XXL Nutrition

whey met of zonder ontbijt?

mosfet

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hey,

whey neem je het beste na de training en na het opstaan; zover ben ik al...

maar nemen jullie da whey én een ontbijt of vervangt die whey je (ochtend)maaltijd?

Ik neem eerst een whey-shake met water ( op nuchtere maag ) en dan ongeveer 15 min later brinta met melk.
Dit bij elkaar is eigenlijk je ontbijt dan, maar ik neem whey 15 min eerder dan brinta met melk zodat je dan een optimale opname van je whey hebt.

Meestal gooi ik het door mijn havermout heen, het zal het wellicht wat vertragen.
Maar dat boeit mij niet zo:)

Whey vervangt niks aangezien er weinig calorien inzitten. Je moet het zien als een extratje zodat je lichaam snel aan zijn proteinen komt.

Ik neem whey (met wat fruit) ga dan douchen en aankleden en daarna neem ik mijn normale ontbijt met zuivel en complexe carbs.

Edit: je kan het ook inderdaad door je ontbijt gooien wat wellicht wat vertraagt. Maar dit is toch een correcte manier om aan je totale hoeveelheid hoogwaardige eiwitten te komen.

Grijpwijk zei:
Whey vervangt niks aangezien er weinig calorien inzitten. Je moet het zien als een extratje zodat je lichaam snel aan zijn proteinen komt.
Whey levert net zoveel calorien als andere eiwitten en carbs hoor :o gewoon 4 Kcal per gram.

Het vult voor geen t**fus tenzij je het met melk neemt misschien en een liter wegdrinkt.

Big_M zei:
... ik neem whey 15 min eerder dan brinta met melk zodat je dan een optimale opname van je whey hebt.

Je gelooft toch niet dat die whey op 15min door je spijsverteringsstelsel is, en die brinta/melk dan geen invloed meer heeft op de snelheid van opname ervan? Misschien als je het een uurtje ervoor neemt, ja..

Ikzelf neem als ontbijt whey door mn melk en daarbij AllBran, omdat ik 's morgens geen havermout binnen krijg.

Ik gooi het door men pap sochtneds die ik aan heb gemaakt met water.
Zo heb ik alsnog een beetje lekkere smaak aan men pap en krijg ik ook nog eens men why-eiwitjes binnen;)

gewoon 10 eieren dr in rammen voor je ontbijt gap.. er is nog genoeg dag over voor whey ;)

ontopic; gewoon samen met je ontbijt..

slick zei:
Je gelooft toch niet dat die whey op 15min door je spijsverteringsstelsel is, en die brinta/melk dan geen invloed meer heeft op de snelheid van opname ervan? Misschien als je het een uurtje ervoor neemt, ja..

Ikzelf neem als ontbijt whey door mn melk en daarbij AllBran, omdat ik 's morgens geen havermout binnen krijg.

Naja niet dus ? :p, dat had ik gehoord tenminste dat je lichaam dan eerst de whey opneemt die die s'ochtends nodig heeft.

Terug
Naar boven