt maar ik zie het als een privé-aangelegenheid en daar wil ik het verder bij laten."

Knuffels, felicitaties en handen schudden kan hier :D

From the frying pan into the fire. Onstabiel en radicaal figuur die Arnoud van Doorn.

dat iemand gelooft vind ik al onvoorstelbaar, maar je moet wel een enorme r*tard zijn als je je op een leeftijd waarop je zelfstandig kunt nadenken gaat bekeren.

sterkte voor zijn nabestaanden.

Wat een over loper en dan wat voor een , MIJN GOD , see what i did........:o
Wel hopen, dat hij nog een goede hand heeft gehad van Wilders........

From the frying pan into the fire. Onstabiel en radicaal figuur die Arnoud van Doorn.

+1, waarom denk je ook dat de meeste van die bekeerlingen een intellectueel bedenkelijk verleden hebben? (gevangenen, tienermoeders, ex-neonazi's, newage-figuren, ...). Zou me vb niet verwonderen indien Corleone zich ooit ook eens zou bekeren.

• Topic Starter Topic Starter
gelukkig ben ik een zeer intellectuele stabiele bekeerling :)

voorbeeldje hiervan:

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Myatt

steeds gaat het om individuen die sinds hun jeugd de ontembare drang hebben om hun identiteit af te lijnen ahv een externe ideologie., en ja daar hoort een "wij tegen hen" attitude bij. Waarom denk je dat het net zo imand als van Doorn is die zich bekeert tot de islam? Dan mag je vb nog zo'n hater van links zijn, bekeerlingen bij aanhangers van partijen die gericht zijn op inclusie ipv exclusie ga je veel minder snel vinden (groenlinks, PVDA, VVD)

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 14:23 ----------

gelukkig ben ik een zeer intellectuele stabiele bekeerling :)

ga me hier niet over uitspreken, maar ik heb je in ellk geval nooit met redelijke argumenten voor je bekering zien afkomen. Ik constateer gewoon een bepaalde tendens bij bekeringen naar de Islam, uitzonderingen heb je overal.

Laatst bewerkt:
mooi, nu de rest van pvv nog :)

voorbeeldje hiervan:

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Myatt

steeds gaat het om individuen die sinds hun jeugd de ontembare drang hebben om hun identiteit af te lijnen ahv een externe ideologie., en ja daar hoort een "wij tegen hen" attitude bij. Waarom denk je dat het net zo imand als van Doorn is die zich bekeert tot de islam? Dan mag je vb nog zo'n hater van links zijn, bekeerlingen bij aanhangers van partijen die gericht zijn op inclusie ipv exclusie ga je veel minder snel vinden (groenlinks, PVDA, VVD)

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 14:23 ----------

ga me hier niet over uitspreken, maar ik heb je in ellk geval nooit met redelijke argumenten voor je bekering zien afkomen. Ik constateer gewoon een bepaalde tendens bij bekeringen naar de Islam, uitzonderingen heb je overal.

Op je eerste argument:
Als een gemiddelde 'jan met de pet' zich bekeerd zal er geen krant een letter aan besteden, de reden waarom jullie denken te 'constateren' dat alleen dit soort radicale mensen zich bekeren tot de islam heeft dus meer te maken met de beschikbare informatie.
Echter is dit toch wel bijzonder (daarom ben ik ook best wel blij) dat zo'n persoon zo'n omzwaai maakt, de gemiddelde bekeerlingen (waarvan schat ik zo'n 70% vrouwen) tot de islam is vaak wat minder extreem.
Wel opvallend is dat alle bekeerlingen die ik tegen komen, 2/3 hiervan een hbo of hogere opleiding heeft mogen genieten.

Op je 2de:
Ik wel best een keer 1op1 een gesprek met je voeren, ik zit alleen niet te wachten op alle dbb psychologen die ons gesprek verstoren met psycho-analyses over mijn jeugd.

Op je eerste argument:
Als een gemiddelde 'jan met de pet' zich bekeerd zal er geen krant een letter aan besteden, de reden waarom jullie denken te 'constateren' dat alleen dit soort radicale mensen zich bekeren tot de islam heeft dus meer te maken met de beschikbare informatie.
Echter is dit toch wel bijzonder (daarom ben ik ook best wel blij) dat zo'n persoon zo'n omzwaai maakt, de gemiddelde bekeerlingen (waarvan schat ik zo'n 70% vrouwen) tot de islam is vaak wat minder extreem.
Wel opvallend is dat alle bekeerlingen die ik tegen komen, 2/3 hiervan een hbo of hogere opleiding heeft mogen genieten.

Op je 2de:
Ik wel best een keer 1op1 een gesprek met je voeren, ik zit alleen niet te wachten op alle dbb psychologen die ons gesprek verstoren met psycho-analyses over mijn jeugd.

Die 70% vrouwen is dat niet een soort van dwang uit liefde?

de gemiddelde bekeerlingen (waarvan schat ik zo'n 70% vrouwen) tot de islam is vaak wat minder extreem.

Wat mij opvalt is dat de bekeerlingen die ik ben tegengekomen juist vaak 'extremer' (lees:strenger en strikter) in de leer zijn, dan de meeste mensen die ik ken die als moslims zijn opgevoed.

Die 70% vrouwen is dat niet een soort van dwang uit liefde?

Het klopt dat er vrouwen zijn die bekeren om een relatie met een moslim man, grappig is echter dat deze vaak uit elkaar gaan omdat de vrouw meer waarde gaat hechten dan de man in kwestie.

Echter is het zeker niet waar dat een meerderheid van mannen of vrouwen zou bekeren om wille van een 'verboden liefde'.

Als je interesse hebt naar wat verhalen van bekeerlingen kan je altijd even hier kijken:
http://waaromislam.nl/verhalen-bekeerlingen

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 14:41 ----------

Wat mij opvalt is dat de bekeerlingen die ik ben tegengekomen juist vaak 'extremer' (lees:strenger en strikter) in de leer zijn, dan de meeste mensen die ik ken die als moslims zijn opgevoed.

Dat klopt zeker.

Het klopt dat er vrouwen zijn die bekeren om een relatie met een moslim man, grappig is echter dat deze vaak uit elkaar gaan omdat de vrouw meer waarde gaat hechten dan de man in kwestie.

Echter is het zeker niet waar dat een meerderheid van mannen of vrouwen zou bekeren om wille van een 'verboden liefde'.

Als je interesse hebt naar wat verhalen van bekeerlingen kan je altijd even hier kijken:
http://waaromislam.nl/verhalen-bekeerlingen

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 14:41 ----------

Dat klopt zeker.

Heb even gekeken, doet me denken aan een Tell sell reclame.

Re: Weer een vriendje er bij :)

Dat je erin gelooft als het met de paplepel is in gegoten oké, maar dat je met je volle verstand zoiets leest en denkt van ja dit klinkt geloofwaardig. Daar kan ik dus echt niet bij

Dat je erin geloofd als het met de paplepel is in gegoten oké, maar dat je met je volle verstand zoiets leest en denkt van ja dit klinkt geloofwaardig. Daar kan ik dus echt niet bij

En waarom is dat? Vergeet niet dat zelfs Darwin, wiens evolutietheorie regelmatig gebruikt wordt om geloven te ontkrachten, zelf een zeer gelovig mens was.

Voor mij is de basis van bijna ieder geloof goed, het is alleen de uitleg van de mens die er iets slechts van maakt.

Bekeren tot de Islam :roflol:

Dat er zulke hersendode mensen rondlopen op deze planeet geeft me geen vertrouwen in de toekomst van de mens.. Je moet wel echt heel erg verstandelijk beperkt zijn wil je deze beslissing maken.

Iets met Killy en identiteitscrisis.

En waarom is dat? Vergeet niet dat zelfs Darwin, wiens evolutietheorie regelmatig gebruikt wordt om geloven te ontkrachten, zelf een zeer gelovig mens was.

Voor mij is de basis van bijna ieder geloof goed, het is alleen de uitleg van de mens die er iets slechts van maakt.

Zal allemaal best, maar met wat er tegenwoordig allemaal bekend is. En dan overtuig je jezelf alsnog om te geloven dat er een god is, die een hele aarde maakt? En dat die alles in de wereld regelt? Zelfs als ik dit typ moet ik al lachen :roflol:

Volgens mij wil Killy heel graag ergens bij horen

Zeer gelovig? Dat valt nogal mee:

"Though reticent about his religious views, in 1879 he responded that he had never been an atheist in the sense of denying the existence of a god, and that generally "an Agnostic would be the more correct description of my state of mind."[7]"

Niet vergeten dat in die tijd atheïsme nog maar weinig aanhang had. Men had veel minder informatie ter beschikking, veel mensen geloofden omdat het 'normaal' was. We weten niet wat Darwin nu zou geloven, maar ik vermoed dat hij uiteindelijk (agnostisch) atheïst zou zijn geworden.

Evolutie als bewijs dat een god niet bestaat is ook wat kort door de bocht maar je kan er wel makkelijk de Bijbel (en alle andere religieuze boeken) mee ontkrachten. En als religies allemaal onbetrouwbaar blijken te zijn, dan moet je jezelf de vraag stellen waarom je nog zou geloven in een schepper, als je de wetenschap hebt om te zoeken naar de waarheid.

Het feit dat een groot deel van de islamitische gemeenschap weinig 'doet' met zijn geloof is puur een sociaal probleem.

Het is nog niet zo lang geleden dat de grote golf van immigranten Nederland binnen kwam, dit was in feite een groot deel van de laagste schaal van de bevolking uit hun oorspronkelijke gebied.
Dit waren mensen die niet geschoold waren en niet konden lezen of schrijven.

De gehele drive van die mensen hier was: geld verdienen, geld verdienen, geld verdienen.
Je had dus in Nederland een gehele maatschappij die bestond uit laag opgeleide mensen, weinig potentieel dus om de zaak goed te regelen.
Zo hadden deze mensen van zichzelf al weinig kennis van het geloof en er was ook geen orgaan om deze mensen kennis te verschaffen.

Waarom hebben wij nu zoveel 'rot marokkaantjes en turken', omdat deze voortkomen uit een laag opgeleide generatie.
Laat staan dat ze een (correcte) islamitische opvoeding hebben gehad.

Gelukkig zien we nu steeds meer broeders en zusters die hoger onderwijs volgen en vooral de jongerenverenigingen springen als paddenstoelen uit de grond.
De organisatie structuren in de islamitische gemeenschap neemt dus sterkt toe in de moskee zelf,maar ook in de onderwijs instituten en andere initiatieven.

Uit onderzoek van het CBS (ik kon het onderzoek niet zo snel vinden maar het ging over 2012) bleek dat steeds meer islamitische jongeren de moskee bezoeken en het gebed onderhouden.
In feite zegt dit dus dat er een stijgende lijn is waar te nemen in het 'praktiserende' deel van de islamitische gemeenschap.

Dus waarom is de 'bekeerling' vaak wat meer met zijn geloof bezig dan zijn 'gemiddelde allochtonen moslimbroeder'?

Heel simpel, de bekeerling heeft bewust gekozen voor zijn religie en weet vaak veel meer dan zijn 'geboren' moslim broeder.
Het is schrikbarend hoe weinig een 'gemiddelde moslim' weet van zijn eigen geloof, dit is ook een oorzaak van een hoop problemen (verkeerde handelingen/uitspraken door gebrek aan kennis).

Helaas zijn deze onwetende acties vaak de acties die wij te zien krijgen op de televisie, maar waarschijnlijk heeft mijn ex-pvv broeder door onderzoek gedaan en het andere gedeelte gevonden.

• Like
Waarderingen: Obee
Terug
Naar boven