AndroidHealthClinic

Welke rep range vind jij het lekkerst?

4 x 8, meestal. Soms net iets meer reps, soms iets minder.

Met benchen doe ik meestal 5x5.

5*5 nu voor bench, squat, deadlift en mp
armen vaak wat hoger 3*8-10

Heb na verloop van tijd gemerkt dat ik het beste resultaat bereik en het lekkerste train met hh 5-8.

Squat bijv. liever 4*6 dan 3*8

doggcrapp he, dus iets als:
eerste set: 6 a 12
tweede set: 4 a 6
derde set: 3 a 5

minimaal 13 reps dus, maximaal 23

(widowmakertjes zijn ook altijd heeeeerlijk, alleen is de stretch daarna zo k*tzooi:()

Ik vind de-emphasizing supramixal negative reps het prettigst.
Oftewel iemand geeft mee een halter aan in de lockout positie (met een gewicht waarmee ik onmogelijk ooit 1 fastoenlijke rep zal kunnen maken) en vervolgens laat ik de baar "gecontroleerd" naar beneden op de steunen donderen. ;)

Hoeveel van zulke reps maak je per set :D

Heb je trouwens wel eens Omni contraction training (Mentzer) geprobeerd?

verschilt per oefening.

singles - triples vind ik sowieso wel het fijnst

ik doe meestal 10-8-6 en dan nog eens 10 a 12 (voor compounds dan). dit voor een lekkere pomp.. is het dan niet beter om er ipv die laatste 10 er 6 of minder te doen? ik twijfel er zelf aan, hoe is jullie ervaring hiermee.. of verbrand ik dan teveel?!

Hoe minder reps hoe liever . 2 en 3 RM's zijn mijn favoriet . 5x5 is ook nog wel aardig , maar alles boven de 5 reps is echt kksaai .

8/10 herhalingen, topset 4/6 herhalingen.

en bij 5x5.. hoeveel oef. per spier pak je dan.. voor borst, rug en benen bedoel ik.. 4 per spier?

je snap me toch wel neem ik aan.. doe je dan 4x5 sets per spiergroep (4 verschillende oefeningen) of minder/meer?

Nee, we doen 5x5 squat, 5x5 OHP, 5x5 dips, 5x5 chin-ups in 1 training bijvoorbeeld.

oke.. maar dan train je dus alles bij elkaar.. full body.. ik doe 3 daagse split dus dan is dat anders of werkt het dan ook.. voor borst bijv. 5x5?

Ja, je kan de 5*5 set/reps opbouw ook gebruiken bij een split, maar vergeet niet dat 5*5oorspronkelijk niet gericht op winst maar op aanleren van de oefeningen.

ahh oke.. voor massa op te bouwen schrijven ze vaak 10-8-6-6 reps.
wat vinden jullie hiervan..? ik train wel zo ong...

eigenlijk ben ik van mening dat je als je wat gevorderd bent, je moet stoppen met het tellen van reps. Gewoon voor massa 75-85 1RM nemen en op eigenkracht uitreppen.

de 1/6/1/6/1/6 die ik aangeef slaat ook meer op een manier van trainen die ik prefereer dan op de exacte reps.

Wat me verders op valt is dat ik veel 10-8-6, 12-10-8 enz voorbij zie komen terwijl 9-7-5, 11-9-7, enz nergens te zien is. Kunnen jullie niet met oneven getallen werken? (uitgezonderd 5*5 enz)

Probeer het eens en keer, ga uit van oneven reps. Lijkt weinig uit te maken, maar kan heel anders aanvoelen :D

Verders bestaan er geen "magische" nummers in KT (uitgezonderd mischien de1 in 1RM :D)

verschilt per oefening maar meestal toch wel 10-12 reps.

Terug
Naar boven