MuscleMeat

Welke pct te nemen na trt kuur

Ja ik zag al wel vooruitgang op die 200 mg .
Daarom had ik nog eerst een lage dosis

waarom zegt dan ied online dat je Clomid & nolvadex en hcg moet nemen op je nakuur.

Hierbij de link🤗
Hcg neem je de laatste weken tijdens de kuur en niet er na

Ik hoef ook niet gelijk te hebben, waar is dit zo persoonlijk afhankelijk van dan? Gemeend interesse in.
Hoofdzakelijk is dat de ene testosteron vlugger metaboliseert en/of een grotere klaring heeft (afvoer) dan de andere. Een ander punt is SHBG. Hoe hoger dit is hoe meer testosteron gebonden blijft. Aangezien totaal testosteron = vrij test + albumine gebonden test + SHBG gebonden test. SHBG heeft een langer half leven dan vrij testosteron. Komt nog bij dat SHBG 2 moleculen test kan vasthouden ipv 1. Vetpercentage speelt ook mee aangezien dit meer aromatase activiteit bevat en meer test wordt omgezet naar oestrogeen. Dus minder totaal testosteron.

waarom zegt dan ied online dat je Clomid & nolvadex en hcg moet nemen op je nakuur.
Exact wat je niet moet doen, hcg misschien als je een kinderwens hebt op “korte” termijn, maar anders zou ik post cycle niks nemen en gewoon de tijd nemen om te herstellen.

Met 200mg pw zal er weinig sensatie aan je bloedwerk zijn, maar waarschijnlijk heb je dit vooraf ook niet gemeten dus hoe kan jij straks weten dat nolvadex clomid of hcg überhaupt werkt?

Trt = testosteron replacement therapy, wat inhoud dat jijzelf weinig testosteron aanmaakt en dit dus injecteert om aan de hogere waarde van “normaal” te zitten. Voor de meeste zal dit 100/150mg pw zijn. Echter als je wat meer spiermassa hebt ga je zelfs met een hogere natuurlijke “normale” testosteron waarde dit niet behouden en zal je dus iets meer moeten nemen. Dit is dan echter geen trt meer, maar noem het wat je wilt trt+. Overigens trt word ook gedaan voor niet sporters doordat ouderdom je eigen testosteron productie gaat verlagen. In Europa is dit nog taboe, maar buiten Europa is het al meer normaal. Laag testosteron brengt ook allerlei ellende met zich mee wat je dus kan verhelpen/verminderen met trt na een bepaalde leeftijd als je meet dat je eigen aanmaak al aan de lage kant is.

Je eigen aanmaak kan laag zijn genetisch, maar echter speelt bf% ook mee en algemene leefstijl. Simpel gezegd; als jij dik en ongezond eet heb jij een hogere kans om een lagere testosteron te hebben dan iemand die redelijk in shape is, gezond eet/slaapt en wat beweegt.

Cruise = een overbrugging van blast naar blast om bloedwaardes even te laten herstellen. Dit kan vrijwel elke dosering zijn van 100mg pw tot 300mg. Doe je geen cruise en ga je compleet off dan zal na 2 weken na de laatste injectie jou testosteron dalen naar zeer laag waardoor je allerlei ellende krijgt zowel mentaal als met je fysiek. Jou eigen aanmaak stopt vrij snel na het injecteren van testosteron, maar de opstart ervan kan echter maanden dan wel niet jaren (of nooit) meer herstellen. Echter de meeste prikken hun bloedwaardes niet voor ze gaan gebruiken dus weet men nooit wat hun start waardes zijn en worden allerlei complicaties uiteraard direct gelinkt aan het gebruik, echter kan het voorkomen dat je zonder gebruik al slechte cholesterol had, lage test, hoge bloeddruk etc of slechte kwaliteit sperma.

Laatst bewerkt:
Hieronder kan je zien dat LH al omhoog gaat lang voordat testosteron een bodem bereikt. Een serm nemen is dan overbodig. Het probleem zit in de testikels die tijd nodig hebben om op gang te komen en dit sluit aan op het advies van Galen om Hcg in de laatste weken van een kuur te nemen.

Post cycle Testosterone and LH levels.png

Hoofdzakelijk is dat de ene testosteron vlugger metaboliseert en/of een grotere klaring heeft (afvoer) dan de andere. Een ander punt is SHBG. Hoe hoger dit is hoe meer testosteron gebonden blijft. Aangezien totaal testosteron = vrij test + albumine gebonden test + SHBG gebonden test. SHBG heeft een langer half leven dan vrij testosteron. Komt nog bij dat SHBG 2 moleculen test kan vasthouden ipv 1. Vetpercentage speelt ook mee aangezien dit meer aromatase activiteit bevat en meer test wordt omgezet naar oestrogeen. Dus minder totaal testosteron.
Dank je voor de uitgebreide uitleg.

Wel apart, dat ik, met een hoger vetpercentage, zo "hard" ga met maar 150mg Nebido, waarvan het actuele testpercentage lager ligt.

Je hebt rokers die heel hun leven roken en 110 worden. Uitzonderingen bestaan, maar theoretisch gedaan (en dus bij de meerderheid) geld dit anders.

Dank je voor de uitgebreide uitleg.

Wel apart, dat ik, met een hoger vetpercentage, zo "hard" ga met maar 150mg Nebido, waarvan het actuele testpercentage lager ligt.
Waarschijnlijk zal jij op die andere punten dan weer positief scoren.

Wat interessant is aan jouw resultaat(39nmol/L of 1123ng/dl) is dat 150mg Nebido (testosteron undecanoate) 95mg test bevat waar 150mg test enanthaat 108mg bevat. Dit maakt dat diezelfde 150mg Nebido matcht met 130-135mg test enanthaat. Toegegeven het is niet exact appels met appels vergelijken maar dit is toch maar een goede indicatie dat die 200mg van Ts een heel ander resultaat kan leveren dan wat de meesten denken.

• Topic Starter Topic Starter
Hieronder kan je zien dat LH al omhoog gaat lang voordat testosteron een bodem bereikt. Een serm nemen is dan overbodig. Het probleem zit in de testikels die tijd nodig hebben om op gang te komen en dit sluit aan op het advies van Galen om Hcg in de laatste weken van een kuur te nemen.

Bedankt voor de info, zou je ook weten hoeveel mg hcg ik moet nemen en hoe vaak en voor welke periode?

Voor iemand die een normaal testosteron niveau heeft en opeens naar 200mg gaat gaan daar zeker wel gains door zien. (Afhankelijk van trainen,eten,genen etc)

Heb jij toevallig de link naar deze studie? Ik heb hem ooit gelezen en wat me bijstond was dat, gekscherend genoeg, de gonadotrofines (LH & FSH) niet volledig onderdrukt waren tijdens het gebruik. Wij zien dit in de praktijk nagenoeg niet; LH & FSH altijd beide ondetecteerbaar laag (<0.3 IU/L). Bij de probleemgevallen zien wij vooral een haperende hypofyse: LH & FSH blijven nog langdurig onderdrukt of komen matig op gang. Wij hebben onlangs de volgende paper gepubliceerd over 'prolonged post-androgen abuse hypogonadism' (PPAAH): https://www.frontiersin.org/journals/endocrinology/articles/10.3389/fendo.2025.1621558/full

Ik heb dit gekopieerd uit het boek anabolics van William Llewellyn.

Heb jij toevallig de link naar deze studie? Ik heb hem ooit gelezen en wat me bijstond was dat, gekscherend genoeg, de gonadotrofines (LH & FSH) niet volledig onderdrukt waren tijdens het gebruik. Wij zien dit in de praktijk nagenoeg niet; LH & FSH altijd beide ondetecteerbaar laag (<0.3 IU/L). Bij de probleemgevallen zien wij vooral een haperende hypofyse: LH & FSH blijven nog langdurig onderdrukt of komen matig op gang. Wij hebben onlangs de volgende paper gepubliceerd over 'prolonged post-androgen abuse hypogonadism' (PPAAH): https://www.frontiersin.org/journals/endocrinology/articles/10.3389/fendo.2025.1621558/full
Het zou gaan om volgende link maar was niet in staat om de full text te bemachtigen. https://academic.oup.com/ejendo/article-abstract/78/2/373/6838123

De ene zegt 200mg is te weinig om resultaat te boeken voor bodybuilding en is eigenlijk Trt. De andere zegt 200mg is geen Trt. De waarheid is: niemand weet dat zeker. Ts kan dat alleen weten door een bloedanalyse op het moment van kuren. Geef 100 jongens 200mg en er zullen er een deel zijn die lichtjes boven de referentie komen, een ander deel in het midden van de referentie en een ander deel hoog suprafysiologisch.

Wat een onzin... Bij 200mg EW zit iedereen flink boven de referentie (uitzonderingen daargelaten)

200mg is een prima cruise👌🏻

Bijlagen

Daarom had ik nog eerst een lage dosis.
Waarschijnlijk omdat je beter bent gaan eten en trainen omdat je voor je gevoel ´in een kuur´ zat. Maar zoals meerdere al gezegd hebben, je hebt je eigen productie plat gegooid voor een dosering die gelijk aan, of misschien iéts hoger als je eigen productie ligt. TRT is in principe voor altijd, niet voor een paar weken.

Daarom had ik nog eerst een lage dosis

Die hebben de studie niet gelezen en papegaaien broscience van jaren terug

Wat een onzin... Bij 200mg EW zit iedereen flink boven de referentie (uitzonderingen daargelaten)
Op 200 zit ik rond de 1000

Terug
Naar boven