Fitness Seller

Welke versie van Windows was de slechtste ooit?

Peiling Peiling Welke windows versie was de slechtste toen het uitkwam?

• Totaal stemmers
    124
terecht dat het uiteindelijk de klant is die tevreden moet zijn.
Nu ik met je spreek zie ik in dat de 'normale mensen' eigenlijk een OS als een pc zien. Als er dus iets fout is, is het het OS en dus Windows. Eigenlijk onterecht dus maja het is zo.
Ik geef je gelijk dat de marketing van Vista een flop was, dat wel, niemand zat eigenlijk op een nieuw OS te wachten. Waarom hebben ze dan niet gewacht...Achja...
Zat al lange tijd tussen xp en een nieuwe OS, Het was niet nodig, maar ik denk dat mensen wel graag een nieuwe OS wouden, jammer dat het niet nodig was en een grote flop is geworden

• Topic Starter Topic Starter
Zat al lange tijd tussen xp en een nieuwe OS, Het was niet nodig, maar ik denk dat mensen wel graag een nieuwe OS wouden, jammer dat het niet nodig was en een grote flop is geworden

de meeste mensen weten niet eens welke windows ze hebben, laat staan dat ze op een nieuw staan te wachten.
Bedrijven zijn volgens mij ook niet zo gehaast door de kosten.
En informatici hebben andere alternatieven.
Niet zo veel mensen blijven over.

Vista is de slechtste windows die ik heb gedraaid. Een log beest. Windows 7 tegenwoordig, is in alle opzichten een verbetering!

Iedereen die vista heeft gekozen heeft klaarblijkelijk nog nooit Windows ME meegemaakt, of er überhaupt van gehoord.

Vista was op zich best een goede prestatie, Het werd alleen hard de grond in geduwt omdat het jaaren oude en geperfectioneerde windows XP op sommige gebieden sneller was dan Vista.

ME is en blijft 3x niks.. zat vol met bugs fouten en huge performance en compatiblity issues etc.

Vista had ook compatibility issues met launch, met verschillende hardware combi's en drivers die niet wilde werken, klopt.
Maar ME was toch nog een stapje erger, en daar bleef het ook niet bij compatibility issues.

Vista is gehyped, het had de nieuwe windows standaard moeten worden volgens MS, Directx 10, nieuwe kernel etc. en gewoon hét nieuwe OS om op over te stappen. vandaar dat er ook XP to vista upgrade CDs waren, en overal Vista ready stickers gebruikt werden.
En om er dan achter te komen dat de performance verslechtert en hij zeer veel compatiblity issues heeft..tsja dat is dan weer 3x niks.
MAAR; dat heeft verder niks te maken met Vista zelf, het heeft te maken met de hype die gecreeërt is.

Als we Vista en ME naast elkaar leggen en kijken naar de performance van hun eigen tijdperk, en de bugs/issues etc. Dan kom ME toch echt slechter uit de bus naar mijn mening.

Laatst bewerkt:
Vista is focking relaxed, nog nooit problemen gehad en ik vind het heerlijk werken......

Ik heb elke windows versie altijd een verbetering ten opzichte van zijn voorloper ervaren. Behalve ME, die was gewoon te k*t. Ga ook maar eens op zoek naar 7, even testen.

Laatst bewerkt:
de volgende ...

(wellicht een kloontje van [Censored door super admin - geheime informatie] ? :p)

biggrin.gif - 172276

7 wordt zwaar gehypt maar het is echt geen verbetering tegenover Vista. De nieuwe taakbalk functie is enorm IRRITANT. Het zou overzichtelijker moeten zijn door alles onder 1 icoontje te zetten. Maar nu zie je dus niks. Als je meerdere dingen open hebt staan vergeet je het al gauw. Het ziet er iets mooier uit en dat is het dan ook wel.

7 wordt zwaar gehypt maar het is echt geen verbetering tegenover Vista. De nieuwe taakbalk functie is enorm IRRITANT. Het zou overzichtelijker moeten zijn door alles onder 1 icoontje te zetten. Maar nu zie je dus niks. Als je meerdere dingen open hebt staan vergeet je het al gauw. Het ziet er iets mooier uit en dat is het dan ook wel.

Verander het dan terug bij de taakbalk instellingen :roflol:. Mensen zitten te klagen over dingen die je makkelijk terug verandert.
Windows 7 is enorm snel tegenover vista.

Windows 7 bevalt me wel tot dus toe. Ziet er netjes uit, taakbalk is prima en makkelijk te bewerken, allemaal redelijk snel ook.

Vista is niet zo slecht.(oke, die waarschuwingen om de minuut zijn irritant.. maar kan je mee leven) ME daarintegen, Verschrikkelijk, niets werkte op de OS, alles liep vast en alleen maar ergernis..

Windows ME for sure, crashte elke 10 minuten en voegde niks toe aan het geheel, echt een baggerversie!

Ik heb ME een jaar lang gebruikt indertijd, de twee dingen die ik me kan herinneren: vaak blue screens en systeemherstel werkte niet. Maar verder schiet me niet direct iets te binnen. Nee dan was Vista veel problematischer hier. Ontbrekende of slechtwerkende drivers (die ook weer blue screens opleverden), die enorm irritante pop ups bij alles wat je wil doen (je kan ze ook niet uitzetten), dat irritante beveiligingscentrum in de taakbalk dat ook heel de tijd pop ups geeft (kan je ook niet uitzetten). Eigenlijk is heel die OS 1 groot pop-up en irritatie fest. En dan hebben we het nog niet gehad over hoeveel ruimte dat misbaksel innam op je HD, hoeveel geheugen het opslorpte, het onlogisch indelen van functies op schermen, het overdreven gebruik van "special effects" (who cares about that, mensen willen een eenvoudig en goedwerkend OS zonder bugs). Bugs, waar er trouwens zat genoeg waren in Vista, zoals reeds gepost in dit topic. Dus waarom zou ME slechter zijn dan het miskraam Vista?

Omdat ME gemiddeld genomen gewoon veel instabieler is. Vista is vrij snel stabiel te krijgen, mits er ondersteunde hardware wordt gebruikt. ME crashed al als je er naar kijkt.

Probleem van Vista is dat er teveel zaken standaard zijn aangezet door MS (o.a. UAC) waardoor de Vista-ervaring danig wordt verpest.

Ieder OS heeft overigens bugs en des te meer functionaliteit des te hoger het aantal bugs.

Terug
Naar boven