Hoi,
ik ben hier nieuw, dus ik zal me even voorstellen.
Ik train nu ongeveer anderhalf jaar, ongeveer een 9 maanden serieus (de helft dus). ik ben nu 16 jaar, 1.75 m, 72 kg, 13% bf.
ik heb nooit supplementen willen gebruiken, maar ik merk nu weinig vooruitgang, en moet dus kijke hoe ik weer vooruitgang kan moeken.
mijn huidige doel: sixpack. (bijna 4 van de 6)
Ik wil wat meer oriënteren op het gebied van voeding en supplementen. ik had ergens gehoord dat het goed is als je met supplementen begint nadat je een jaar hebt gertraind, zoals creatine.
schema (tussen een elke training zit minimaal 1 dag rust, om de paar weken verwissel ik een paar oefeningen)
dag 1
borst
benchpress
incl benchpress
peckdeck
biceps
preacher curls
biceps curls
buik
verschillende buikspieroefeningen. ongeveer 15 min.
Cardio, 30 min - 45 min
dag 2
rug
rows (cable & dumbbell)
neck pulldown
seated row
triceps
triceps pull down
(supported) dips
buik
Cardio, 30 min - 45 min
dag 3
benen
squat
leg presses
schouders
front raise
side raise
buik
Cardio, 30 min - 45 min
dag 4
deze trainingsdag doe ik niet altijd. maar als ik train, dan ga ik 5 - 8 km hardlopen.
voedingsschema:
tussen elke maaltijd zit ongeveer 3 uur. het brood verdeel ik dan over een uur of 7
Voeding:
Ontbijt
Koolhydraatrijk product. Havermout, banaan, etc
Op school
5 boterhammen met vleesbeleg en fruit
Na school
2 á 3 boterhammen met vleesbeleg soms ook fruit
’s Avonds
(per week) 3x rijst, 2x aardappel, 2x iets anders
Voor het slapen
Een eiwitrijk product. gekookt eitje etc. soms ook fruit
ik weet dat ik weinig eet, ik ben aan het cutten. bf lag eerst op 18%, nu op 13%
is een lange post geworden, maar het is wel belangrijk dat je supplementen gebruikt icm een goed trainingsschema en een goed dieet. daarom zijn aanvullingen vor mijn schema's altijd welkom!
kortom: welke supplementen kan ik het beste gebruiken om mijn doel te bereiken? ik dacht zelf aan creatine. maar eiwitten zijn ook goeie dingetjes!
ik ben hier nieuw, dus ik zal me even voorstellen.
Ik train nu ongeveer anderhalf jaar, ongeveer een 9 maanden serieus (de helft dus). ik ben nu 16 jaar, 1.75 m, 72 kg, 13% bf.
ik heb nooit supplementen willen gebruiken, maar ik merk nu weinig vooruitgang, en moet dus kijke hoe ik weer vooruitgang kan moeken.
mijn huidige doel: sixpack. (bijna 4 van de 6)
Ik wil wat meer oriënteren op het gebied van voeding en supplementen. ik had ergens gehoord dat het goed is als je met supplementen begint nadat je een jaar hebt gertraind, zoals creatine.
schema (tussen een elke training zit minimaal 1 dag rust, om de paar weken verwissel ik een paar oefeningen)
dag 1
borst
benchpress
incl benchpress
peckdeck
biceps
preacher curls
biceps curls
buik
Cardio, 30 min - 45 min
dag 2
rug
rows (cable & dumbbell)
neck pulldown
seated row
triceps
triceps pull down
(supported) dips
buik
Cardio, 30 min - 45 min
dag 3
benen
squat
leg presses
schouders
front raise
side raise
buik
Cardio, 30 min - 45 min
dag 4
deze trainingsdag doe ik niet altijd. maar als ik train, dan ga ik 5 - 8 km hardlopen.
voedingsschema:
tussen elke maaltijd zit ongeveer 3 uur. het brood verdeel ik dan over een uur of 7
Voeding:
Ontbijt
Koolhydraatrijk product. Havermout, banaan, etc
Op school
5 boterhammen met vleesbeleg en fruit
Na school
2 á 3 boterhammen met vleesbeleg soms ook fruit
’s Avonds
(per week) 3x rijst, 2x aardappel, 2x iets anders
Voor het slapen
Een eiwitrijk product. gekookt eitje etc. soms ook fruit
ik weet dat ik weinig eet, ik ben aan het cutten. bf lag eerst op 18%, nu op 13%
is een lange post geworden, maar het is wel belangrijk dat je supplementen gebruikt icm een goed trainingsschema en een goed dieet. daarom zijn aanvullingen vor mijn schema's altijd welkom!
kortom: welke supplementen kan ik het beste gebruiken om mijn doel te bereiken? ik dacht zelf aan creatine. maar eiwitten zijn ook goeie dingetjes!

je wilt neem ik aan geen spieren verbranden