AndroidHealthClinic

Werking van citrulline aangetoond? + is dit een goeie combo?

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt goed toch vind je zelf niet? Dat verklaart dus precies waarom het een goede combo is:het versnelt het herstel.Dat is niet hetzelfde als direct spiervergrotend,maar sneller herstel is in het algemeen goed voor je vooruitgang.Ik heb ook wel de indruk dat de trainingsprestaties wat beter zijn als je het voor de training neemt.Misschien is het herstel tussen de setjes dan ook al beter.

Van deze dingen ga je niet echt veel vocht vasthouden,wat sommige misschien zien als "minder effect" ;)

Het staat er wel, maar zoals je hopelijk weet hoeven die claims wettelijk gezien niet te kloppen en in de praktijk dus niets doen, vandaar de vraag naar wetenschappelijk onafhankelijke info hierover

Inderdaad, ik heb ook CEE geprobeert en bij mij werkt creatine monohydraat ook het beste (met een straatlengte voorsprong trouwens). Citruline is een supplement wat vooral in pomp (NO) producten zit. Citruline is een precursor van arginine in het menselijk lichaam.

Maar werkt het ook op de manier zoals het er staat en heeft een significant verschol t.ov. niks gebruiken op kracht en/of massa

Het staat er wel, maar zoals je hopelijk weet hoeven die claims wettelijk gezien niet te kloppen en in de praktijk dus niets doen, vandaar de vraag naar wetenschappelijk onafhankelijke info hierover

ik wist niet waar je die tekst vandaan had.Van de verkopers dus.
Als dat van pasio ingredients afkomt is dat niet zo erg,die zijn wel redelijk serieus in welke onderzoeken ze geloven,maar een tekst van een verkoper zijn site is inderdaad niet altijd zonder meer te vertrouwen :p

Je kunt proberen om in je biochemieboek na te trekken wat precies de functies van deze stoffen zijn :p de biochemie professor bij ons wilde er geen uitspraak over doen,hij zei "het zou kunnen dat het werkt,maar dit is niet duidelijk want in feite zijn de stofwisselingsprocessen zo ingewikkeld dat het heel moeilijk is om te bewijzen wat het uiteindelijke effect van iets is...dus je zou het moeten testen..."

Het zal best al getest zijn ook maar zeer onwaarschijnlijk dat dit onafhankelijk was.

Maar werkt het ook op de manier zoals het er staat en heeft een significant verschol t.ov. niks gebruiken op kracht en/of massa

Daar heb ik zwaar mijn twijfels over. Er zijn niet veel (geen?) supplementen op de markt die je 5kilo spiermassa gaan opleveren op een maand tijd.

Het enige supplement wat daarbij in de buurt komt is voor mij creatine monohydraat.

Ik heb zelf geen ervaring met citruline maar ik verwacht dat het niet meer doet dan een lekkere pomp geven tijdens de training.

Lees ff dit artikel:

In het kort:

Het is een 40 jaar oude studie waaruit wordt afgeleid dat CM zou omzetten in A. Hoewel A= NO+CM. Dus zou CM+NO= A moeten zijn en niet CM = A

Meer CM betekend niet meer A. De Law of Mass Action zegt dat bij het benaderen van het eindprodukt het moeilijker in voor de chemische reactie tot stand te komen.
Dus hoe meer M&M's in je voorhuid hoe moeilijker het is er een bij te stoppen. Dus hoe meer CM hoe moeilijker het is voor je lichaam om er NO/A uit te halen.

Daarnaast geeft de schrijver aan dat eerder is aangetoond dat bloedarginine waardes weining met NO produktie te maken hebben.

TESTOSTERONE NATION

Lees ff dit artikel:

In het kort:

Het is een 40 jaar oude studie waaruit wordt afgeleid dat CM zou omzetten in A. Hoewel A= NO+CM. Dus zou CM+NO= A moeten zijn en niet CM = A

Meer CM betekend niet meer A. De Law of Mass Action zegt dat bij het benaderen van het eindprodukt het moeilijker in voor de chemische reactie tot stand te komen.
Dus hoe meer M&M's in je voorhuid hoe moeilijker het is er een bij te stoppen. Dus hoe meer CM hoe moeilijker het is voor je lichaam om er NO/A uit te halen.

Daarnaast geeft de schrijver aan dat eerder is aangetoond dat bloedarginine waardes weining met NO produktie te maken hebben.

[Link niet meer beschikbaar]

Dat maakt weer een boel duidelijk,
Begrijp me goed, ik ben niet opzoek naar pomp of NO verhoging etc.

Het gaat mij om de zogenoemde eigenschap dat het 20% snellere CP genereert waardoor je dus nog meer uit je creatinepool kunt halen wat betekent dat je dus nog harder kunt trainen.

Terug
Naar boven