Fitness Seller

Wel of niet beginnen?

Williams

Novice
Waardering
0
ben nu zo'n 3,5 maand serieus bezig met trainen, en ook met eten.
Nu hoor ik van de ene weer dat ik niet aan creatine moet beginne, de ander zegt weer van wel etc.
Wat raden jullie nu aan?

en stel dat ik nu zou beginnen met een creatinekuur, je lijkt tijdens de creatinekuur groter door het vocht, maar dat gaat weer weg, maar hoelang lijk je dan groot? alleen tijdens de creatinekuur? en zorgt het verder veel voor massatoename uiteidenlijk?
wanneer moet je dan beginnen als je bijvoorbeeld in augustus zo groot mogelijk wil zijn? en heeft het nu al uberhaupt nut?

Laatst bewerkt:
Williams zei:
ben nu zo'n 3,5 maand serieus bezig met trainen, en ook met eten.
Nu hoor ik van de ene weer dat ik niet aan creatine moet beginne, de ander zegt weer van wel etc.
Wat raden jullie nu aan?

en stel dat ik nu zou beginnen met een kuur, je lijkt tijdens de kuur groter door het vocht, maar dat gaat weer weg, maar hoelang lijk je dan groot? alleen tijdens de kuur? en zorgt het verder veel voor massatoename uiteidenlijk?
wanneer moet je dan beginnen als je bijvoorbeeld in augustus zo groot mogelijk wil zijn? en heeft het nu al uberhaupt nut?

:nope: nee het heeft imo absoluut geen nut. Train eerst maar eens minimaal een jaar of 4 zeer intensief voordat je uberhaubt over een kuutje gaat denken.

Maar dan heb ik het wel over dat kuurtje he niet over de creatine. Creatine kun je naar mijn idee gewoon gebruiken hoor. Ik zie niet in waarom niet

• Topic Starter Topic Starter
pascalletjuhh zei:
:nope: nee het heeft imo absoluut geen nut. Train eerst maar eens minimaal een jaar of 4 zeer intensief voordat je uberhaubt over een kuutje gaat denken.

Maar dan heb ik het wel over dat kuurtje he niet over de creatine. Creatine kun je naar mijn idee gewoon gebruiken hoor. Ik zie niet in waarom niet

ja met kuur bedoel ik creatine he, maar zal het even aanpassen in mn post...

Als je nog niet zo lang bezig bent hoef je helemaal niet te kuren......gewoon goed eten en trainen als een beest :)

ivm de creatine: heb zelf nog iets te weinig ervaring om u hierin raad te geven, ben zelf nog aan het cutten (zonder creatine).

• Topic Starter Topic Starter
pascalletjuhh zei:
oh oke ik dacht al...3,5 maanden trainen en al willen gaan kuren :nope:

nee daarom, dat zie ik ook niet zo zitten nee :p
maar het gaat dus over CREATINE, het is nu ook aangepast in mn 1e post..wat vinden jullie daarvan?

Meer info

Creatine zou (tijdelijk) kunnen zorgen voor meer massa, maar men begrijpt blijkbaar nog niet precies hoe dat werkt. Als je stopt met creatine dan wordt dit meer-massa-effect vaak weer grotendeels teniet gedaan en resteert alleen de massa die je gewonnen hebt door hard te trainen.

Meer info: http://www.sportsci.org/traintech/creatine/rbk.html

Rhinemann zei:
Creatine zou (tijdelijk) kunnen zorgen voor meer massa, maar men begrijpt blijkbaar nog niet precies hoe dat werkt. Als je stopt met creatine dan wordt dit meer-massa-effect vaak weer grotendeels teniet gedaan en resteert alleen de massa die je gewonnen hebt door hard te trainen.

Meer info: http://www.sportsci.org/traintech/creatine/rbk.html

Ik zie daar dingen staan als 15-15gram creatine. :roll: Op deze site is genoeg over creatine te vinden. Gebruik de zoek functie eens.

Gewoon doen! Als je het geld er voor over hebt, waarom niet? Het is gewoon iets extra's IMO. Ik ben er na 4 maand ook mee begonnen, maandje op maandje af..

Creatine kost niet veel en je verliest er niets aan om het eens te proberen. :)

Ja lijkt mij ook goed, doordat je kracht wat toeneemt. Kan je de intentsiteit van je training vergroten. Dit kan imo alleen positief werken. Gewoon doen zou ik zeggen.

en toch heb je er wel een beetje profijt van... maar ik zou eerst aan een eetschema gaan denken. veel eiwit, koolhydraten, en multi's.... als je in aug. groot en breed wilt lijken zou ik die crea pas in juli gebruiken. samen met HMB is wel het beste. verschilt van persoon tot persoon....

Terug
Naar boven