Fitness Seller

Welk brood?

Volkorenbrood gewoon bij de bakker halen..

Is namelijk 't gezondste brood wat er is..
Al die andere rotzooi zoals meergranenbrood is allemaal 50/50 brood.. Dus 50pct bestaat uit zaden/meel maar de andere 50pct bestaat uit tarwebloem,, dus gewoon witbrood..

VOLKORENBROOD! = 100% Tarwemeel, 1,8% zout, 2,5% gist, paar % broodverbetermiddel en ong 65% water.

volkorenbrood gewoon bij de bakker halen..

Is namelijk 't gezondste brood wat er is..
Al die andere rotzooi zoals meergranenbrood is allemaal 50/50 brood.. Dus 50pct bestaat uit zaden/meel maar de andere 50pct bestaat uit tarwebloem,, dus gewoon witbrood..

Volkorenbrood! = 100% tarwemeel, 1,8% zout, 2,5% gist, paar % broodverbetermiddel en ong 65% water.

+1

Volkorenbrood van de Aldi, prima brood en minder snel oud dan van de bakker. (Ik heb het wel over het brood dat in de rekken ligt, met papieren zak.)

Maakt niet uit, zitten alsnog super veel broodverbetermiddelen in waardoor 't juist langer mals blijft..
Hoe bedoel je? Heb het zelf getest, brood van de plaatselijke bakker is in 2-3 dagen niet meer lekker, terwijl dat van de Aldi dubbel zo lang goed blijft. En de bakker is ook nog eens duurder.

Hoe bedoel je? Heb het zelf getest, brood van de plaatselijke bakker is in 2-3 dagen niet meer lekker, terwijl dat van de Aldi dubbel zo lang goed blijft. En de bakker is ook nog eens duurder.

Ja dat klopt, maar ik bedoel te zeggen dat die broodverbetermiddelen juist slecht voor je zijn.

Volkorenbrood van de Aldi, prima brood en minder snel oud dan van de bakker. (Ik heb het wel over het brood dat in de rekken ligt, met papieren zak.)

Indeed :D

Kwam er in het begin van het jaar achter, en ben niet meer van brood veranderd ;) Goed brood :D

Nou.. Ik ben namelijk zelf bakker en broodverbetermiddelen zitten vol met E nummers/dextrose/gehard plantaardig vet. Dusja,, bvm is niet goed voor je...
Dus hoe langer het brood 'vers' blijft hoe meer bvm het brood bevat...

Dank voor deze info. Goedkoop is dus duurkoop

Ok, ik ga morgen eens onderzoeken hoe dat zit, want dat is natuurlijk wel een belangrijke factor.

Ik eet meestal volkoren brood van de bakker dit vind ik ook het lekkerst

Koken gebeurt bij een temperatuur van +/- 100°C. Hierbij treedt een verlies op van vitamines. Het bakken van brood gebeurt bij een temperatuur die ongeveer twee keer zo hoog ligt. Brood mag dus zeker niet beschouwd worden als een bron van vitamine B. Verder bevatten granen geen vitamine C en missen ook het aminozuur lysine. De nadelen van het geraffineerde witte brood zijn algemeen bekend, zoals o.a. constipatie. Door de verhitting verandert ook de structuur van het zetmeel, de eiwitten en de vetten en hierdoor worden deze moeilijker verteerbaar.

Teven zit het brood vol met additieven om het lang te kunnen bewaren. Onthou maar, hoe sneller iets verteerd, hoe natuurlijk de producten voor de mens zijn.

Bij de additieven gaat het om bewaarmiddelen zoals sorbinezuur, propionzuur, azijnzuur, citroenzuur, melkzuur; emulgeermiddelen zoals lecithine; textuurverbeteraars zoals al dan niet veresterde mono- en diglyceriden; antioxidanten zoals tricalciumorthofosfaat, L-ascorbinezuur, en ook artificiële kleur- en smaakmiddelen. Er worden giftige chemicaliën gebruikt om het meel te bleken en chemicaliën om de schimmels en bacteriën te doden. In sommige graanproducten wordt bakpoeder gebruikt dat aluminium bevat.

Essenenbrood, roggebrood, tarwekiem brood zijn goede alternatieven. Maar als je best zonder brood kan zitten, vervang je broodje eens door aardappelen (goede bron vitamine B C en minder zout).

Laatst bewerkt:
In de diepvries gooien, desnoods vragen op te laten splitsen in halve broden.

In de diepvries gooien, desnoods vragen op te laten splitsen in halve broden.
Blijft duurder en is extra werk.

Heb net de verpakking nagekeken van de Aldi broden en er staat helemaal niets op mbt conserveringsmiddelen, en ze zijn verplicht om dit erop te zetten. Zal dus wel propaganda zijn van bakkers dat goedkoper brood ongezonder is. 2,10 euro voor een brood is gewoon afzetterij.

Heb net de verpakking nagekeken van de Aldi broden en er staat helemaal niets op mbt conserveringsmiddelen, en ze zijn verplicht om dit erop te zetten. Zal dus wel propaganda zijn van bakkers dat goedkoper brood ongezonder is. 2,10 euro voor een brood is gewoon afzetterij.

It's A Trap!

eet al maanden geen brood meer en mis niks...

maak de gains van me leven :trollface:

(srs)

Bij mijn brood vd bakker staat er helemaal niet op wat er in zit....

Terug
Naar boven