XXL Nutrition

Sticky Westside barbell topic

Bezoekers in dit topic

Waarschijnlijk de allerbeste.
 
Is incline bench in een smith machine goed als ME bench oefening?

Incline is nooit een max en zeker niet in een smith. Met machines kan je geen stabiliteit trainen.
 
Incline is nooit een max en zeker niet in een smith. Met machines kan je geen stabiliteit trainen.

+1

Heb sommigen wel incline als ME in hun schema zien staan, maar naar wat ik begrijp heeft het vrijwel geen cary-over naar je normale benchpress.

En al helemaal geen smith natuurlijk. Smith machine is voor bodybuilding ;)
 
Incline is nooit een max en zeker niet in een smith. Met machines kan je geen stabiliteit trainen.
incline bench press stond in de beginpost dus wou gewoon maar eens vragen:)
 
Incline nooit als ME ? Als je puur PL traint mss, voor basic upperbody kracht lijkt het mij een fantastische oef
 
Incline nooit als ME ? Als je puur PL traint mss, voor basic upperbody kracht lijkt het mij een fantastische oef

Misschien wel, maar zeke niet in een smith machine.
 
  • Like
Waarderingen: koef
Incline nooit als ME ? Als je puur PL traint mss, voor basic upperbody kracht lijkt het mij een fantastische oef


Fantastisch als je je delts wil vernken. Ic doe je best als assistance 8-12 reps.
 
Fantastisch als je je delts wil vernken. Ic doe je best als assistance 8-12 reps.

Dus bench gaat ME, overhead gaat ME maar incline bench niet ivm schouders ? Beetje uitwijden aub ?
 
  • Like
Waarderingen: 515
Incline ligt bij de meeste lifters nogal gevoelig qua schouders. Als PL zou k overhead ook niet maxen. Je presst 2 keer per week en dan nog assistance waar ook een press of 2-3 in zit. Dan krijgen je front delts al een hoop te verwerken, als je daarbij nog eens maxt op IC en overhead verhoog je de kans op blessures zonder dat je er nut gaat uit halen.

Ic is goed om sterker te worden op je bench, onderuit (afhankelijk van je arch) en op lockout (omdat de rom groter wordt en je meer op je triceps gaat werken).
Als je bencht met een arch, wat de meeste hier toch doen neem k aan zijn je lats en rear delts belangrijker als je chest en front delts. Triceps heb je altijd nodig.

Van mij doe je wat je wil, maar ik vind het veel te risky om daarop te gaan maxen, board werk werkt meer dan even goed voor je lockout en illegal wides werken veel beter als je een sterkere start wil op bench.
 
Ik zou denk ik eerder maxen met incline dan illegal wides, maar vind het allebei oefening waarbij je lekker 5+ reps moet maken.
Maxen op overhead press is IMO echt goed te doen, maar heeft gewoon weinig cary-over op je max benchpress op die manier.

ME oefeningen die ik zelf prettig vind zijn: benchpress, reverse bands benchpress, closegrip benchpress en als het kon met cambered barbells maar die hebben we niet.
 
Incline ligt bij de meeste lifters nogal gevoelig qua schouders. Als PL zou k overhead ook niet maxen. Je presst 2 keer per week en dan nog assistance waar ook een press of 2-3 in zit. Dan krijgen je front delts al een hoop te verwerken, als je daarbij nog eens maxt op IC en overhead verhoog je de kans op blessures zonder dat je er nut gaat uit halen.

Ic is goed om sterker te worden op je bench, onderuit (afhankelijk van je arch) en op lockout (omdat de rom groter wordt en je meer op je triceps gaat werken).
Als je bencht met een arch, wat de meeste hier toch doen neem k aan zijn je lats en rear delts belangrijker als je chest en front delts. Triceps heb je altijd nodig.

Van mij doe je wat je wil, maar ik vind het veel te risky om daarop te gaan maxen, board werk werkt meer dan even goed voor je lockout en illegal wides werken veel beter als je een sterkere start wil op bench.

Chest is wel belangrijker als je meer elbows out presst natuurlijk. Als ik zelf elbows in doe ga ik te veel naar me buik en dan is het no lift :D
 
Chest is wel belangrijker als je meer elbows out presst natuurlijk. Als ik zelf elbows in doe ga ik te veel naar me buik en dan is het no lift :D

kopt idd. Hangt ook van je arch af.

Illegal wides bedoelde ik niet als max maar als 6-8 reps.
 
hoeveel cm van de ringen illegal wordt eigenlijk aangeraden?
 
Is incline bench in een smith machine goed als ME bench oefening?

Als je regelmatig incline als 5 repper doet kan je hem goed af en toe als 1rm oefening gaan doen. afwisselen is de key en je merkt vanzelf wel wat de resultaten zullen worden.
Ik vind het een goede oefening, zelfs in de smith.
 
Iemand westside al gebruikt voor overhead als main ?

Met name oefeningen erbij zoals partial presses etc ?

Stel strict press is je main, paused reps bij DE werk dan of ook niet ?
 
Bij speed doe je nomaal gezien geen paused, maar je kan het wel regelmatig paused doen.

Als je overhead als main doet kan je het volgende als max variant doen
Partial
chains, bands
full rom
Staand, seated
Fatbar , log, gewone BB

Assistanse
delt oefeningen
Triceps

Speed
Full rom altijd
voor de rest idem als max.

Ik zou wel niet te veel naar een max 1 rep gaan en meer op 3-5 reps werken omdat het me nogal riskant lijkt om altijd te maxen. Ook neem je best de 3de week van de cycle telkens als deload zoals bench (dus geen zware press) en geef je de nodige aandacht aan soft tissue werk, stretchen en rehab in het algemeen.

Gewoon conjugate toepassen dus. Kan je eigenlijk op alle oefeningen en strongman onderdelen.
 
Jep idd ik weet normaal dat speedwerk niet paused wordt gedaan. Maar het verschil tussen bench en strict press is dat je bij bench er eerst een eccentrische fase is. Daarom dat je deze mss iets anders moet behandelen zoals de deadlift fzo
 
Ik zie wel soms dat de gasten van super training wel paused DE werk doen
 
Ik zie wel soms dat de gasten van super training wel paused DE werk doen

Je kan het als variatie af en toe paused doen. Dat schrijf k toch. Maar in stikte zin doe je het unpaused.
 
Back
Naar boven