AndroidHealthClinic

whey eiwit

Ricof

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
hallo allemaal,

Ik drink normaal mijn whey eiwit shake altijd met melk.
Nu wil ik snel overstappe op water. Omdat ik mijn brinta ook al met melk eet, en af toe cornflakes. word het erg veel melk!
tiss alleen de smaak is zo vies met water. Weet iemand meschien een smaak die te drinken is met water of zelfs lekker is met water??

Groet

Creamy coconut, banaan, vanilla....

Ik meng de melk voor de brinta tegenwoordig aan met water. Proef je bijna niks van, ben er nog niet helemaal uit hoe de verhoudingen moeten worden.
Ben daar ook mee begonnen sinds ik whey shakes met melk drink, aangezien ik met water niet lekker vind. Misschien daar ook maar eens proberen om een deel water en een deel melk te doen..

waarom erg veel melk? en kan je niet is overwegen om in plaats van brinta oats in je shake doen?

Goedemiddag iedereen !

Wat je ook kan doen is s'ochtends net na het ontwaken eerst puur je eiwitten binnen te nemen (zonder pure oats of brinta) en na 15 min pas enkel de brinta. Whey shakes zonder pure oats gemixt hebben een efficiënter anabolisch effect s'ochtends dan als je de oats er meteen zou bijmengen.

Wat ik bvb. doe is de Whey Pro mengen met 300 - 400 ml water en verspreidt over 10 min met slokken opdrinken zodat je je darmen niet overbelast als je dit bvb. ad fundum zou opdrinken. Ook worden de eiwitten die je in je shaker hebt beter opgenomen als je dit verspreidt over een tiental minuten.

Nadien kan je 30 gram brinta of Pure Oats mengen met water en dit ook opdrinken zoals hierboven vermeld.

Whey Pro: [Link niet meer beschikbaar]

Pure Oats: http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Pure-Oats--100%-Natural--5.0-kg-2493

Succes ! :)

- Samoan Titan -

Goedemiddag iedereen !

Wat je ook kan doen is s'ochtends net na het ontwaken eerst puur je eiwitten binnen te nemen (zonder pure oats of brinta) en na 15 min pas enkel de brinta. Whey shakes zonder pure oats gemixt hebben een efficiënter anabolisch effect s'ochtends dan als je de oats er meteen zou bijmengen.

Wat ik bvb. doe is de Whey Pro mengen met 300 - 400 ml water en verspreidt over 10 min met slokken opdrinken zodat je je darmen niet overbelast als je dit bvb. ad fundum zou opdrinken. Ook worden de eiwitten die je in je shaker hebt beter opgenomen als je dit verspreidt over een tiental minuten.

Nadien kan je 30 gram brinta of Pure Oats mengen met water en dit ook opdrinken zoals hierboven vermeld.

Whey Pro: [Link niet meer beschikbaar]

Pure Oats: http://www.bodylab.nl/Bodylab.nl/Pure-Oats--100%-Natural--5.0-kg-2493

Succes ! :)

- Samoan Titan -

Waarom zouden je darmen overbelast raken?

Waarom zouden je darmen overbelast raken?

Bij meermaals ad fundum je vertrouwde whey shake op te drinken kunnen bij sommige personen een veel vlottere stoelgang veroorzaakt worden dan normaal wordt beschouwen. Echter is dit ook persoonsgebonden en heeft de ene al wat sterkere darmen dan de andere. Een andere reden is ook dat je lichaam tijd nodig heeft om de eiwitten zo efficiënt mogelijk op te laten nemen dus verspreidt in tijd je shake opdrinken is zeker geen nadeel. :)

Bij meermaals ad fundum je vertrouwde whey shake op te drinken kunnen bij sommige personen een veel vlottere stoelgang veroorzaakt worden dan normaal wordt beschouwen. Echter is dit ook persoonsgebonden en heeft de ene al wat sterkere darmen dan de andere. Een andere reden is ook dat je lichaam tijd nodig heeft om de eiwitten zo efficiënt mogelijk op te laten nemen dus verspreidt in tijd je shake opdrinken is zeker geen nadeel. :)

dus als je je shake in delen opdrinkt word het beter opgenomen?

Uiteraard. :) gun je lichaam de nodige tijd om dit op te nemen. Mensen zijn vaak te kort aan tijd; alsook ik. Desondanks moet je toch proberen 10 min te nemen om dergelijke dingen zo goed mogelijk in je lichaam te laten 'kwalificeren' :)

Wat een gelul. Na 10 minuten zit die hele whey shake nog in je maag. Dus of je het nu in 1 minuut of in 10 minuten opdrinkt maakt helemaal niets uit.

het gaat hem gewoon over : in welke mate wordt de whey via de maag opgenomen in het bloed en wat gaat ineens door naar de darm
dus logisch gezien is het rustig uitdrinken beter

het gaat hem gewoon over : in welke mate wordt de whey via de maag opgenomen in het bloed en wat gaat ineens door naar de darm
dus logisch gezien is het rustig uitdrinken beter

Er vindt nauwelijks absorptie plaats van aminozuren/peptides uit de maag.

Smaak belangrijk dan? Voor een eiwitshake

Terug
Naar boven