Fitness Seller

weinig energie door nieuw dieet?

freecycle

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
96kg
Ik volg nu 1 week mijn voeding op naar volgende verdeling:

40/35/25 KH/EIW/V

echter heb ik beduidend minder energie gedurende de dag,
gisteren wou ik bv gaan hardlopen en n 4 km moest ik echt stoppen ( had het idee dat ik anders onderuit zou gaan) terwijl ik anders 6-7km loop zonder enige probleem. ook ben ik de hele dag best wel vermoeider dan normaal

mijn voedingsschema werkt overigens wel ( ben 1% vetmassa kwijt in 1 week). maar vind het toch raar dat ik er zo moe van wordt.

Wel even bijvermelden dat ik tot vorige week nooit op men voeding heb gelet, misschien moet mijn lichaam zich nog aanpassen aan minder KH en meer eiwit?

mvg

Dat kan. maar noem is wat meer details, aan de aantal procenten kunnen we nooit zien hoeveel je eet ect.

Weet je wel wat je ongeveer at eerst ben je heel veel minder gaan eten nu ect?

• Topic Starter Topic Starter
ik eet wel best een stuk minder nu ja, ongeveer 1900 kcal per dag.
Dit waren er eerst wel ruim 3000 gok ik, waarvan de verhouding eerder 60/15/25 zal zijn geweest.

Als je ook nog eens kcal verbrand met cardio leef je dus op zo'n 1500-1600 kcal, voor iemand van bijna 2 meter is dat niet veel.

Als je stats kloppen en je werkelijk maar 1900 eet zou ik om te beginnen naar de 2500/2700 gaan en vanuit daar afbouwen als je nu gewent was aan 3000.
Als je al zo laag begint met eten heb je niks meer om af te bouwen zodra je op een platuea komt. plus dat je met zo weinig eten niet alleen vet gaan inleveren.

Als je ook nog eens kcal verbrand met cardio leef je dus op zo'n 1500-1600 kcal, voor iemand van bijna 2 meter is dat niet veel.

Datgene dat i verbrand met cardio breng ik wel in rekening; bv gisteren 400 verbrand: ik heb 1900+400 gegeten= 2300. Dit zou toch genoeg moeten zijn lijkt me?

Ik zit momenteel op zon 24,5% vet, inclusief bierbuikje en manboobs. Mijn prioriteit is dan ook vet verliezen

Ik zou toch ook meer richting de 2500-2600kcal per dag gaan eten.

goed, Kcal/dag omhoog gewerkt naar 2400. ( 2600 lijkt me wel echt te hoog aangezien mijn evenwichtsverbruik maar 2700 is) en eens een paar weken kijken wat dit geeft dan.

verder wel gewoon 40/35/25 aanhouden? of ook hier aan bijschaven?

goed, Kcal/dag omhoog gewerkt naar 2400. ( 2600 lijkt me wel echt te hoog aangezien mijn evenwichtsverbruik maar 2700 is) en eens een paar weken kijken wat dit geeft dan.

verder wel gewoon 40/35/25 aanhouden? of ook hier aan bijschaven?
Geloof dat vetten rond 80/90 voor jou gewicht wel goed is
eiwitten zeggen ze meestal vvm x2
De rest opvullen met koolhydraten

Terug
Naar boven