XXL Nutrition

Whey/havermout of weightgainer

dekerel

Dutch Bodybuilder
Waardering
73
Lengte
1m79
Massa
90kg
Wat is nou "beter" of het verschil, tussen bijv leangain of whey+gemalen havermout als weightgainer?

weightgainers zitten vaak meer snelle suikers in
+ whey/havermout kan je beter zelf de samenstelling bepalen dus dat is mijn keus

Weightgainers zijn voor heeele luie mensen :p
Als je al 50 gr pindakaas in je shake doet heb je hetzelfde effect.

Dat havermout superieur is aan 99% van de zogeheten weight gainers omdat het geen maltodextrine bevat. Als het voor shakes is overdag zou ik eerder een protein mix gebruikten dan whey.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 13:23 ----------

Weightgainers zijn voor heeele luie mensen :p
Als je al 50 gr pindakaas in je shake doet heb je hetzelfde effect.

:angstig:

Dat havermout superieur is aan 99% van de zogeheten weight gainers omdat het geen maltodextrine bevat. Als het voor shakes is overdag zou ik eerder een protein mix gebruikten dan whey.

Klopt helemaal:) Mass Perfection is overigens ook helemaal vrij van maltodextrine. Bevat als koolhydraten puur complex in de vorm van Oats, Brown Rice en Rice Bran. Daarnaast eiwitten uit Whey en Micellar:)

En met een mass gainer kun je zelf ook nog een beste calorieën bom maken.
Bijv. Mass Perfection, melk en zelf nog oats toe voegen. Zit je zo over de 500 kcals heen.

Haha, het gaat om het idee :D

in de albert hein, 38 cent voor een zakje havermout van 500g.

the cheap way :)

in de albert hein, 38 cent voor een zakje havermout van 500g.

the cheap way :)

dit.. weightgainers zijn een verspilling van geld.. Soms is het gewoon fijn gemalen havermout en verkopen ze doodleuk 10-20x duurder dan als in de supermarkt.

Ik gebruik zelf de havermout van albert hein en werkt goed (wat een verassing! :rolleyes: )

Overigens is de body en fit shop weight gainer de enigste die ik overwogen heb te kopen. Van allen die ik gezien heb tot nu toe leek deze mij het beste. Als ik geen arme student was dan zou ik dit gebruiken.

voor een arme student ben je wel beter uit met bepaalde supps denk ik.. bijv. shake enzo (zelf gebruik ik geen weightgainers omdat ik ze eigenlijk niet in mijn voeding vind passen). een kilo kip kost al gauw 6 euro. is nogsteeds wel lekker hoor als je bekijkt hoeveel t kost als je dagje met je maten weg bent kan je makkelijk 6/7 kilo kip van kopen. en als je bijv. de junk en buiten eten eens minder doet en je koopt er kip/vis voor dan kom je ook nog wel ver. als je per dag 200 gram kip + 250 gram tonijn eet dan ben je ongeveer 3.4,- euro kwijt. alleen de kip dus. voor 2 kilo eiwitten shake reken ik ong. 40 euro (meestal isolaat is de beste naar mijn mening). als je 1 goeie shake neemt (deze heeft ongeveer even veel eiwitten als een maaltijd met kip) ben je ongeveer 20,- euro Cent kwijt.. dus keuze is makkelijk om niet iedere maaltijd met dikke kip en vis te doen.. maar dit is waaayyyyy oftopic denk ik :P

---------- Post toegevoegd Thu 29 Nov 2012 om 11:41 ----------

met kip bedoel ik dus kip filet

voor een arme student ben je wel beter uit met bepaalde supps denk ik.. bijv. shake enzo (zelf gebruik ik geen weightgainers omdat ik ze eigenlijk niet in mijn voeding vind passen). een kilo kip kost al gauw 6 euro. is nogsteeds wel lekker hoor als je bekijkt hoeveel t kost als je dagje met je maten weg bent kan je makkelijk 6/7 kilo kip van kopen. en als je bijv. de junk en buiten eten eens minder doet en je koopt er kip/vis voor dan kom je ook nog wel ver. als je per dag 200 gram kip + 250 gram tonijn eet dan ben je ongeveer 3.4,- euro kwijt. alleen de kip dus. voor 2 kilo eiwitten shake reken ik ong. 40 euro (meestal isolaat is de beste naar mijn mening). als je 1 goeie shake neemt (deze heeft ongeveer even veel eiwitten als een maaltijd met kip) ben je ongeveer 20,- euro Cent kwijt.. dus keuze is makkelijk om niet iedere maaltijd met dikke kip en vis te doen.. maar dit is waaayyyyy oftopic denk ik :P

---------- Post toegevoegd Thu 29 Nov 2012 om 11:41 ----------

met kip bedoel ik dus kip filet

Ik kom heel erg moeilijk aan en dat zit ook in de familie. Vandaar ik mijn eigen weight gainer shakes maak. Op dit moment is er nog veel verbetering in mijn voeding over. En dit zou ik eigenlijk eerst redelijk op orde moeten hebben (probeer vooral gewoon meer te eten). Maar zoek voor veel dingen nog naar de juiste prijs/kwaliteit (bvb noten).

Ik gebruik nu 166 gram havermout + 100 gram pindakaas per shake en dan nog 30gram whey wanneer ik die deze week binnen heb. Is een behoorlijke shake..(ongeveer 1200 calorien) maar kom consistent 3-4kg per maand aan de laatste twee maanden. Eind januari zou ik op mijn streefgewicht moeten zitten en ga ik afbouwen met shakes.

Ondertussen volop doorleren over voeding, supplementen en trainen. Ben pas sinds kort begonnen met "bodybuilding" dus heb nog veel te leren. Waar ik heel erg op let is dat de kosten redelijk blijven. Ik ben niet van plan duizenden euro's per jaar aan supplementen uit te geven. met shakes incl. whey concentraat kom ik uit op 32 euro/maand. Met 3kg pinda's 47 euro. Ik overweeg nog kip/tonijn/kwark elke dag. Maar op dat moment zal ik toch de havermout/pindakaas moeten minderen omdat het dan veel te veel gaat worden. dus de kosten blijven goed voor mij te doen.

Laatst bewerkt:
nou ik zat precies in zelfde situatie een tijd geleden.. toen dacht ik bij me zelf, ik weet dat ik low on cash ben (ook student geen zwerver :P) maar ik moet een doel voor ogen hebben.. anders koop je je supps en je voeding zonder enige doel.. dit gaat je meer geld kosten. Eerst je doel dan je middelen. wil je gainen? dan ga je kijken wat jouw gewoon weinig oplevert voor de prijs. als er iets is die je meer oplevert met zelfde prijs of miss net iets meer, dan zou je die kunnen nemen omdat je uiteindelijk sneller bij je doel bent en dus minder van het dure varriant moet kopen. ik eet nu iedere dag kip/vis of beide. waarom? ik heb een doel. ik eet dus minder pinda's, brinta, brood, kaas, pindakaas en dat soort dingen. wel veel kwark, ook kleine hoeveelheden rijst, kleine hoeveelheden aardappelen enzovoort. als je goed je doel zet dan kan je heeel makkelijk hier en daar wat schrappen of toevoegen en geld sparen.

Ja klopt. ben pas ongeveer twee maanden aan het trainen. daarvoor een beetje gebokst maar verder niks (behalve vele jaren daarvoor). Ik heb een BF% waar vele denk ik jaloers op zijn. Maar zonder spieren heb je hier helemaal niks aan :o.

Wil eerst aankomen (bulken) tot 70kg (63kg op dit moment). Kijken hoe ik eruit zie en BF% meten. en dan beslissen of ik nog iets meer gewicht wil of gewoon lean gains wil vanaf dat moment. Mijn gewicht was echt kantjeboord gezond voor mijn lengte. Maar zag er heel ongezond/ondervoed uit met 55-57 kg.

Streef physique is iemand als Brandon Carter voor mij. Of iemand als Zyzz, maar zonder AAS kom ik daar denk ik niet. (open later vandaag denk ik mijn eigen topic inplaats van deze over te nemen :D)

Zelf kon ik ergens 25 kg zakken maltodextrine en dextrose kopen en ultra fine oats zijn bij body en fit lekker goedkoop. Dat met een beetje olijfolie en de whey van body en fit wilde ik zelf een gainer van maken om 1 maaltijd op te vangen. Maar na alles uitgerekend te hebben bleek de mass perfection van body en fit niet veel duurder te zijn. En dan zitten er zelfs nog verschillende soorten complexe koolhydraat soorten in. Plus dat ze er nog een lekker smaakje aan toegevoegd hebben ook. Ik durf dan ook te zeggen dat de mass perfection een maaltijd gewoon kan vervangen. In tegenstelling tot de gainers zoals mammoth. Vergelijk de specs en je schrikt je rot. En nee heb geen aandelen of een relatie met body en fit.

Terug
Naar boven