Dit is wellicht het SLECHTSTE voedingsschema wat ik ooit heb gezien
Natuurlijk ga je hierbij afvallen, omdat je jezelf verhongerd. Je wordt een gratenhuis met een enorm lelijk lichaam en loshangend vel als je zo doorgaat.
Nou, wat moet je dan wel gaan doen: je mainfocus is afvallen. Maar dit combineer je lichtelijk met spiermassa kweken.
1- Voedingsschema
Heel simpel, veel mensen hier gebruiken allerlei lastige calculators en dat soort zaken om caloriebehoefte te berekenen. Onzin... Je moet ten 1e accepteren dat je je levensstijl gaat veranderen, want als je gaat crashdieten (wat je nu doet), word je op den duur alleen dikker. Wat wel te doen? Je hele eetschema BLIJVEND omgooien. Heel simpel, ga uit van het volgende:
- 's ochtends 2 boterhammen met mager beleg, 2 glazen melk/optimel/karnemelk
- tussendoortje: stuk fruit
- 's middags: 4 of 5 boterhammen met mager beleg
- tussendoor: stuk fruit of wat rauwkost/groenten
- 's avonds: 200 gram groenten, 125 gram vlees, en laten we zeggen max 250 gr aardappel (of spaghetti, waarbij je dus 200gr groenten en 125 gr vlees doet). Qua vleeskeuze, eet zoveel mogelijk kip, dat is met afstand het beste vlees, zowel voor afvallen als spiermassa kweken!
- laat tussendoortje; PROBEER te vermijden... voor het gainen van massa is dit wel van belang, maar met jouw hoofddoel om af te vallen, houd je aan de tip om na 8 uur savonds niet te eten. Heb je wel honger? Pak een stevige kop bouillon of groentesoepje
Tussendoor: drink water en groene thee, koffie zonder suiker/melk en eventueel Spa Rood, geen frisdrank. Alcohol is uiteraard helemaal uit den boze als je je echt gaat focussen. Je kan uiteraard wel een paar glaasjes pakken in het weekend, maar realiseer je dat elk biertje 85 calorieen is... Oftewel, een biertje of 6 is omgerekend een uur VOL sporten... En daarnaast zorgt alcohol voor spierafbraak..
2- Sporten
Ziet er opzich aardig uit. Mooi dat je voetbalt, al is er natuurlijk wel groot verschil tussen actief bezig zijn en wat rondklooien op training hé!
Maandag en dinsdag: Pas je sportschema iets aan. Ga eerst 5 minuten warmfietsen, vervolgens een minuut of 50 á 60 intensieve krahcttraining en daarna 25 minuten cardio... Waarom? Je begint fit aan de krachttraining omdat je niet moe bent, en daarbij komt dat cardio NA krachttraining VEEL meer calorieen / vetten verbrand.... Simple as that
Vrijdag, als je maar een half uurtje traint, zorg dat je dit intensief doet, en ga vervolgens nog een minuut of 20 door... Hardlopen, fietsen, iets in die richting...
In mijn ogen de perfecte mix voor iemand met jouw doel:
3x per week KT met 25 minuten aanvullend cardio
2x per week 1 uur cardio
Betekent dus 5x per week sporten, je verbrand hierbij enorm veel calorieen en voornamelijk vetten... Combinatie van veel cardio en een vrij droog voedingscchema zoals hierboven zorgt ervoor dat je spieren verliest, maar die 3x intensieve krachttraining in de week heft dat op... Hierdoor zul je zowel afvallen, als (beetje bij beetje) wat spieren kweken.
Nou, dit was mijn betoog.... Voor mij heeft dit perfect gewerkt. Er zullen ongetwijfeld andere reacties komen, maar dat is omdat hier voornamelijk gepost wordt door Bodybuilders, oftewel mensen die massa willen kweken... No offense, want deze site is tenslote gericht op bodybuilders, maar ik denk dat jij hetzelfde doel voor ogen hebt als ik had/heb, vandaar!