XXL Nutrition

Werking vetverlies mbv AAS

Conversion

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m93
Massa
91kg
Wat ik me afvroeg, en ik kan er niks echt over vinden is dat AAS vaak gebruikt wordt voor tijdens de cut.

Nu weet ik dat je door AAS anabool wordt, geen ruimte voor cortisol (katabool) en daardoor je geen spieren zult verliezen.

Maar heeft AAS nu ook een directe werking op het verlies? Vooral een steroïde als oxandrolone wordt veel tijdens cutten gebruikt. Werkt deze dan ook direct op je lichaamsvet? Of toch eerder door het vaak gerealiseerde calorie tekort?

aas hebben weinig met vetverbranding te maken. als je aromatiserende anabolen gebruikt en je volgt exact hetzelfde voedingsschemakan je zelfs vet aanzetten

Het enigste wat naar myn weten enigzins in de buurt komt is methyltren verder dan dat heeft het nix met elkaar van doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt, :) Dus toch idd dat calorie tekort wat ik al verwachtte :)

Ik zou IF aanraden :D

Wat je zelf al aangeeft komt het vooral doordat je minder eet, maar met tren zal je daadwerkelijk meer vet verbranden.
Geen idee hoe dat precies werkt. Ik denk niet dat het met cortisol te maken heeft want alle AAS onderdrukt je cortisol.
Jaren kuren kan er zelf voor zorgen dat je adrenal glands minder goed gaan werken en dus minder adrenaline en cortisol aan maakt (en nee, dat is niet goed).

volgens mij tren mast en anavar invloed op vet(verbranding) .

ik dacht dat winstrol er ook lichte invloed op had, hoor namelijk wel vaker dat mensen een lichte bulk hebben van rond de 300 kcal boven onderhoud en er een paar kilo's mee pakken en het vetpercentage na 6 weken toch vaak met 1-2% verlaagd hebben.

En winny dan :(?

Er zitten ook androgene receptoren in vet en die worden aangesproken door hoog androgene steroïde als bv trenbolone en zodoende helpt dat in vetverbranding.

Wat ik me afvroeg, en ik kan er niks echt over vinden is dat AAS vaak gebruikt wordt voor tijdens de cut.

Nu weet ik dat je door AAS anabool wordt, geen ruimte voor cortisol (katabool) en daardoor je geen spieren zult verliezen.

Maar heeft AAS nu ook een directe werking op het verlies? Vooral een steroïde als oxandrolone wordt veel tijdens cutten gebruikt. Werkt deze dan ook direct op je lichaamsvet? Of toch eerder door het vaak gerealiseerde calorie tekort?

Verschilt per AAS en zijn dus verschillende mechanismes die het kunnen veroorzaken, AAS waarbij het vooral aanwezig is idd anavar en bijv. tren.

Je moet denken in de richting van upregulering van enoylCoA en ACACvl expressie (lipolyse), onderdrukking van oestrogeen (niet-aromatiserende steroide zonder toevoeging aromatiserende component), downregulatie GR expressie, vermindering van glucocorticoïden ansich, veranderde expressie van aromatase, downregulatie van ER expressie, en andere bijzaken zoals bijv. wordt waargenomen bij dieren bij toediening van tren is toename van type I spiervezels, welke weer in verband zijn gebracht met positieve invloed op obesitas.

Edit:
Androgen metabolism in adipose tissue: recent advances.
Blouin K, Veilleux A, Luu-The V, Tchernof A.
Mol Cell Endocrinol. 2009 Mar 25;301(1-2):97-103. Epub 2008 Nov 5. Review.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19022338

Heb hem zelf nog niet gelezen, maar denk dat dit het een en ander verduidelijkt voor de geinteresseerden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven