AndroidHealthClinic

Weer opnieuw beginnen

Bezoekers in dit topic

sjahid

Novice
Lid geworden
9 jan 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hey mensen,

Ik ben een 24 jarige man, 1.80 lang en weeg op dit moment 72.8 kilo. Ik heb al een aantal keren fitness opgepakt de afgelopen jaren, maar ben in die tijd uiteindelijk niks opgeschoten. Alleen het feit dat ik nu wat vet over heb gehouden aan mijn buik en borst door mijn gefaalde bulk vorig jaar.

Ik wil graag weten wat ik volgens jullie het beste kan doen. Ik heb van mezelf geen spiermassa, en wil uiteraard spieren gainen. Maar ik heb dus wel redelijk wat vet op buik/borst. Ik ben bang dat als ik ga bulken dat ik dan teveel vet gain op die plekken. Is er niet een manier waarop ik EN spieren kan gainen EN vet kan verliezen?

Groeten,
 
Als je een beginner bent kan je terwijl je op onderhoud eet nog gewoon vooruit gaan in spiermassa, of je doet een mini-cut en gaat daarna lean bulken 100-300 kcal boven onderhoud.
 
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het inderdaad beter voor mij is om eerst even dat beetje vet kwijt te raken, om daarna voor een lean bulk te gaan. Want als ik nu op onderhoud zou gaan trainen zal ik altijd dat beetje vet overhouden, Hoeveel kcal raad jij aan dat ik onder me onderhoud ga zitten?

En is het trouwens echt nodig om na die lean te bulken? Kan ik niet gewoon op onderhoud verder gaan, om zo te voorkomen dat ik weer vet gain?
 
Als beginner zal je bij leanbulken weinig vet gainen. Ik zou zelf eerst mijn onderhoud berekenen en daar dan 300 kcal onderzitten en om de zoveeltijd nieuwe onderhoud bereken en zodra je een week niks verliest met 100-200 verlagen, probeer ook je kracht zoveel mogelijk te behouden,
 
Ja het vet wat ik nu heb had ik overgehouden na vorig jaar toen ik begon met bulken. Ik gainde best wat massa, maar ook teveel vet. Dat heb ik nu nog steeds er zitten. En toen was ik ook lean aan t bulken. Maar ik zat toen wel te veel boven mijn onderhoud kwam ik daarna achter. Miscalculatie toen i.v.m. mijn activiteitsfactor.

Kracht/spiermassa is ook totaal niks atm vanwege het feit dat ik dus een jaar non-actief ben geweest en qua kracht weer vanaf het begin kan beginnen.

Is het trouwens ook mogelijk om spier te gainen tijdens cut voor beginners? of alleen vanaf onderhoud?
 
Als je op onderhoud eet zal je zoals ik al eerder zei zowel vet verliezen als spiermassa erbij krijgen als beginner.
 
Back
Naar boven