MuscleMeat

Wie gaan er morgen allemaal vissen?

Even een vraagje m.b.t. de Vispas, mag je in sommige wateren alleen met de vispas vissen of heb je altijd de vergunning van een desbetreffende vereniging nodig?

Ik zit bij een (klein) vereniging die de Vispas niet ondersteunt alleen de kleine vispas maar ik wil wel met 2 hengels kunnen vissen en op roofvis zou ik dan de Vispas kunnen nemen zonder dat ik extra lid wordt van een andere vereniging?

Je hebt zodra je met 2 hengels wilt vissen idd een gewone vispas nodig.
Aan de kleine vispas heb je dan niet genoeg.
Maar verder zal je altijd ook nog een vergunning nodig hebben van het water waar je wilt vissen.
En dan leg het er een beetje aan wat voor jou het voordeligste/slimste is om te doen.
want je hebt een kleine vergunning en dat houd in dat je meestal alleen mag vissen in het water van je woonplaats en miss wat aangrenzend water.
En je hebt een grote vergunning en dat houd in dat je eigenlijk in heel Nederland kan vissen met uitzondering van een paar wateren dan.

Als je nou nog meer wilt weten dit is de site van Sportvisserij Nederland en daar staat alle info die je nodig hebt over de vispas en visvergunningen.

http://www.sportvisserijnederland.nl/?page=home

Boetebedragen

(vanaf 1 april 2008)

Vissen zonder schriftelijke toestemming van de rechthebbende met:

* één of twee hengels: 90 euro
* meer dan twee hengels: 200 euro
* één peur: 130 euro

Vissen in het binnenwater en niet op eerste vordering van een opsporingsambtenaar ter inzage afgeven van:

* een schriftelijke toestemming van de rechthebbende op het visrecht: 60 euro

Gesloten tijden:

* Vissen in de periode 1 april tot en met 31 mei met een hengel die is geaasd met in die periode verboden aas: 60 euro
* Vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopkomst op water waar dat op dat moment niet is toegestaan: 60 euro

Voorhanden hebben van vistuigen op of in de nabijheid van een binnenwater terwijl het gebruik van dat vistuig in dat water of op dat moment verboden is met:

* één of twee hengel(s): 60 euro
* één peur of meer dan twee hengels: 90 euro

Levend aas:

* Het vissen met een levende vis of ander levend gewerveld dier: 90 euro

Minimum maten en gesloten tijden voor vis:

* Ondermaatse vis niet direct terugzetten in hetzelfde water: bedrag wordt door het Openbaar Ministerie bepaald
* vis niet direct terugzetten in de gesloten periode voor die vissoort: bedrag wordt door het Openbaar Ministerie bepaald

Geluidhinder, nachtrumoer:

* nachtrust verstoren door rumoer of burengerucht: 90 euro
* veroorzaken van geluidshinder voor een omwonende / de omgeving: 90 euro

Even dit topic bumpen.

Het mooie weer is er weer, morgen word mijn 2e sessie van dit jaar maar nog niks gevangen.

Wie heeft er al gevist en wat gevangen.

dan ben ik vissen....

bump

Gezeik tegenwoordig. Ik mag niet meer in een tent vissen, moet per se een plu zijn (eventueel met zijflappen en stormstokken). Mierenneukerij! :(

M.a.w. vanaf Juni mag je gewoon weer met een tent nachten? Of is het een extra vergunning.

net terug uit thailand en veel mooie vissen gevangen:D

bump:rolleyes:

Boetebedragen

(vanaf 1 april 2008)

Vissen zonder schriftelijke toestemming van de rechthebbende met:

* één of twee hengels: 90 euro
* meer dan twee hengels: 200 euro
* één peur: 130 euro

Vissen in het binnenwater en niet op eerste vordering van een opsporingsambtenaar ter inzage afgeven van:

* een schriftelijke toestemming van de rechthebbende op het visrecht: 60 euro

Gesloten tijden:

* Vissen in de periode 1 april tot en met 31 mei met een hengel die is geaasd met in die periode verboden aas: 60 euro
* Vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopkomst op water waar dat op dat moment niet is toegestaan: 60 euro

Voorhanden hebben van vistuigen op of in de nabijheid van een binnenwater terwijl het gebruik van dat vistuig in dat water of op dat moment verboden is met:

* één of twee hengel(s): 60 euro
* één peur of meer dan twee hengels: 90 euro

Levend aas:

* Het vissen met een levende vis of ander levend gewerveld dier: 90 euro

Minimum maten en gesloten tijden voor vis:

* Ondermaatse vis niet direct terugzetten in hetzelfde water: bedrag wordt door het Openbaar Ministerie bepaald
* vis niet direct terugzetten in de gesloten periode voor die vissoort: bedrag wordt door het Openbaar Ministerie bepaald

Geluidhinder, nachtrumoer:

* nachtrust verstoren door rumoer of burengerucht: 90 euro
* veroorzaken van geluidshinder voor een omwonende / de omgeving: 90 euro
WTF, dat was vroeger wel anders. :)

Als zo'n controleur komt dan gooi je die vent toch gewoon de sloot in of is het politie?

Het kan gewoon een controleur van de vereniging zijn maar ook de politie.

kan allebei zijn ja:(

vorige week wou dr een me op de bon slingeren omdat ik niet rond 7 uur mocht vissen...maar dat gaat zo maar niet:D

blijkbaar kent ie zelf het boekje niet...2 uur na zonsondergang...khad dus nog dik een uur:roflol:

ik zo jammer he?:D

hij: :o...en maar vlug zn wagentje in:P

iemand?

Als de temperaturen weer iets omhoog gaan dan haal ik mijn hengels ook weer uit het vet

kheb al weer karpertjes zien zonnen :D

Terug
Naar boven