Fitness Seller

welk supplement?

Tukker91

Novice
Waardering
0
Hoi,

ik ben hier nieuw, dus ik zal me even voorstellen.

Ik train nu ongeveer anderhalf jaar, ongeveer een 9 maanden serieus (de helft dus). ik ben nu 16 jaar, 1.75 m, 72 kg, 13% bf.

ik heb nooit supplementen willen gebruiken, maar ik merk nu weinig vooruitgang, en moet dus kijke hoe ik weer vooruitgang kan moeken.

mijn huidige doel: sixpack. (bijna 4 van de 6)
Ik wil wat meer oriënteren op het gebied van voeding en supplementen. ik had ergens gehoord dat het goed is als je met supplementen begint nadat je een jaar hebt gertraind, zoals creatine.

schema (tussen een elke training zit minimaal 1 dag rust, om de paar weken verwissel ik een paar oefeningen)

dag 1
borst
benchpress
incl benchpress
peckdeck

biceps
preacher curls
biceps curls

buik
verschillende buikspieroefeningen. ongeveer 15 min.

Cardio, 30 min - 45 min

dag 2
rug
rows (cable & dumbbell)
neck pulldown
seated row

triceps
triceps pull down
(supported) dips

buik

Cardio, 30 min - 45 min

dag 3
benen
squat
leg presses

schouders
front raise
side raise

buik

Cardio, 30 min - 45 min

dag 4
deze trainingsdag doe ik niet altijd. maar als ik train, dan ga ik 5 - 8 km hardlopen.

voedingsschema:

tussen elke maaltijd zit ongeveer 3 uur. het brood verdeel ik dan over een uur of 7

Voeding:
Ontbijt
Koolhydraatrijk product. Havermout, banaan, etc
Op school
5 boterhammen met vleesbeleg en fruit
Na school
2 á 3 boterhammen met vleesbeleg soms ook fruit
’s Avonds
(per week) 3x rijst, 2x aardappel, 2x iets anders
Voor het slapen
Een eiwitrijk product. gekookt eitje etc. soms ook fruit

ik weet dat ik weinig eet, ik ben aan het cutten. bf lag eerst op 18%, nu op 13%

is een lange post geworden, maar het is wel belangrijk dat je supplementen gebruikt icm een goed trainingsschema en een goed dieet. daarom zijn aanvullingen vor mijn schema's altijd welkom!

kortom: welke supplementen kan ik het beste gebruiken om mijn doel te bereiken? ik dacht zelf aan creatine. maar eiwitten zijn ook goeie dingetjes!

voor het slapen moet je meer eiwitten binnenkrijgen dus neem gewoon een bak magere kwark.
whey shake heb je denk ik meer aan dan creatine op het moment

• Topic Starter Topic Starter
ben ik 1x aan begonnen, met kwark. bah, vies spul!
soms eet ik ook gewoon tonijn. Maar mijn eiwitinname is veeelste laag. daarom groei ik ook niet (denk ik).

maar mijn doel nu is niet opzich massa. mijn doel is nu die sixpack eruit knallen, vandaar dat ik niet veel eet, en zoveel cardio doe. en dan denk ik dat het wel verstandig is om wat creatine toe te voegen, om die extra energie boost te krijgen, voor al die cardio.

niet Te veel minder gaan eten gewoon een 500 cal onder je onderhoud gaan zitten en cutten of niet dan is het juist belangrijk dat je je eiwitten binnenkrijgt dus gewoon kwark naar binnen knallen savonds (voor snachts eiwitten) want je wil mischien wel dat je sixpack eruit knalt maar als je niet genoeg eiwitten binnen krijgt verdwijnt je sixpackje ook :) je wilt neem ik aan geen spieren verbranden

nee, dat wilt niemand. maar op een of andere manier heb ik bijna 5% vet verloren, en geen enkele gram spier verbrand :P

ik woog eerst 75 kg op 17/18%. dus vet vrije massa tussen de 61 en 62 kg
nu weeg ik 72 kg op 13-14%, dus vet vrije massa 62 kg.

dus daar maak ik me op zich niet zo heeel erg veel zorgen over. ik wil echt die sixpack eruit knallen.

maar kwark is echt niet te vreten! tenminste... magere kwark niet :S

Gooi wat jam, siroop of whey in je kwark en het is goed te haggelen.
Zo niet dan toch, want in de avond een kwarkje moet!

proteïne shake voor het slapen gaan

creatine voor en na de training

ben ik 1x aan begonnen, met kwark. bah, vies spul!
soms eet ik ook gewoon tonijn. Maar mijn eiwitinname is veeelste laag. daarom groei ik ook niet (denk ik).

maar mijn doel nu is niet opzich massa. mijn doel is nu die sixpack eruit knallen, vandaar dat ik niet veel eet, en zoveel cardio doe. en dan denk ik dat het wel verstandig is om wat creatine toe te voegen, om die extra energie boost te krijgen, voor al die cardio.

dikke bicpes, triceps, en een brede rug: schouder en dikke bovenbenen, dat maakt je pas een vent,

wat heb je aan een sixpack als je geen benen of wat anders heb,
ik zal je voorlopig niet te druk maken om een sixpack,
gewoon een jaar of 4-5 goed knallen , en meer eten , en dan als je goede massa hebt eens aan een sixpack gaan denken

opzich ben ik al wel tevreden over wat ik nu heb. een aardige v vorm, en wat armen. ik kan wel een keer een foto plaatsen.

mar mijn doel nu is de sixpack, want we gaa in de meikvantie op vakantie :P

opzich ben ik al wel tevreden over wat ik nu heb. een aardige v vorm, en wat armen. ik kan wel een keer een foto plaatsen.

mar mijn doel nu is de sixpack, want we gaa in de meikvantie op vakantie :P

Meikvantie? :rolleyes:

Creatine helpt je niet echt om vet te verbranden, aangezien dat je doel is. Gooi gewoon wat koolhydraten uit je voeding en ga (meer) cardio doen. Je zou eventueel toch creatine kunnen nemen voor massa/kracht behoud. En misschien een fat-burner.
Succes!

ik doe altijd stukjes ananas in me kwark, serieus goed te eten :)

@luke 1984,

check mijn schema's. ik doe al 3x per week 30 - 45 cardio, en tussendoor nog even 5-8 km hardlopen.. das al wel genoeg cardio ;)

opzich gaat het goed ik merk na elke 2 weken resultaat. ik wilde alleen weten welk supplement het beste bij mij zou passen, en bij dit schema en bij mijn doel.

@luke 1984,

check mijn schema's. ik doe al 3x per week 30 - 45 cardio, en tussendoor nog even 5-8 km hardlopen.. das al wel genoeg cardio ;)

opzich gaat het goed ik merk na elke 2 weken resultaat. ik wilde alleen weten welk supplement het beste bij mij zou passen, en bij dit schema en bij mijn doel.

Cardio zit wel goed dus :D

Maar zoals ik al zei, je kan creatine nemen voor wat kracht behoud. En BCAA's lijkt me ook prima om spiermassa te behouden terwijl je vet verbrand.

Terug
Naar boven