XXL Nutrition

Belt: advies welke te kopen

Bezoekers in dit topic

Ik bedoel zo'n riem die IRONic Pumper heeft waar de voorkant smal is. Meende dat die specifieke riemen leverbelts werden genoemd, niet dus. Is iig een waardeloze riem imo.
Lever is het sluitingsmechanisme

https://yourpowergear.com/en/products/inzer-forever-lever-belt-13mm

 
Het gaat me om de ‘lever’ of hefboomsluiting of Clip en inderdaad zoek ik geen belt met een smalle voorkant.
 
Inderdaad, het is zo ongeveer de Rolls Royce onder de riemen.
Voor de serieuze recreant is die van Fortex een prima en goedkoper alternatief.

Omdat je in je beginpost aan haalt dat je de boel heel wilt houden, is het misschien nuttig voor je om te weten dat lifting belts er in de eerste instantie voor zijn om zwaarder te kunnen tillen. (bij correct gebruik uiteraard)
Bescherming is een mogelijk secundair effect en inderdaad, vooral dan bij de zwaardere sets (>80% 1RM)

In bepaalde gevallen kan het zo zijn dat een riem juist gevoeliger maakt voor onderrug blessures.
Natuurlijk hangt dit ook samen met riem kwaliteit en de manier van gebruiken, maar zelfs dan kan iemand er soms meer last dan baat van ondervinden.

Toevallig ben ik een van die gevallen die beter af is om helemaal geen riem te gebruiken, dus ook niet bij PR pogingen.
(Ondanks het feit dat ik er in het verleden een halve studie van heb gemaakt en talloze riemen heb uitgeprobeerd)


Nope
Ik lift nu zonder riem en ben nu bezig met een power build programma met wat zwaardere singles.

Inderdaad hoef ik niet perse zwaarder te tillen, maar wil wel makkelijker bracen als het zwaar wordt. Dus de belt is voor de triples en singles.

Ga mijn 5x10 deadlifts niet met belt doen 😅.
 
Heb er zelf al jaren 1 met dubbele gesp. Oersterk ding, heeft ook 2 sterkste man wedstrijden overleefd.
Ik persoonlijk raad aan een riem te kiezen die overal even breed is. Het doel is om je buik en rug aan te spannen in 360 graden, en met een brede riem voel (ik iig) je dat beter.
 
Wel goed als cardio en tegelijkertijd de vacuum-pose oefenen :emo:
Gisteren 5x10 gedaan en ondanks het lage gewicht toch elke keer stijf...
 
Reeva is ook een prima merk. Zelf gebruik ik SBD, inzer komt daarna. Is het hobbymatig en wil je niet teveel investeren kijk dan niet naar sbd.. al is het wel maar 1x kopen en je bent klaar voor een lange tijd!
Ik ben ooit begonnen met een belt van de strength shop. Ook niks slechts over te zeggen. Alleen als je veel schommelt in gewicht moet je de lever steeds met een schroevendraaier losmaken om hem te kunnen verplaatsen.
 

stay-strong-gif.574112
 
Back
Naar boven