AndroidHealthClinic

Welk brood?

Blijft duurder en is extra werk.

Heb net de verpakking nagekeken van de Aldi broden en er staat helemaal niets op mbt conserveringsmiddelen, en ze zijn verplicht om dit erop te zetten. Zal dus wel propaganda zijn van bakkers dat goedkoper brood ongezonder is. 2,10 euro voor een brood is gewoon afzetterij.

Tuurlijk, ik als mede-BBr zal jullie voor willen liegen.. Wij hebben hier allerlei soorten BVMs liggen en overal zit rotzooi in... Mij maakt t nix uit wat je eet, maar ik lieg hier niet over dat BVMs gewoon rotzooi is..

Tuurlijk, ik als mede-BBr zal jullie voor willen liegen.. Wij hebben hier allerlei soorten BVMs liggen en overal zit rotzooi in... Mij maakt t nix uit wat je eet, maar ik lieg hier niet over dat BVMs gewoon rotzooi is..
Ok. Nu nog aantonen dat die BVM's echt schadelijk zijn. En dan heb ik het over wetenschappelijk bewijs.

Hoe zit het met de vermelding van ingrediënten van brood? Wanneer wel, wanneer niet verplicht? Bij de bakker staat het er idd niet op, maar ook bijvoorbeeld brood van de Albert Heijn staat meestal niks op.

Want ze gebruiken namelijk ook wel eens gehard vet (transvet). Bij brood van de Plus kom ik dat best vaak tegen (Plus heeft de ingrediënten wel op het etiket staan).

Ik wil transvet absoluut vermijden en eigenlijk is het een schande dat het is toegestaan in brood. Maar het zou nog een grotere schande zijn als het erin zit zonder dat het vermeld is op het etiket.

Laatst bewerkt:
Tja, daar heb ik allemaal geen tijd en geld voor om dat te onderzoeken, maar gehard plantaardig vet en E-nummers zijn nooit goed voor je, toch?
Wat gehard plantaardig vet betreft, ja is schadelijk en daar is een Europese wetgeving voor en dat moet op elke verpakking.

Over die andere stoffen weten we dus nog niets, maar je kan dat wel opzoeken natuurlijk.

Had overlaatst eens artikel gelezen dat Aldi idd ''foefelt'' met hun brood.
En ik vertrouw eerlijk gezegd de Aldi totaal niet.
Hoe goedkoper iets is in de voedingsindustrie hoe slechter het wordt of het moet vers zijn.

zal eens kijken of ik dat artikel nog vindt.

Van www.brood.net

Moet de bakker op de hoek zijn brood ook etiketteren?

Nee, bakkers hoeven dagvers brood dat zij zelf verkopen niet te etiketteren. Vandaar dat vers brood, dat voor de klant in een zak wordt gestopt, geen etiket krijgt. Brood dat door de bakker alvast verpakt wordt als werkvoorraad voor dezelfde dag, mag ook zonder etiket verkocht worden. Dit geldt ook voor brood dat in de supermarkt wordt afgebakken. Vragen over ingrediënten (bijvoorbeeld in het kader van allergieën) kunnen het beste aan de bakker of het winkelpersoneel worden gesteld.
Dus volgens deze regelgeving kan een brood van de bakker volgepropt worden met broodverbetermiddelen, (incl. transvet) zonder dat de ingrediënten op het etiket vermeld hoeven worden.

Dan kun je nog beter een houdbaar brood kopen waar tenminste verplicht de ingrediënten op staan, zodat je zeker weet geen rommel binnen te krijgen.

Beter stap je gewoon over op rijst, zodat je precies kunt afmeten wat en hoeveel je binnen krijgt...

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Van www.brood.net

Dus volgens deze regelgeving kan een brood van de bakker volgepropt worden met broodverbetermiddelen, (incl. transvet) zonder dat de ingrediënten op het etiket vermeld hoeven worden.

Dan kun je nog beter een houdbaar brood kopen waar tenminste verplicht de ingrediënten op staan, zodat je zeker weet geen rommel binnen te krijgen.

Daar lijkt het wel op ja. Echt een eye-opener. Iets voor de keuringsdienst van waarde?

Met normaal bruin volkoren brood is niets mis. Maar brood dat echt donker van kleur is, wordt met kleurstoffen bewerkt om domme huisvrouwen te misleiden.

Domme huisvrouwen? Wat grappig dat die vraag door mannen gesteld wordt dan he! ;-)
Kies dan voor brood bij de biologische winkel. Die moest aan eisen voldoen en zit niet volgepropt met broodverbeteraars.
X

Laatst bewerkt:
Wisten jullie trouwens ook dat veel "supermarkt" brood ook vol zit met varkensvet en haar? (t haar is bedoeld als "vezel" en maakt een hoop kapot in de darmen) De goedkoper t brood, de meer troep, vandaar dat duurdere broodje van de biologische winkel.

Dit "huisvrouwtje" heeft niks anders te doen?? haha :D

brrr moet er niet aan denken dat ik dat ooit op heb...bedankt voor de info angelnikki76.

krijg het zoiezo niet meer binnen, want ik ben gestopt met brood eten want ik kreeg er altijd maagzuur van en verteringsproblemen.

ik haal nu me carbs uit havermout sochtends,erwten,mais, en chocolademelk en rijst postworkout :)

Laatst bewerkt:
Blijft duurder en is extra werk.

Heb net de verpakking nagekeken van de Aldi broden en er staat helemaal niets op mbt conserveringsmiddelen, en ze zijn verplicht om dit erop te zetten. Zal dus wel propaganda zijn van bakkers dat goedkoper brood ongezonder is. 2,10 euro voor een brood is gewoon afzetterij.
Een goeie bakkerij vraagt hier geen extra geld voor, ik betaal 1,60 voor een heel brood wat ik idd al redelijk duur vind.

Welk brood kun je het beste eten, en dan met of zonder boter

Heb al kipfilet :)

ga naar je bakker en vraag om volkoren zoutloos...40%van de zoutinname komt via brood je lijf binnen...je hebt maar 2of 3 gr zout nodig per dag...gemiddelde Nederlander krijgt tussen 10 en 14 gr zout binnen...

Slecht voor je nieren-slecht voor je bloedruk...en boter? Als je boter gebruikt neem dan echte roomboter ongezouten..is niet chemisch aan geknutselt door de voedingsmiddelen technologen ,en als je geen boter neemt check dan of er voldoende vit AD in je multi vitamine-voeding zit.

Wisten jullie trouwens ook dat veel "supermarkt" brood ook vol zit met varkensvet en haar? (t haar is bedoeld als "vezel" en maakt een hoop kapot in de darmen) De goedkoper t brood, de meer troep, vandaar dat duurdere broodje van de biologische winkel.

klopt ,dit is pas echt brood...heb je aan 2 boterhammen ipv 4 genoeg....kunnen de zg warme bakkers nog wat van leren...:)

Koop een broodbakautomaat in Aldi en bak zelf je brood...
Goedkoop, lekker en je weet wat er in zit...

Volkorenbrood van de Aldi, prima brood en minder snel oud dan van de bakker. (Ik heb het wel over het brood dat in de rekken ligt, met papieren zak.)

Zit daar tegenwoordig geen gehard plantaardig vet meer in dan? Niet dat ik het dan wel zou kopen, ik mijd de Aldi liever..

Zit daar tegenwoordig geen gehard plantaardig vet meer in dan? Niet dat ik het dan wel zou kopen, ik mijd de Aldi liever..
Nee, de vetten die erin zitten staan er op vermeld, en transvet of gehard vet staat niet op de zak. En dat is verplicht bij dit soort broden. Het is prima brood hoor, duurder is niet altijd beter.

Terug
Naar boven