XXL Nutrition

Weer zo'n fabuleus CDA-plan.... (Dopingcontrole sportscholen)

jorasho

Ripped Bodybuilder
Waardering
4
CDA wil dopingcontrole in sportscholen

Uitgegeven: 14 november 2005 09:01

DEN HAAG - Het CDA wil dat in sportscholen op doping wordt gecontroleerd. Sporters die zijn betrapt op het gebruik van verboden middelen, moeten net als wedstrijdsporters worden bestraft.
Dat stelt het Tweede Kamerlid Atsma voor. Volgens Atsma worden in sportscholen en fitnesscentra veel middelen gebruikt die op de dopinglijst van het Internationaal Olympisch Comité staan. Atsma meent dat zijn plan wordt gesteund door een meerderheid in de Tweede Kamer.

Sporters die bij controle positief worden bevonden, moeten een sportschoolverbod krijgen dan wel worden beboet, vindt het CDA. Atsma lanceert zijn plan maandag tijdens de behandeling van de sportnota met staatssecretaris Ross.

Sportscholen die ongeoorloofde middelen verstrekken, kunnen al worden gesloten. Handel in illegale middelen als groeihormonen kan worden bestraft met gevangenisstraffen tot zes jaar en boetes tot 50.000 euro.

bron: http://www.nu.nl/news/625279/11/CDA_wil_dopingcontrole_in_sportscholen.html

Wat een debielen. Hoe willlen ze dat gaan uitvoeren dan, razzia's op sportscholen?

stelletje zeiknichten!

Hebben ze daar nou werkelijk niks beters te doen in Den Haag??

In de telegraaf stond ook een stukje hierover. Men wil blijkbaar amateursporters op doping gaan controleren. Maar dat zou dan ook bij elke voetbalvereniging of tennisvereniging of welke andere sport dan ook moeten gebeuren. Het lijkt me een beetje onuitvoerbaar en te kostbaar om de miljoenen amateursporters in Nederland allemaal te gaan controleren. Op die manier kunnen ze ook willekeurige trimmers in het bos aanhouden en bloed afnemen voor dopingcontrole.

Bovendien zijn leden van een sportschool geen leden van een sportbond en dus ook niet gebonden aan de dopingregels van sportbonden. Hier is geen juridische basis voor, lijkt mij. Laten ze maar eens beginnen met het controleren van kamerleden op coke- en speedgebruik!

Laatst bewerkt:
Gaat nergens over. Is financieel volkomen onhaalbaar.

hoe kómen ze erop... Het plan om amateursporters die competitie spelen te controleren, daar is nog wat van te zeggen. Maar iemand die in de sportschool voor zichzelf bezig is, moet dat toch helemaal zelf weten. Het is namelijk helemaal niet verboden om de "verboden middelen" te gebruiken. Je mag alleen niet meedoen met zekere wedstrijden als je ze hebt gebruikt. (lees:wanneer ze in je bloed aantoonbaar zijn).

Maar ach, ze hebben weer iets om over te debatteren...

Alsof ze je kunnen dwingen in een potje te pissen. :o

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad, redelijk uitvoerbaar. Denk dat betreffende heer Atsma ook niet echt een idee heeft waarover 'ie het heeft. Als je dit zou willen doen moet je ook alle coffeeshops sluiten en dat gaat ze niet lukken.

Het onderscheid tussen amateursport en profsport is er niets voor niets en daar zou de politiek m.i. niets aan moeten veranderen. Ik ben benieuwd hoe hij een kamermeerderheid in gedachte had.

Laat mensen lekker hun gang gaan, ze hebben idd niets beters te doen.

jorasho zei:
Denk dat betreffende heer Atsma ook niet echt een idee heeft waarover 'ie het heeft.

Dat is wel duidelijk. Maar misschien zit er meer achter. Het zou kunnen dat zijn vrouw er met een bodybuilder vandoor is gegaan. Maar om je rancune dan te botvieren op honderdduizenden amateursporters....

Misschien is hijzelf ooit eens genept met fake dbol.

boerenkool zei:
Maar dat zou dan ook bij elke voetbalvereniging of tennisvereniging of welke andere sport dan ook moeten gebeuren. Het lijkt me een beetje onuitvoerbaar en te kostbaar om de miljoenen amateursporters in Nederland allemaal te gaan controleren. Op die manier kunnen ze ook willekeurige trimmers in het bos aanhouden en bloed afnemen voor dopingcontrole.
QUOTE]

Het plan slaat nergens op. Laat mensen zelf bepalen wat ze in hun lichaam stoppen als ze daar niemand anders mee te last zijn. Idd kunnen ze dan nog beter op drugsgebruik gaan richten in het algemeen. Dit is vele malen heftiger dan het a.s gebruik.

Echter als de plannen erdoor komen is het logisch dat sportscholen het eerst aan bod komen. De vergelijking met amateur voetbal tennis etc is in theorie wel goed alleen in praktijk ligt het gebruik in sportscholen 10tallen malen hoger dan in andere sportsectoren. Logisch dat de sector waar het meest gebruikt word in het licht komt te staan.

Maar vooropgesteld dat die plannen er doorheen komen, hoe willen ze iemand controleren dan?

Knappe jongen die mij wilt controleren. Denk dat ik behoorlijk goed in mijn recht sta om niet mee te werken.

Ze spuiten je eerst plat MrJ.

• Topic Starter Topic Starter
Saillant detail: Atsma is voorzitter van de KNWU, de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie.

zie ook niet in wat ze ermee willen bereiken...

MrJ zei:
Maar vooropgesteld dat die plannen er doorheen komen, hoe willen ze iemand controleren dan?
Knappe jongen die mij wilt controleren. Denk dat ik behoorlijk goed in mijn recht sta om niet mee te werken.

Ja natuurlijk sta je in je recht! De onaantastbaarheid van je lichaam is een grondrecht. Als je geen lid bent van een sportbond die aangesloten is bij het IOC, dan kunnen ze je zeker niet dwingen tot een dopingtest.

Mars zei:
Ze spuiten je eerst plat MrJ.
De meeste verdovende middelen staan ook op de lijst... Dus dan wordt je gedrogeerd door de overheid die jou wil controleren op gebruik van verboden middelen. Zou wel heerlijk ironisch zijn.

Was poosje geleden ook in het nieuws dat ze ook een grote groep amateur voetballers hadden gecontroleerd. Het bleek volgens dat onderzoek dat bij de amateur voetballers 2 x zoveel mensen op doping werden betrapt dan bij het prof gebeuren.

Terug
Naar boven