Fitness Seller

Whey Protein van Etixx: Mening gevraagd aub !

MVE96

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
73kg
Dag iedereen,

Ik zou graag beginnen met het nemen van eiwitshakes, aangezien ik met mijn gewone dagdagelijkse voeding onmogelijk de nodige eiwitten kan innemen die mijn lichaam tijdens de bulk nodig heeft.

Mijn moeder is apotheker en zei dat ze in haar zaak eiwitten verkoopt, deze zijn van het merk 'Etixx Sports Nutrition' , ziet er wel een degelijk merk uit, aangezien veel sportbeoefenaars (ook professionelen) deze supplementen gebruiken.

Nu vroeg ik mij af wat jullie vinden van hun whey protein: http://www.etixx.be/index.php?ID=99&prod=7
ziet hij er goed uit? Of is het toch beter dat ik bijvoorbeeld de whey perfection van B&F zou nemen?

Mvg Michiel

Dag iedereen,

Ik zou graag beginnen met het nemen van eiwitshakes, aangezien ik met mijn gewone dagdagelijkse voeding onmogelijk de nodige eiwitten kan innemen die mijn lichaam tijdens de bulk nodig heeft.

Mijn moeder is apotheker en zei dat ze in haar zaak eiwitten verkoopt, deze zijn van het merk 'Etixx Sports Nutrition' , ziet er wel een degelijk merk uit, aangezien veel sportbeoefenaars (ook professionelen) deze supplementen gebruiken.

Nu vroeg ik mij af wat jullie vinden van hun whey protein: http://www.etixx.be/index.php?ID=99&prod=7
ziet hij er goed uit? Of is het toch beter dat ik bijvoorbeeld de whey perfection van B&F zou nemen?

Mvg Michiel

verkeerde topic, moet in supplementen sectie.
onmogelijk de nodige eiwitten uit voedsel halen? onzin..

Hoeveel eiwitten denk je nodig te hebben tijdens je bulk? Lijkt me zeer sterk dat wanneer je 63kg weegt deze niet kan innemen met normale voeding.. Heb je al een voedingsschema? Zoja post je voedingsschema is :)

Waarom koop je niet op bodyenfitshop.nl ? Stukken goedkoper ;)

• Topic Starter Topic Starter
Het voedingsschema dat ik momenteel volg, vind je in de bijlage, ik moet wel zeggen dat ik 's middags niet altijd enkel en alleen kipfilet tussen mijn boterham mee heb. Soms ook kaas , hesp,...

Ik ben ondertussen al een aantal kilo bijgekomen op dit schema, dus het lijkt aardig te gaan.
Maar ik weet niet of dat dat gewicht ook allemaal spiermassa is, vandaar dat ik bang ben dat ik niet genoeg proteïnen binnen krijg...

Mvg Michiel

Bijlagen

Je hebt zo'n 100 tot 115g eiwit nodig, en je zit op 264g.

Ga is heel snel whey kopen jij!

Geen idee of je werkelijk in Bazel zit?
Nederlandse apothekers betrekken doorgaans hun drogisterijartikelen via Holland Pharma, daar verkopen ze o.a. Vitalife. Prima spul, maar tegen inkoopprijs zelfs duurder dan via Body&fitshop.

Je hebt zo'n 100 tot 115g eiwit nodig, en je zit op 264g.

Ga is heel snel whey kopen jij!

In mijn schema dat 30% Eiwit , 40% Carbs en 30% Vetten hanteert, staat dat ik 208 gram eiwitten moet binnenkrijgen...
Hoe kom jij op 100 tot 115g?

Je schema moet niet op percentages/verhoudingen gebaseert zijn, je moet aan minima per gram lichaamsgewicht voldoen, alles daarna is eigen voorkeur.

Makkelijk is 2g/kg eiwit (al is 1,8g/kg al voldoende) en 1g/kg vet, rest van je kcal invullen naar eigen wens. Voor koolhydraten kun je 3g/kg nemen als je daar ook graag een richtlijn voor ziet.

En je hoeft ook niet als een autist te gaan mikken op die precieze waarden, gewoon zorgen dat je bij het samenstellen van je schema minstens aan die minima zit overal. Onderlinge verhouding daarna is totaal irrelevant.

Je schema moet niet op percentages/verhoudingen gebaseert zijn, je moet aan minima per gram lichaamsgewicht voldoen, alles daarna is eigen voorkeur.

Makkelijk is 2g/kg eiwit (al is 1,8g/kg al voldoende) en 1g/kg vet, rest van je kcal invullen naar eigen wens. Voor koolhydraten kun je 3g/kg nemen als je daar ook graag een richtlijn voor ziet.

En je hoeft ook niet als een autist te gaan mikken op die precieze waarden, gewoon zorgen dat je bij het samenstellen van je schema minstens aan die minima zit overal. Onderlinge verhouding daarna is totaal irrelevant.

Bedankt voor deze info Michieln.

Aangezien ik +- 128 gr aan eiwitten nodig heb, zal ik het gedacht van de whey proteine uit het hoofd zetten. Want ik denk dat ik met mijn dagelijkse voeding wel aan deze waarde zal geraken ;-)

Mvg Michiel

Terug
Naar boven