XXL Nutrition

Weer raak in Antwerpen

Little Me zei:
Vriend van mij is pas neergestoken en heeft het alle geluk overleefd , andere vriend is enkele jaren terug doodgestoken net voor kerstmis door twee illegalen . Daders zijn in beide gevallen tot de dag van vandaag niet gevonden .

Als de politie controles gaat uitvoeren in bepaalde delen van dit land ontstaan er rellen :mad: .
Want dan voelen bepaalde groepen zich aangevallen en beledigt . Maar als wij vroeger op een pleintje zaten was het elke dag raak .

Iedereen mag hier zeggen en wijzen wat ze willen hé , maar er is een zwaar probleem en ik vrees dat de oplossing er nooit zal komen .
Vrijdagavond waren er in Antwerpen op bepaalde plaatsen groepjes jongeren waar je als blanke echt niet mee in contact wou komen . En dat weet ik van een allochtone vriend die zelf angst had van hetgeen hij zag en hoorde .

Dan zou er ineens moeten worden ingegrepen , maar nee dat kan niet hé , want dan komen er rellen ..... :mad:

Sucks man in belgie
Hier in den haag zijn er gewoon 100% controles
Zonder pardon word je gefouilleerd, stribbel je tegen mag je mee
Goede acties van de politie

spiertje16 zei:
Sucks man in belgie
Hier in den haag zijn er gewoon 100% controles
Zonder pardon word je gefouilleerd, stribbel je tegen mag je mee
Goede acties van de politie

Enige manier op zoiets op te lossen is de wet van de sterkste , de overheid moet gewoon keihard optreden . Zeg niet dat je daar alle ellende mee uitveegt , maar er zullen een hoop meelopers anders gaan denken .

Maar de huidige politiek die ze nu voeren .... :nowai:

• Topic Starter Topic Starter
twjunk zei:
Het Vlaams belang heeft niemand doodgeschoten, er zijn veel straffere dingen te vinden op het net dan het programma van het vlaams belang, en vooraleer men het Vlaams belang aanvalt moet men weten waarover men praat en waar de partij voor staat, en zich realiseren hoe het komt dat het zo'n grote partij is geworden.
Ik walg van mensen die principieel tegen alles zijn wat "rechts" klinkt of "rechts" is, en die te pas en te onpas racisme schreeuwen. een beetje aan struisvogel politiek doen en de boel een beetje liggen opfokken kan iedereen, het ergste is dat het dan ook nog mensen zijn die nog nooit een actualiteits programma hebben gevolgt en niet eens argumenten hebben om hun standpunten te verdedigen. Het enige wat zij doen is meningen die zij gehoord hebben de hunne maken omdat zij zelf te zwak zijn om een eigen mening te hebben.
Twee mensen uit m'n directe omgeving zijn in koele bloede vermoord door turken, een klein artikeltje in de krant en dat was het, geen reactie van ministers of tv toespraken, geen vlaggen die halfstok hingen, geen vingerwijzen naar links....en wat nog erger is...de vader van de vermoorde jongen heeft nog het verwijt gekregen dat ie racist is omdat ie het feit aanklaagde dat de moordenaar na korte tijd reeds op vrije voeten was wegens minderjarig. Wel meneer roxxe....hier kots ik van.
condoleances voor je vrienden, maar niet exact hetzelfde hé? gingen die turken ook op een killingspree omdat ze 5 jaar geleden door autochtonen gepest werden? hadden die turken familie bij de vld, sp of groen?

Little Me zei:
Enige manier op zoiets op te lossen is de wet van de sterkste , de overheid moet gewoon keihard optreden . Zeg niet dat je daar alle ellende mee uitveegt , maar er zullen een hoop meelopers anders gaan denken .

Maar de huidige politiek die ze nu voeren .... :nowai:
de johny turbo praktijken van die mol dude in molenbeek - denk ik - zagen we al in de praktijk

over de politie in belgie is - voor mij - weinig te klagen, ze doen hun werk goed

roxxe zei:
condoleances voor je vrienden, maar niet exact hetzelfde hé? gingen die turken ook op een killingspree omdat ze 5 jaar geleden door autochtonen gepest werden? hadden die turken familie bij de vld, sp of groen?
en een minderjarige moordenaar die zomaar weer vrij komt ??? zit meer achter dan je vertelt vrees ik

Het Vlaams belang heeft niemand doodgeschoten, er zijn veel straffere dingen te vinden op het net dan het programma van het vlaams belang, en vooraleer men het Vlaams belang aanvalt moet men weten waarover men praat en waar de partij voor staat, en zich realiseren hoe het komt dat het zo'n grote partij is geworden.
Ik walg van mensen die principieel tegen alles zijn wat "rechts" klinkt of "rechts" is, en die te pas en te onpas racisme schreeuwen. een beetje aan struisvogel politiek doen en de boel een beetje liggen opfokken kan iedereen, het ergste is dat het dan ook nog mensen zijn die nog nooit een actualiteits programma hebben gevolgt en niet eens argumenten hebben om hun standpunten te verdedigen. Het enige wat zij doen is meningen die zij gehoord hebben de hunne maken omdat zij zelf te zwak zijn om een eigen mening te hebben.
Twee mensen uit m'n directe omgeving zijn in koele bloede vermoord door turken, een klein artikeltje in de krant en dat was het, geen reactie van ministers of tv toespraken, geen vlaggen die halfstok hingen, geen vingerwijzen naar links....en wat nog erger is...de vader van de vermoorde jongen heeft nog het verwijt gekregen dat ie racist is omdat ie het feit aanklaagde dat de moordenaar na korte tijd reeds op vrije voeten was wegens minderjarig. Wel meneer roxxe....hier kots ik van.

Je walgt van mensen die roepen alles dat rechts is, hoe zat het ook al weer met i-pod moord. Iedereen riep toch die marokanen weer, dan doe je precies hetzelfde, waar je zelf op walgt. Met een vingertje wijzen naar een bepaalde groep.

roxxe zei:
de johny turbo praktijken van die mol dude in molenbeek - denk ik - zagen we al in de praktijk

over de politie in belgie is - voor mij - weinig te klagen, ze doen hun werk goed

De politiediensten op zich zullen hun werk wel naar behoren uitvoeren . Enkel vrees ik dat ze bij regelmaat van klok worden teruggefloten door de politiek .

Wat ik hier vertel zijn trouwens geen aannames maar feiten die ik met zekerheid kan vertellen omdat ik enkele vrienden heb die bij de Antwerpse politie werken .
De frustratie bij agenten zit vrij hoog . Als ze een zwaar gangstertje arresteren lacht die hen gewoon uit ( ongeacht de huidskleur ) want enkele uren later is hij weer vrij . En het zijn deze situatie's die jongeren aanzetten tot geweldpleging en dergelijke omdat zij nu het idee krijgen van ongenaakbaar te zijn .

Ik spreek hier niet over alleenstaande feiten maar dagelijkse kost . Op een bepaald punt gaan overheidsmensen ( ook niet allemaal ) zich er minder van aantrekken en de moed verliezen . Wat op zich heel logisch is want je kan net zo goed water naar de zee dragen .

Klein voorbeeld :

Gisteren ging het over de stropers van het waasland shoppingcenter . Ze werden gevat en geen kleintjes hoor . Maar liefst 50 keer opgepakt wegens winkeldiefstal ( zeer dure voorwerpen ) en gaan nu vrijuit wegens geen plaats in de aangewezen centra ( staatseigendom ) voor criminele minderjarigen .
Er was enkel plek in privé opvang ( evengoed een straf ) maar daar wilde de rechter niet aan toegeven .
resultaat , gangstertje mocht weer naar huis . Als die kerel vandaag die shopping binnenstapt kan ik me voorstellen dat je als ( agent en/of security in de shopping ) jezelf echt een lul gaat voelen .

Gaat zo'n etter je ook nog even mateloos irriteren kan ik begrijpen dat er al eens drama's gebeuren . En wie is dan weer de grote schuldige ?

:cool:

roxxe zei:
en een minderjarige moordenaar die zomaar weer vrij komt ??? zit meer achter dan je vertelt vrees ik
De eerste jongen werd neergestoken (geloof het of niet) zonder reden, hij wandelde samen met een vriend naar huis toen hij twee Turkse snotneuzen tegen kwam met een vlinder mes. De Turk met het vlinder mes bedreigde de jongens, daarop trok de jongen zijn vriend achteruit van het mes weg, waarop de Turk op zijn beurt naar voor sprong, en de fatale steek toebracht. het slachtoffer is terwijl hij om hulp zocht doodgebloed (17 jaar), en dit is niet het einde van het verhaal omdat de jongen die erbij was getuige was, werden zijn vader, moeder en broertje bedreigd, zo erg zelfs dat zij zijn moeten verhuizen. na anderhalf tot twee jaar kwam de broer van het slachtoffer de dader tegen op een fuif, waarop de dader zijn t-shirt uitdeed en uitdagend voor hem begon te dansen, de dader was natuurlijk niet alleen, nee hij werd door zijn vrienden op handen gedragen want hij was een gangster. En vraag nu niet wat deed de politie want zo naief kun je echt niet zijn.

De tweede jongen moest voor zijn stage van school uit meelopen met een deurwaarder, zij moesten naar een Turk om 20€ op te eisen. zij wisten van anderen dat de Turk gewapend was en vroegen om politie assistentie, niet nodig vond de politie.
Bij het huis aangekomen gedroeg de Turk zich vrij kalm en zei dat hij boven in zijn portefeuille die 20€ ging halen, hij kwam naar onder met een pistool...

Belgisch gerecht: 'Verband Antwerpse moorden en GTA?'

Donderdag werd Antwerpen opgeschrikt door een gewelddadige moordpartij. De 18-jarige scholier Hans Van Themsche schoot er met een pas aangeschaft geweer een tweejarig meisje en haar Malinese kinderjuffrouw dood. Daarvoor had hij reeds een Turkse vrouw levensgevaarlijk verwond. Het gerecht onderzoekt nu of er enig verband is met het feit dat Van Themsche regelmatig GTA San Andreas speelde. Hij nam die bewuste ochtend de trein naar Antwerpen, waar hij zich kaal liet scheren en net zoals in het spel een wapen kocht alvorens het vuur te openen. In het spel is het bovendien de bedoeling Spaanssprekende immigranten te vermoorden en Van Themsche verklaarde tegenover de politie al dat hij doelbewust op zoek was naar buitenlanders om op te schieten: 'Het (blanke, red.) meisje was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.'

GTA SA - That mexican guyVolgens CD&V-Europarlementslid Ivo Belet is de vraag niet of games voor meer geweld zorgen, maar wel wat men eraan kan doen. 'Ze verbieden of er een grote waarschuwingssticker ophangen, zoals bij sigaretten, maakt ze alleen maar aantrekkelijker', aldus de politicus. Bovendien lijkt een verbod weinig effectief te zijn. Zo goed als alle gewelddadige games zijn verboden onder de achttien jaar, maar CD&V-gemeenteraadslid en leraar Paul Goossens vertelt dat meer dan de helft van zijn twaalfjarige leerlingen het spel heeft. Volgens hem worden normale mensen door het spelen van een spel niet beïnvloed, maar labiele mensen wel.

Professor Gust De Meyer verklaart in de krant Het Volk echter dat er nooit een verband is aangetoond tussen het spelen van gewelddadige games en in de praktijk omzetten daarvan. De stelling dat games voor meer geweld zorgen, zou volgens hem even zinvol zijn als de stelling dat games voor minder geweld zorgen doordat mensen zich kunnen afreageren op hun computer. Wat de professor wel mogelijk acht, is dat Van Themsche zijn idee uit een computerspel haalde, maar het is niet de onderliggende oorzaak. 'Honderd jaar geleden speelden sommigen ook moordscènes uit de stukken van Shakespeare na,' aldus de professor. De manier waarop men een moord pleegt is namelijk bijna altijd een imitatie, is het niet van ouders of kameraden, dan wel van de media.

GTA:SADe professor vergelijkt dit voorval met een tv-uitzending over mensen die zelfmoord pleegden door voor een trein te springen. Na de uitzending bleek het aantal zelfmoorden op deze manier toe te nemen, maar nader onderzoek leerde dat het aantal zelfmoorden in totaal niet was toegenomen, alleen was er een verschuiving gebeurd in de manier waarop men zichzelf ombracht. Een Amerikaanse studie spreekt de beweringen van professor De Meyer echter tegen. In augustus vorig jaar kreeg een GTA-spelende moordenaar in Amerika nog de doodstraf nadat hij drie politieagenten neerschoot. Hij gebruikte het feit dat hij onder invloed stond van de GTA-reeks als verdediging, maar dat werd door de jury niet geaccepteerd.

bron: http://tweakers.net/nieuws/42554/Belgisch-gerecht:-Verband-Antwerpse-moorden-en-GTA.html

Terug
Naar boven