MuscleMeat

Welke versie van Windows was de slechtste ooit?

Peiling Peiling Welke windows versie was de slechtste toen het uitkwam?

• Totaal stemmers
    124
ME is dikke brol, heeft nooit echt tegoei gewerkt. Ksnap echt absoluut niet waarom die is uitgebracht.

Ik snap ook niet wie in godsnaam XP de slechtste vind..

8 gig op 1 latje met de nieuwste DDR technologie én voor laptops zal altijd duur zijn. Dit geheugen wordt op dit moment simpelweg in veel minder grote aantallen geproduceerd wat de prijs de hoogte injaagt. Beetje kort door de bocht dus. Het verschil in prestatie tussen een 1000 euro mac of PC zal trouwens niet zo heel groot zijn, als je met alle factoren rekening houdt.

Een laptop is ook geen goed vergelijk natuurlijk, zullen er weinig zijn die 8gb en dan ook nog eens op 1 latje in een laptop steken. 4 gb in een laptop verspreid over 2 latjes is prima betaalbaar. Of je moet aangewezen zijn op speciaal merkgeheugen dat alleen in bepaalde laptops werkt. Dat komt gelukkig steeds minder voor.

Gemiddeld genomen is geheugen tegenwoordig 1 van de goedkopere componenten in een PC, te meer daar de meesten nog op 2gb draaien of een value variant nemen als ze kiezen voor 4 gb. Die value variant van een groot merk is niet slecht maar heeft gewoon weinig mogelijkheden tot overklokken. Maar met de huidige processors is overklokken nog amper lonend.

Een laptop is ook geen goed vergelijk natuurlijk,
Waarom niet? Steeds meer mensen kiezen voor een laptop ipv een desktop. Eén van de problemen was net dat gebruikers de nieuwe Vista-laptops erg traag vonden, rara hoe kwam dat? Laptop producenten zijn later zelfs weer overgestapt op XP omdat Vista die reputatie had opgebouwd. De meeste mensen willen echt geen geheugen van 50-100 euro gaan bijkopen als ze net aan laptop hebben aangekocht waarvan ze verwachten dat die vlot moet draaien.

Een laptop die vergelijkbare snelheden heeft met een PC is aardig prijzig, dan is een geheugenupgrade ook geen bezwaar. Vista draait prima op een laptop met 2 gb en een goede dual core processor overigens, maar natuurlijk niet zo snel als op een gelijkgeprijste pc.

Waarom niet? Steeds meer mensen kiezen voor een laptop ipv een desktop. Eén van de problemen was net dat gebruikers de nieuwe Vista-laptops erg traag vonden, rara hoe kwam dat? Laptop producenten zijn later zelfs weer overgestapt op XP omdat Vista die reputatie had opgebouwd. De meeste mensen willen echt geen geheugen van 50-100 euro gaan bijkopen als ze net aan laptop hebben aangekocht waarvan ze verwachten dat die vlot moet draaien.

Doordat die mensen verwachten dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten? Mijn laptop is inmiddels al zo'n twee jaar oud (T7200), en werd toentertijd gewoon met Vista geleverd. En raad eens... het had totaal geen moeite om Vista te draaien en Vista draaide ook nog eens helemaal zonder problemen. ;)

Hoe je het ook wendt of keert, geheugen kost tegenwoordig helemaal niet meer zoveel als voorheen.

(dat wordt ook in verschillende artikelen aangehaald. Bijvoorbeeld in http://tweakers.net/nieuws/62129/dell-windows-7-en-core-i5-worden-aanjagers-pc-markt.html:

Ook staan de marges van de fabrikant onder druk, met name door de prijsdruk op componenten als geheugen en lcd's.)

Een laptop die vergelijkbare snelheden heeft met een PC is aardig prijzig, dan is een geheugenupgrade ook geen bezwaar. Vista draait prima op een laptop met 2 gb en een goede dual core processor overigens, maar natuurlijk niet zo snel als op een gelijkgeprijste pc.
Het gaat er mij om dat je niet zou moeten upgraden net nadat je de pc hebt aangekocht met het nieuwste OS erop. Die 2 gb is imo te weinig. Zelfs W7 heeft nog een kleine gb nodig om te draaien. Bij Vista zat je nog wat hoger. Dan houd je niet veel meer over om andere programma's vlot te draaien.

Doordat die mensen verwachten dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten?
Kijk, en weer is het de schuld van de gebruiker :finger: Als je een pc koopt dan verwacht je toch dat de software is afgestemd op de hardware (of omgekeerd). Als dat niet zo is dan is dat de fout van de producent van de hardware of software, en van niemand anders ;)

ME was vreselijk, heb het een tijdlang gebruikt op een computer die geen XP aankon.

'95 en '98 (zeker na SP2) waren goed te doen. 2.0, 3.0 en 3.1 waren stabiel maar dat was in de tijd dat DOS nog de plak zwaaide ;)

Heb lange tijd 2000 gedraaid en dat was volgens mij de stabielste Windows ooit, alleen jammer dat de NT architectuur soms voor koppijn zorgde.

XP had zijn kuren in het begin maar na SP1 was het ene goede OS.

Vista & W7 heb ik geen mening over daar ik sinds een tijdje ben overschakeld naar Mac OS X. Waar ik overigs nog nooit problemen mee heb gehad ;)

Niet als je het beste wilt dus. 8 gig totaal kan 1000 euro kosten, en het kan nog duurder als je wil. RAM behoort zeker tot de duurdere onderdelen. Je kan natuurlijk baggergeheugen kopen van een B-merk, maar dat raden velen toch af.

tja als je in extremen gaat meten kun je ook een cpu van 1300,- kopen en dan nog 4 videokaartjes in sli en dan is die 8gb van 1000,- weer relatief goedkoop.

mn ocz 6gb ddr 3 1600mhz van net geen 110 euro vind ik nou niet bepaald duur, en om dat nou slecht te noemen....

Kijk, en weer is het de schuld van de gebruiker :finger: Als je een pc koopt dan verwacht je toch dat de software is afgestemd op de hardware (of omgekeerd). Als dat niet zo is dan is dat de fout van de producent van de hardware of software, en van niemand anders ;)

:roflol:

Een budget laptop/pc kopen en dat verwachten dat het nieuwste OS dat er toentertijd was er zonder problemen op zou moeten draaien. Ja, je hebt helemaal gelijk Big-T. De gebruiker treft hier geen schuld, de schuld ligt zeer zeker bij de hardware/software fabrikanten. Stelletje oplichters dat het toch ook zijn :(

(als je een HD-ready TV koopt dat verwacht je toch ook niet dat je Full HD kunt kijken? :D)

Steeds meer, maar volgens mij koopt nog steeds het gross van de mensen een desktop.

Laptops zijn leuk en praktisch om mee te nemen, maar niet praktisch om op te gamen; om grote bestanden te compressen, videos te editen, en zijn minder praktisch dan desktops met langdurig gebruik.

En dan heb ik het onder andere over RSI ja, hoewel je laptop holders hebt waar je laptop in kan waar je dan weer een muis+toetsenbord op aan kan sluiten, true!

Veel doelgroepen ( studenten, kantoorbaan lui ) kopen laptops maar andere doelgroepen ( Gamers, tweakers, gemiddelde families, mensen die überhaupt niet veel nut in een laptop zien omdat ze niet overal een computer bij de hand hoeven hebben ) gaan weer voor de desktop.

en met laptops is het vaak zo dat ze kant en klaar gekocht worden, omdat er office applicaties en msn mee gedraait moet worden, en zo nu en dan een filmpje; het komt volgens mij niet vaak voor dat mensen laptops zelf samenstellen of upgraden (Ik kan er naast zitten maar die indruk heb ik).

ME was vreselijk, heb het een tijdlang gebruikt op een computer die geen XP aankon.

'95 en '98 (zeker na SP2) waren goed te doen. 2.0, 3.0 en 3.1 waren stabiel maar dat was in de tijd dat DOS nog de plak zwaaide ;)

Heb lange tijd 2000 gedraaid en dat was volgens mij de stabielste Windows ooit, alleen jammer dat de NT architectuur soms voor koppijn zorgde.

XP had zijn kuren in het begin maar na SP1 was het ene goede OS.

Vista & W7 heb ik geen mening over daar ik sinds een tijdje ben overschakeld naar Mac OS X. Waar ik overigs nog nooit problemen mee heb gehad ;)

NT architectuur voor koppijn? Op welk punt bedoel je dan? (behalve dan security tov bv unix)

:roflol:

Een budget laptop/pc kopen en dat verwachten dat het nieuwste OS dat er toentertijd was er zonder problemen op zou moeten draaien. Ja, je hebt helemaal gelijk Big-T. De gebruiker treft hier geen schuld, de schuld ligt zeer zeker bij de hardware/software fabrikanten. Stelletje oplichters dat het toch ook zijn :(

(als je een HD-ready TV koopt dat verwacht je toch ook niet dat je Full HD kunt kijken? :D)
Vista staat toch standaard op die laptops man, dus wat heeft de gebruiker daar mee te maken, hij heeft geen keuze. Je gaat toch ook geen Harley verkopen met 50cc motor en dan raar opkijken als de klant komt zagen dat het ding niet wil rijden. Ik vraag me serieus af waar jij met je verstand zit :hamer: :D

• Topic Starter Topic Starter
Vista staat toch standaard op die laptops man, dus wat heeft de gebruiker daar mee te maken, hij heeft geen keuze. Je gaat toch ook geen Harley verkopen met 50cc motor en dan raar opkijken als de klant komt zagen dat het ding niet wil rijden. Ik vraag me serieus af waar jij met je verstand zit :hamer: :D

ik vind dat wel de schuld van de gebruiker. Als de koper daar een motor ziet dat voor de helft van de prijs staat omdat de motor slechter is moet de koper later niet komen zagen.

De koper heeft ook een verantwoordelijkheid, juridisch gezien ook hoor.

ik vind dat wel de schuld van de gebruiker. Als de koper daar een motor ziet dat voor de helft van de prijs staat omdat de motor slechter is moet de koper later niet komen zagen.

De koper heeft ook een verantwoordelijkheid, juridisch gezien ook hoor.
Zucht... jullie willen het echt niet toegeven he? :D PC+Windows is een eindproduct. Het resultaat van een team dat een product op de markt brengt waarvan de klant mag verwachten dat het op redelijke wijze kan functioneren. Maar dat kon het niet, Vista liep vooruit op die hardware of was simpelweg niet efficiënt genoeg. De klant kent in 95% van de gevallen niets van computers, die verwacht gewoon dat hij aan een leuke prijs een PC kan kopen. Die verwacht niet dat hij bedrogen wordt met een PC waarvan het OS niet bij de hardware past. Dat is toch compleet belachelijk man.

Ik zou jullie eens willen horen als Apple een computer op de markt brengt met te zwakke hardware voor hun OS. Dan was het forum te klein om te bashen op Apple. Maar als PC fabrikanten en Windows zulke streken uithalen, oh niks aan de hand, schuld van de koper, moest hij maar niet vertrouwen op Microsoft of Dell :duh:

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou jullie eens willen horen als Apple een computer op de markt brengt met te zwakke hardware voor hun OS. Dan was het forum te klein om te bashen op Apple. Maar als PC fabrikanten en Windows zulke streken uithalen, oh niks aan de hand, schuld van de koper, moest hij maar niet vertrouwen op Microsoft of Dell :duh:

Dan zou ik hetzelfde zeggen nl dat diegene die dat gekocht hebben niet slim zijn geweest. Overigens is maar het wat je te zwak noemt. De na vista capable pc's waren sterk genoeg voor normaal gebruik. De vista capable pc's waren dat ook, misschien niet allemaal voor vista premium maar dan is het weer het harley motor met 50cc zaakje.

Dan zou ik hetzelfde zeggen nl dat diegene die dat gekocht hebben niet slim zijn geweest.
Hoe konden die mensen nou weten wat Vista zou doen op de laptops die ze kochten. Niemand wist toen dat Vista zoveel geheugen nodig had. Dat kwam je pas te weten na de aankoop. Opnieuw dus BS om de klant te verwijten dat ie niet slim is. De meeste klanten verwachten niet dat ze bedrogen gaan worden.

Overigens is maar het wat je te zwak noemt. De na vista capable pc's waren sterk genoeg voor normaal gebruik. De vista capable pc's waren dat ook, misschien niet allemaal voor vista premium maar dan is het weer het harley motor met 50cc zaakje.
Toegeven dat je fout bent is niet makkelijk precies. Als je even zoekt op internet staat het vol met klachten over Vista dat niet redelijk draaide op veel verkochte pc's. Het is genoeg in de media geweest en het heeft ook gezorgd voor de slechte reputatie van Vista. Maar gewoon volhouden dat er niets mis was met Vista joh, typisch MS gedrag is dat. De CEO doet het ook. Op deze manier heeft discussie geen zin, als jij telkens weer keiharde feiten gaat ontkennen.

Toegeven dat je fout bent is niet makkelijk precies.

T, dat geldt niet alleen voor ons heb ik het idee. :D

Als je even zoekt op internet staat het vol met klachten over Vista dat niet redelijk draaide op veel verkochte pc's. Het is genoeg in de media geweest en het heeft ook gezorgd voor de slechte reputatie van Vista. Maar gewoon volhouden dat er niets mis was met Vista joh, typisch MS gedrag is dat. De CEO doet het ook.

Mits de juiste hardware en drivers werkt(e) Vista gewoon goed. En de gebruiker had het wel kunnen weten door gewoon wat meer moeite te doen en dus informatie op te zoeken over het OS. Maar ik moet je enigszins wel gelijk geven dat het allemaal beter had gekund. (op Linux kon je bijvoorbeeld minstens evenveel grafische zooi draaien op een stuk mindere hardware. Shiiiiiit, nu geef ik toch iets toe :( :D)

T, dat geldt niet alleen voor ons heb ik het idee. :D
Op dit punt hoef ik ook geen fouten toe te geven... Ik geef gewoon de redenen aan waarom Vista een slechte reputatie opbouwde. Dat is allemaal gewoon waar, maar j3330 is zodanig verliefd op Windows Vista dat hij de gebreken die het had niet meer ziet of wilt toegeven. Dus dan is het de klant die de schuldige is.

Mits de juiste hardware en drivers werkt(e) Vista gewoon goed. En de gebruiker had het wel kunnen weten door gewoon wat meer moeite te doen en dus informatie op te zoeken over het OS. Maar ik moet je enigszins wel gelijk geven dat het allemaal beter had gekund. (op Linux kon je bijvoorbeeld minstens evenveel grafische zooi draaien op een stuk mindere hardware. Shiiiiiit, nu geef ik toch iets toe :( :D)
Helemaal mee eens. Het grootste deel van de problemen met Vista kwamen doordat je met meerdere bedrijven te maken had die niet altijd goed communiceerden. Maar dat is dus geen reden om te beweren dat de klant niet slim is.

Helemaal mee eens. Het grootste deel van de problemen met Vista kwamen doordat je met meerdere bedrijven te maken had die niet altijd goed communiceerden. Maar dat is dus geen reden om te beweren dat de klant niet slim is.

Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken wat de gebruikerservaringen zijn, toch? :p

Terug
Naar boven