AndroidHealthClinic

Wesley Snipes (Blade) krijgt 3 jaar cel wegens belastontduiking

Dat soort gasten straf je niet met geldboetes. Al moet hij het dubbele terugbetalen dan lacht hij er nog om. Enige juiste straf is inderdaad vastzetten dat tuig.

Zijn laatste films vielen toch zwaar tegen.

Kan ie mooi een paar jaar aan zijn jailfysiek gaan werken :thumbup:

Dat soort gasten straf je niet met geldboetes. Al moet hij het dubbele terugbetalen dan lacht hij er nog om. Enige juiste straf is inderdaad vastzetten dat tuig.
Ja ok maar 3 jaar??? Kom zeg weten jullie wel hoe lang dat is in de bak? 1 jaartje + alles terugbetalen + monsterboete + in de toekomst goed in de gaten houden + 2 jaar voorwaardelijk was zat genoeg geweest. Zoals reeds gezegd zal hij de staat nu 3 jaar niets opbrengen (veel kosten), dus ze straffen ook zichzelf hiermee.

Ja, maar dat is juist het probleem in de VS, daar denkt men nog steeds dat hard straffen gelijk is aan verbetering van de persoon.

We hebben laatst een telefoongesprek gehad met iemand die life without parole heeft gekregen en al 27 jaar in de gevangenis zit. De gevangenissen in de VS zijn gewoon grote fabrieken volgens hem. Zet de problemen achter de tralies zodat de rest van de bevolking er geen last meer van heeft.

Hij zal wel in beroep gaan denk ik, zou dom zijn van niet want 3 jaar is toch zwaar voor "maar" belastingsontduiking en zoals T zegt, de staat straft er alleen zichzelf mee.

Hoe dom kan je zijn? Zoveel geld hebben en dan nog geen financieel adviseur of boekhouder onder de arm nemen om je zaakjes te regelen. Voor het geval hij er van af wist is het zo mogelijk nog triester om de staat zo op te lichten uit eigen hebberigheid.

Nu vind ik de straf wel overdreven zwaar hoor, geef dan een monsterboete ofzo, wat hebben ze aan hem in de gevangenis? Dan kan hij zéker geen belastingen betalen. Typisch Amerikaans weer. Aan de andere kant: in België zijn er moordenaars die met 2 jaar voorwaardelijk vrijkomen, dan liever te zwaar dan dat!

scherp :cool:

Ach ja, 3 jaar gewoon geen aangifte doen is ook wel erg dom. Dat ie fraudeert, tot daar aan toe, maar probeer het dan wel goed te doen ;)

Triest, mensen die een gevaar voor de maatschappij betekenen horen in afzondering gestoken te worden. Deze situatie zou een andere soort sanctie moeten krijgen zoals bv een geldboete.

Zonde, Wesley vind ik een goeie acteur, en die hoge straf slaat nergens op.

Hij heeft een domme fout gemaakt, maar 3 jaar is idd overdreven.

Bassie was blank.. toeval???

hoho

Nu vind ik de straf wel overdreven zwaar hoor, geef dan een monsterboete ofzo, wat hebben ze aan hem in de gevangenis? Dan kan hij zéker geen belastingen betalen. Typisch Amerikaans weer. Aan de andere kant: in België zijn er moordenaars die met 2 jaar voorwaardelijk vrijkomen, dan liever te zwaar dan dat!

Omdat hoe rijker de man, des te minder een boete echt een straf is.

Vrijheid ontneming weegt zwaarder al naar gelange iemand z'n vermogen stijgt.

Voor hersenloze figuren is gevangenisstraf contraproductive, die kroppen wraak-haat gevoelens op die in een later stadium weer uitbarsten. Terwijl maatschappelijke bovenklasse eerder denkers zullen worden in stilte.

Mja, Amerikaanse regering heeft wel wat meer op zijn geweten tegenover de burgers...enige wat daar dan gebeurt is eervol ontslag :rolleyes:

Ik druk jou op het hart dat Verdonk in de Nederlandse politiek qua gedachtengoed het dichtste bij het Amerikaanse model staat. Yzord is nooit lyrisch over de American government geweest dus daarom verbaasd me je uitgesproken liberale voorkeur des te meer. ;)

Behoorlijk extreme straf inderdaad. Een hoger beroep lijkt me iig de moeite waard. Knap lullig voor hem dat 'sterren' als Paris Hilton het kennelijk zo bont hebben gemaakt dat er nu een voorbeeld gesteld moet worden.

Morgenavond komt blade op tv!

Terug
Naar boven