AndroidHealthClinic

Wesley Snipes (Blade) krijgt 3 jaar cel wegens belastontduiking

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
MIAMI - Een rechter in Miami heeft de Amerikaanse acteur Wesley Snipes donderdag veroordeeld tot drie jaar cel wegens belastingontduiking.

Snipes heeft tussen 1999 en 2001 opzettelijk geen belastingaangifte gedaan. De Amerikaanse schatkist liep daardoor miljoenen dollars mis. De aanklager eiste de maximumstraf van een jaar cel per ontdoken jaar, en de federale rechter legde die ook op.

De advocaten van Snipes hadden gevraagd om clementie met een beroep op het onbesproken gedrag van de acteur, maar de rechter besloot een voorbeeld te stellen.
De ster van Hollywoodfilms als Blade 3 en Demolition Man zit op het moment niet vast, en het is onduidelijk wanneer zijn straf moet ingaan. Zijn advocaten hebben hoger beroep aangetekend.

Wesley Snipes drie jaar de cel in - Kunst - de Volkskrant

Alhoewel we natuurlijk allemaal belasting moeten betalen lijkt het mij een signaalstraf. Behoorlijk extreme straf in ieder geval.

In Nederland is het altijd andersom. BN-ers worden altijd een stuk lager gestraft dan de gewone burger.

Erg jammer weer. Wesley Snipes is een legende.

Zo zo....dat is wel lang.
Vraag me af of dat ook echt door gezet wordt...

Ik hoop het niet.. de wereld heeft een blade 4 nodig.

Trieste zaak weer van die bananenrepubliek.

Effectief lijkt me sterk. Hoop in ieder geval van niet.

wtf, hier krijg je niet eens zo lang voor pedofilie....

Tsja zoals net ook al op 538 werd gezegd, Snipes houden ze maximaal 15min vast, dan ontsnapt hij en zet hij de stad op zijn kop. Blade is niet te stoppen! :D

Het kan natuurlijk niet dat een mens die miljoenen dollars verdiend geen belasting betaald, terwijl de gewone burger dat wel moet doen. Maar 3 jaar effectief vindt ik toch ook belachelijk hoog. Maar ik denk wel dat zijn straf zal doorgaan, in Amerika stellen ze graag een voorbeeld met bekende personages, of je moet al (maffia) connecties hebben natuurlijk. Kijk maar even wat vroeger gebeurde met Mike Tyson, die staken ze ook in de bak voor een feit waarvoor men in onze lage landen slechts voorwaardelijk krijgt.

Ach wesley kickt de gevangenis deur zo aan griezelementen en ontsnapt.

3 jaar is idd wel wat aan de overdreven kant, maar wie zich verbrandt moet maar op de blaren gaan zitten.

was hij enkele jaren ook al niet eens in opspraak gekomen met een andere zaak, ben wel vergeten wat het was... was iets met een vrouw, geloof ik... damn, m'n geheugen laat me in de steek deze vrijdagmorgen :D

Het gaat wel om 15 miljoen aan belasting die ontdoken is.

Geef hem dan een boete en leg het dubbelle bedrag op. Dan levert het tenminste iets op in plaats dat het centen kost voor die gevangenis.

Beetje heftig zeg. Maar kunnen ze hier in nederland met 240 dienstverlening voor pedofilie nog wat van leren. Straffen is zo ok.

Hoe dom kan je zijn? Zoveel geld hebben en dan nog geen financieel adviseur of boekhouder onder de arm nemen om je zaakjes te regelen. Voor het geval hij er van af wist is het zo mogelijk nog triester om de staat zo op te lichten uit eigen hebberigheid.

Nu vind ik de straf wel overdreven zwaar hoor, geef dan een monsterboete ofzo, wat hebben ze aan hem in de gevangenis? Dan kan hij zéker geen belastingen betalen. Typisch Amerikaans weer. Aan de andere kant: in België zijn er moordenaars die met 2 jaar voorwaardelijk vrijkomen, dan liever te zwaar dan dat!

Terug
Naar boven