XXL Nutrition

Welke spieren moet ik trainen --> zie mijn foto

ETEN, ETEN en nog eens ETEN en sowieso de compounds in je trainingsschema gooien! :)

• Topic Starter Topic Starter
Zou niet gaan cutten, dan blijft er niks over, gewoon netjes 500kcal boven onderhoud eten.

Ik raad je aan om rippetoe te doen, voedingsschemamaken met behulp van de stickies en minstens 8 uur slaap per dag.

Heb net een goede rippetoe schema gevonden, mar wat is het eigenlijk?

Dat zijn spieren die niet erg ontwikkeld zijn. :p

Maar vermoed dat je wilt weten of je ecto, endo, meso bent ?

edit: zou jou eerder typeren als ecto maar geen die-hard ecto ;)

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Badr
btje domme vraag...alle spiergroepen natuurlijk...

Lekker bouwen aan je basis... Eerst voorlopig alles trainen voor massa. Uiteraard speelt voeding een grote rol. Heel veel later kan je werken aan achterlopende spiergroepen en prioriteiten stellen. Deze worden vanzelf zichtbaar wanneer je steeds meer massa knalt.
Cutten zou ik nog niet doen (zelf ook mee de fout ingegaan).

• Like
Ik zou me vooral focussen op de grotere spiergroepen momenteel als ik jou was. Als je grote oefeningen doet, pak je sowieso de kleinere ook al mee. Zeker niet teveel zitten knoeien met isolatie-oefeningen voor kleine spiergroepen, daar verpruts je je tijd alleen maar mee.

• Like
Beginlichaam lijkt echt hard op het mijne haha, maak de fout niet van te vroeg beginnen cutten, 1e 1.5-2jaar is er geen nood aan! Als je dat toch doet (wat ik deed) dan lijk je gewoon terug op je beginfoto. Aankomen ongeveer 0.5-1kg / maand!

Volg maar rippetoe, goed strict het schema volgen en open ook een log (of over 3maand ofzo) voor wat advies dat is ook zeer belangrijk. Let's rooolll

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal me vooral concerteren op wat ThomasK zei, namelijk de grote spieren trainen. Ik ga proberen om tegen zondag een zo perfect mogelijk voedingsschema en rippetoeschema in elkaar te steken. Ook ga ik proberen om elke 2 a 3 weken een foto te nemen omdat ik het leuk vind om je prestaties te vergelijken.

Ik zal me vooral concerteren op wat ThomasK zei, namelijk de grote spieren trainen. Ik ga proberen om tegen zondag een zo perfect mogelijk voedingsschema en rippetoeschema in elkaar te steken. Ook ga ik proberen om elke 2 a 3 weken een foto te nemen omdat ik het leuk vind om je prestaties te vergelijken.

Om de 6 maanden is er meer verschil, niet te hoge verwachtingen stellen en gemotiveerd blijven. Rippetoe is btw al een schema, dus dat moet je niet meer in elkaar steken, er is hier op het forum ergens een sticky over.

Voeding ook niet te strict nemen (als beginner), zeker genoeg eiwitten per maaltijd is het belangrijkste!

• Like
buik? is gewoon plat

Een full body schema nemen en alles meepakken met de grote oefeningen: bench, deadlift, military press, squat natuurlijk, bent over rows, chin ups, dips. dat soort werk.

Wat achterlopen betreft; ik begrijp wat je bedoelt, je denkt dat bepaalde spiertjes wat kleiner zijn andere, maar de waarheid is dat ALLES gewoon klein is en dat het echt totaal geen zin heeft om je druk te maken over wat achterloopt en daar ingewikkelde plannen voor te bedenken zoals je vaak ziet: (gasten die supersets, negatives, fly's en wat al niet meer doen om de bench omhoog te krijgen terwijl ze 1.80 bij 65kg zijn.)

• Like
Gewoon beginnen met 3 keer in de week Full Body Hier horen legs ook bij ;-)

Terug
Naar boven