MuscleMeat

Welke toestellen moet ik kopen?

doedeledoe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
69kg
Ik ben al mijn hele leven erg mager en vanaf nu wil ik daar iets aan veranderen. Ik zou graag (een paar) toestellen kopen om thuis te trainen en zo wat uit te zetten in de breedte. Mijn budget is 300 euro en ik zou vooral borst- en armspieren willen trainen.

Mijn vraag naar jullie is, welke toestellen raden jullie me aan met dat budget en dit doel? :)

Squat rack.

Ik zou je ten eerste aanraden om niet vooral arm en borst te trainen maar je gehele lichaam.

Met zo'n klein budget zou ik kopen:

-free rack + simpele vlakke bench
-stang met gewicht
-2 dumbbells met gewicht.

(ben zelf ook met dat materiaal begonnen)

Dat kan binnen 300 wel nieuw denk ik.

Anders tweedehands bijvoorbeeld squat rack met bankje en gewicht + db's of gewoon tweedehands dat bovenstaande spul kan ook uiteraard.

Als je nou eerst begint met push ups doen en dat elke dag kan volhouden, dan kan je daarna alsnog beslissen om een trainingsapparaat te kopen van een betere kwaliteit of met meerdere functies.

Waarom ga je gewoon niet naar een sportschool? Die zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur. Ik dacht dat bijvoorbeeld basic fit al vanaf 14,95 abonnementen heeft, maar er zijn genoeg andere in de prijsklasse. (bron: hier ). Overigens red je het met alleen trainen niet. Je moet ook meer gaan eten en als je dat niet wil of niet van plan bent, zal je ook niet veel kg aankomen.

Als je nou eerst begint met push ups doen en dat elke dag kan volhouden, dan kan je daarna alsnog beslissen om een trainingsapparaat te kopen van een betere kwaliteit of met meerdere functies.

Waarom ga je gewoon niet naar een sportschool? Die zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur. Ik dacht dat bijvoorbeeld basic fit al vanaf 14,95 abonnementen heeft, maar er zijn genoeg andere in de prijsklasse. (bron: hier ). Overigens red je het met alleen trainen niet. Je moet ook meer gaan eten en als je dat niet wil of niet van plan bent, zal je ook niet veel kg aankomen.

bij basic fit kun je niet trainen.

Met dat budget en vooral met dat doel raad ik je aan gewoon lekker op de bank te blijven zitten.

Koop nen bicep curl machine

Maatje zoeken die graag traint en dan Fit4Free abonnement (15 euro per maand) nemen en samen trainen.
Na een jaar weet je wel of je wat apparatuur thuis wilt hebben of liever een playstation 4 :D

300,- is inderdaad niet veel meer dan een goedkoop sport abbo.

Maatje zoeken die graag traint en dan Fit4Free abonnement (15 euro per maand) nemen en samen trainen.
Na een jaar weet je wel of je wat apparatuur thuis wilt hebben of liever een playstation 4 :D

bij fit4free kun je net als bij basic fit niet trainen......

Ik train al jaren bij F4F, is goed te doen hoor, alle benodigde apparaten, dumbbells, barbells, gewichten en bankjes zijn aanwezig (in Rotterdam iig), je moet alleen borst niet op maandag pakken (A).

Ik train al jaren bij F4F, is goed te doen hoor, alle benodigde apparaten, dumbbells, barbells, gewichten en bankjes zijn aanwezig (in Rotterdam iig), je moet alleen borst niet op maandag pakken (A).

Hier in Groningen mag je er niet deadliften (zijn ook niet genoeg schijven voor) en is er geen squatkooi.

Ooww.. dat is wel minder :(

R'dam heb je meerdere filialen, bij alle filialen mag je wel deadliften (iig ben ik er niet op aangesproken) met genoeg schijven.
Maar helaas ook geen squat/powerrack (behalve bij de filiaal bij Centraal Station).
Gelukkig tegenwoordig een powerrack in mijn garage :D

300,- is inderdaad niet veel meer dan een goedkoop sport abbo.
ik heb voor 300 een squatrek aan kunnen schaffen inclusief lat pulley en 100 kilo gewichten +stang dus denk dat als je even zoekt je redelijk ver kan komen hoor..
Squatrek is wel van kroon dus geen topspul misschien maar dan nog prima koopje!

ik heb voor 300 een squatrek aan kunnen schaffen inclusief lat pulley en 100 kilo gewichten +stang dus denk dat als je even zoekt je redelijk ver kan komen hoor..
Squatrek is wel van kroon dus geen topspul misschien maar dan nog prima koopje!
Hoe zwaar is je squatrack belastbaar?
50mm of 30mm spul?

Een setje ringen kan je alles mee.

Als je nieuw wilt kijk dan Helisports.nl

Heb je er weer zo een. Goede mogelijkheden voor squats en deadlifts vooral.

Als TS vooral zijn bovenlichaam wilt opbouwen, dan is een setje ringen naar mijn mening de beste oplossing.. of dit nou wel of niet de juiste manier is om je hele lichaam te trainen.. dat is een ander verhaal.

Terug
Naar boven