Iedereen die vista heeft gekozen heeft klaarblijkelijk nog nooit Windows ME meegemaakt, of er überhaupt van gehoord.
Vista was op zich best een goede prestatie, Het werd alleen hard de grond in geduwt omdat het jaaren oude en geperfectioneerde windows XP op sommige gebieden sneller was dan Vista.
ME is en blijft 3x niks.. zat vol met bugs fouten en huge performance en compatiblity issues etc.
Vista had ook compatibility issues met launch, met verschillende hardware combi's en drivers die niet wilde werken, klopt.
Maar ME was toch nog een stapje erger, en daar bleef het ook niet bij compatibility issues.
Vista is gehyped, het had de nieuwe windows standaard moeten worden volgens MS, Directx 10, nieuwe kernel etc. en gewoon hét nieuwe OS om op over te stappen. vandaar dat er ook XP to vista upgrade CDs waren, en overal Vista ready stickers gebruikt werden.
En om er dan achter te komen dat de performance verslechtert en hij zeer veel compatiblity issues heeft..tsja dat is dan weer 3x niks.
MAAR; dat heeft verder niks te maken met Vista zelf, het heeft te maken met de hype die gecreeërt is.
Als we Vista en ME naast elkaar leggen en kijken naar de performance van hun eigen tijdperk, en de bugs/issues etc. Dan kom ME toch echt slechter uit de bus naar mijn mening.