AndroidHealthClinic

Weimar Olympische rubbercoated schijven 155kg

Ziet er niet naar uit dat deze goed tegen deadlifts kunnen. Snap dus niet waarom ze "olymische" schijven worden genoemd. Voor bench en squat lijken deze (zoals alle schijven eigenlijk) goed.

Ziet er niet naar uit dat deze goed tegen deadlifts kunnen. Snap dus niet waarom ze "olymische" schijven worden genoemd. Voor bench en squat lijken deze (zoals alle schijven eigenlijk) goed.

alles met een diameter van 50/51mm noemen ze ''olympische'' schijven. wat jij bedoeld zijn bumper plates.
want het is inderdaad niet ideaal om deze schijven de laten vallen na een zware deadlift of powerclean

Ik kan je vertellen dat je gelijk hebt als je zegt dat ze niet goed tegen deadlifts en zo kunnen. Heb met deze schijven gewerkt in de sportschool en kan me nog herinneren dat op een dag een van de schijven het handvat letterlijk dichtgevouwen was.. Hoe ze het hebben gedaan wert ik niet maar het is me wel altijd bijgebleven. Verder waren ze voor squat en benchpress wel goed. Fijne grip ook en makkelijk te verplaatsen heb geregeld met alle schijven naar het squatrek gelopen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan je vertellen dat je gelijk hebt als je zegt dat ze niet goed tegen deadlifts en zo kunnen. Heb met deze schijven gewerkt in de sportschool en kan me nog herinneren dat op een dag een van de schijven het handvat letterlijk dichtgevouwen was.. Hoe ze het hebben gedaan wert ik niet maar het is me wel altijd bijgebleven. Verder waren ze voor squat en benchpress wel goed. Fijne grip ook en makkelijk te verplaatsen heb geregeld met alle schijven naar het squatrek gelopen.

Bedankt voor de info. Vraagje: Je zei 1 van de handvatten was helemaal naar binnen gebogen, bestond deze puur uit hard rubber/plastic of zijn de schijven geheel gietijzer met een kleine laag rubber eromheen, dus handvatten ook.

Moest ik van jou zijn zou ik daar niet aan bestellen heb enorm veel mizerie gehad toen ik daar eens iets bestelde..

Moest ik van jou zijn zou ik daar niet aan bestellen heb enorm veel mizerie gehad toen ik daar eens iets bestelde..

Slechte shop? Problemen betaling, verzending ect?

Hoor ik graag van je, geen zin aan problemen of naar m'n geld kunnen fluiten.

Bekijk het eens zo:
Schijven gaan bij amateurgebruik en goed onderhoud je hele leven mee. Hoeveel betaal je extra per jaar als je duurdere en betere schijven koopt?

Foto van je homegym trouwens?

Bedankt voor de info. Vraagje: Je zei 1 van de handvatten was helemaal naar binnen gebogen, bestond deze puur uit hard rubber/plastic of zijn de schijven geheel gietijzer met een kleine laag rubber eromheen, dus handvatten ook.

Is alweer wen par jar geleden maar van wat ik me herrinner helemaal gietijzer ook bij het handvat met rubber laag er om heen.

Is alweer wen par jar geleden maar van wat ik me herrinner helemaal gietijzer ook bij het handvat met rubber laag er om heen.

Ok, thanx for the info.

Denk dat ik ze ga bestellen, was toch niet van plan met ze te gaan smijten.

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

Bekijk het eens zo: Schijven gaan bij amateurgebruik en goed onderhoud je hele leven mee. Hoeveel betaal je extra per jaar als je duurdere en betere schijven koopt? Foto van je homegym trouwens?

Daar heb je een punt, ze zullen voornamelijk voor de hexbar gebruikt worden.

Zal binnenkort eens kijken dat ik een foto maak voor het forum.

Tis een bescheiden homegym halfrack,pullystation, olympic barbell met 120kg aan gietijzeren schijven, aangevuld met een hexbar. En nog wat 30mm schijven, dumbells.

Straks dus die 155kg set erbij.

Slechte shop? Problemen betaling, verzending ect?

Hoor ik graag van je, geen zin aan problemen of naar m'n geld kunnen fluiten.

3x de verkeerde bestelling thuis gekregen, had iets besteld van 460euro.
3x retour en zond ik een dikke mail en zeiden ze kort dat ze dat item niet meer hadden en ze me geld gingen terug sturen, nu 6maand later heb ik eindelijk m'n geld terug.
Nooit of nooit bestel ik nog bij hun en raad ik eigenlijk iedereen dit af

3x de verkeerde bestelling thuis gekregen, had iets besteld van 460euro.
3x retour en zond ik een dikke mail en zeiden ze kort dat ze dat item niet meer hadden en ze me geld gingen terug sturen, nu 6maand later heb ik eindelijk m'n geld terug.
Nooit of nooit bestel ik nog bij hun en raad ik eigenlijk iedereen dit af

Bedankt voor je info, zal dit meenemen in m'n besluitvorming.

Zal ze eens googlen morgen op ervaringen.

In mijn sportschool hebben ze deze schijven ook, en daar is bij 1 van de schijven het handvat gebroken. In het handvat zelf zit geen ijzer, dat is van rubber.

In mijn sportschool hebben ze deze schijven ook, en daar is bij 1 van de schijven het handvat gebroken. In het handvat zelf zit geen ijzer, dat is van rubber.

Hmm, 2de post met daarin het breken van een handvat. Denk dat ik dan toch voor geheel gietijzeren schijven ga. Zag het rubber als bonus qua geluid maar ze moeten wel iets kunnen hebben als er eens puntbelasting op zo'n handvat komt. Deadliften word hem dan niet echt zoals door iemand al eerder gezegd in deze post.

heb die schijven ook nog gehad,gekleurde dan,het zijn uitstekende schijven,die handvaten zijn ideaal,erg gemakkelijk.
bij die van mij zat er uiteraard ijzer in het handvat,zou me verwonderen dat dat in die niet zit.
een handvat in plastiek zou me verwonderen.
alle schijven/stangen gaan kapot als je steeds dropt met 200kg+
koop gewoon 2 gietijzeren/rubber/bumpers als startschijven,en vul de rest van de baar op met deze bij dl

Bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag.

Ik heb besloten ze toch te bestellen, onder rembours kleine toeslag 5 euro, wel te verstaan zodat ik pas betaal als ik ze binnen en gecheckt heb.

Zal sowieso mijn ervaringen met deze schijven en het bestellen bij deze shop delen met het forum.

Hoi,

Ik zou nog even mijn ervaringen met deze shop en de schijven aan jullie mededelen.
De schijven heb ik op een maandag besteld via de site, verder geen correspondentie gehad, op een koopbevestiging na van de strayshop. Donderdags erop een mail van het bezorgbedrijf en vrijdags de schijven binnengekregen en betaald aan deze bezorger. Alles ging bij deze aankoop dus goed.

De schijven zelf, standaard driespaaks gietijzeren schijven met een rubbercoating eromheen en een metalen 50mm binnenring. Niets bijzonders, maar voor de prijs ziet het er allemaal goed uit. Zijn basisschijven voor normaal liftwerk.

Gooien of van hoogte laten vallen zou ik bij deze schijven niet doen, maar daar heb ik ze ook niet voor gekocht.
Gebruik ze voor m'n hex bar deadlift, heb er daarbij rubber tegels onder, dat gaat goed. 200kg was geen probleem voor deze schijven.

Al met al een leuke set rubbercoated schijven voor een prijs die te doen is. Ben tevreden met de aanwinst.

Met de schijven is niks mis. Heb ze ook gekocht. Ik moest alleen een paar maanden wachten na betaald te hebben, omdat ze niet op voorraad waren terwijl dit wel.steeds op de website stond.

Terug
Naar boven