AndroidHealthClinic

Wie heeft er zelf direct last van Marokkanen?

Man-Mountain zei:
Die hoofddoek stond dr wel goed he. Volgende keer mag ze ook een burka aan als ze me pijpt. Ik ben wel zon burka fetisjist..

Hmmmm, hebben ze ook schoolmeisjes uniform burka's? Van die zwarte burka's met witte sokjes eronder? Lijkt me wel kinky!

boogie zei:
Ik vraag me dat af :) Op dit forum wordt er nou niet echt positief over Marokkanen gesproken. Duidelijk is ook dat er problemen zijn. Alleen ik vraag me dus af in hoeverre jullie dat direct ervaren. Hier in Groningen bijvoorbeeld valt het heel erg mee. Moet wel zeggen dat het meestal niet dat vriendelijkste jongens zijn (waag het niet ze aan te kijken!) maar er loopt imo zoveel tuig rond :p

Deze vraag wordt niet voor niets gesteld. In linkse kringen is het namelijk 'bon ton' om te zeggen dat mensen elkaar napraten en vrijwel niemand echt zelf last heeft van Marokkanen. Oh wat kunnen we de boel toch weer heerlijk bagataliseren... :rolleyes:

DBC01 zei:
Deze vraag wordt niet voor niets gesteld. In linkse kringen is het namelijk 'bon ton' om te zeggen dat mensen elkaar napraten en vrijwel niemand echt zelf last heeft van Marokkanen. Oh wat kunnen we de boel toch weer heerlijk bagataliseren... :rolleyes:

Ja het was in linkse kringen ook in de jaren tachtig bon ton om te zeggen dat de criminaliteit niet steeg, maar dat het toegenomen gevoel van onveiligheid zuiver en alleen lag aan de sensatie pers a la Telegraaf. :cool:

In de statistieken scoren bepaalde groepen zeker hoger dan anderen. Daar kun je niet om heen. Wat me wel opvalt is de nadruk op criminaliteit onder Marokkanen. Deze groep is inderdaad in het algemeen crimineler, daar kun je niet om heen. Maar hetzelfde geldt toch zeer zeker ook voor een groep als de Antillianen. Persoonlijk heb ik daar in Amsterdam Zuid Oost ook meer last van. Over Antillianen e.d. hoor je de laatste tijd minder.

Wij hebben niet veel allochtonen in de sportschool.

Laat ik zeggen een handvol, nog net. En áls er eentje bijkomt...

Sinds kort zijn er twee Marokkanen bijgekomen en wat denk je?
Jaja! hertje staat in de kleedkamer zich om te kleden, komt zo'n godvergeten krullebol op bezoek om es wat te raven. Hij schrok want verwachtte niet dat er iemand zou zijn, Hertje schopte em dr uit en hij vertrok met een big smile. Jammer dat ik het te laat doorhad. De volgende keer zal ik 'em waarschuwen. Nog 1 keer de dameskleedkamer in en breek z'n kop van z'n romp.
Al-tijd hetzelfde hè, die lui moeten-moeten-moeten de vrouwenkleedkamers in; in het zwembad, in de pretparken, o-ve-ral!

Man-Mountain zei:
Nee bro je vergiste je, dat was je eigen dochter die ik keihard vernederde in je woonkamer toen jij weer eens half out op de bank lag van t zuipen. Die hoofddoek stond dr wel goed he. Volgende keer mag ze ook een burka aan als ze me pijpt. Ik ben wel zon burka fetisjist.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D

DBC01 zei:
Wij hebben niet veel allochtonen in de sportschool.

Al-tijd hetzelfde hè, die lui moeten-moeten-moeten de vrouwenkleedkamers in; in het zwembad, in de pretparken, o-ve-ral!

ja maar ik klop altijd eerst netjes hoor voordat ik naarbinnen ga

ik ben zelf donker van huidskleur en heb niet veel last van ze
mischien omdat ik toch een aardig grote multiculturele vriendenkring heb, woon tenslotte in rotterdam.

wat het betreft van respect afdwingen bij die hangende marokaanse jeugd kan best kloppen ja.
maakte laatst nog mee toen ik op de fiets zat dat een groep 'marokaans jongeren' het waagde me vies aan te kijken. Toch was er maar 1 dapper genoeg om zn mond open te trekken. ik hoefde m maar vies aan te kijken en hij rende gauw terug naar zn 'matties' :p

Ik vind wel dat de meeste hier alle marokanen over 1 kam scheren.. er zitten echt wel goede gozers tussen hoor, je moet ze dan wel leren kennen natuurlijk :cool:

• Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
hahaha jonge jonge. ik stel gewoon een vraag; en daarnaast constateer ik dat ik het hier niet zo ervaar als ik de berichten vanuit bijv. het westen van het land hoor. Ik ben gewoon benieuwd en sta mss nog wel meer open dan je verwacht had van mij.

Desondanks denk ik dat er nog steeds wel veel napraterij heerst, echter zonder het probleem te ontkennen. Verder denk ik dat dit ook al een btje van alle tijden is. Mn pa vertelde gister het verhaal dat 30 jaar geleden het ook al geen lolletje was om te moeten spelen (in een band) door het land heen in de nachtelijke uurtjes. Zo hadden we een aantal jaar terug ook veel last van Turken en Antillianen, volgens mij is dat niet minder geworden inmiddels, hoe dan ook; ik hoor er weinig meer van. Ik maak me bijv. meer druk om iets als moslimfundamentalisme.

Los van dat alles; ik stel gewoon een vraag. En als je er niet op wil antwoorden mij best, maar ga mij niet verwijten dat ik niet oprecht open sta voor antwoorden van anderen.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar ben ik ook een van de weinigen die persoonlijk nog nooit last van Marokkanen heeft ondervonden. M'n beste vriend vroeger was een Marokkaan (weliswaar een halfbloed) en momenteel train ik bij Vos Gym in Rotterdam-Crooswijk waar de meerderheid uit allochtonen van Marokkaanse afkomst bestaat. Totaal geen agressiviteit. De sfeer daar is heel relaxed en iedereen heeft respect voor elkaar.

TongPo zei:
Blijkbaar ben ik ook een van de weinigen die persoonlijk nog nooit last van Marokkanen heeft ondervonden. M'n beste vriend vroeger was een Marokkaan (weliswaar een halfbloed) en momenteel train ik bij Vos Gym in Rotterdam-Crooswijk waar de meerderheid uit allochtonen van Marokkaanse afkomst bestaat. Totaal geen agressiviteit. De sfeer daar is heel relaxed en iedereen heeft respect voor elkaar.

Ik heb ook nooit last gehad van marrokanen. Ik heb ook een paar marrokaanse vrienden en ik heb nooit problemen met ze gehad. In mijn hele leven heb ik meer last gehad van Autochtonen maarja misschien komt dat omdat ik zelf van Koerdische afkomst ben :p. Overigens waren het gewoon een paar van die extreem-rechtse figuren, ik kan beter opschieten met skaters/kakkers.

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb nooit geen last van marokanen of andere mensen. Maar ik zie in mijn omgeving vaak genoeg dat mensen geintimideerd worden door vooral marokanen. Dit is iets wat niet zou mogen kunnen. Maar men doet er niets aan omdat nederlanders nogal vaak de neiging hebben om hun maten te laten vallen inplaats van een paar klappen uit te delen of te vangen.
Rossen moeten we :D.

woon in amsterdam, zit in oost op school. heb niet meer last van marokanen dan van andere mensen. heb eerder last van elitaire studentenclubleden die denken dat ze superieur zijn.

TongPo zei:
en momenteel train ik bij Vos Gym in Rotterdam-Crooswijk waar de meerderheid uit allochtonen van Marokkaanse afkomst bestaat. Totaal geen agressiviteit. De sfeer daar is heel relaxed en iedereen heeft respect voor elkaar.
Mijn positieve ervaringen met Marokkanen waren ook grotendeels tijdens kickboks lessen.
Dat komt omdat vechtsport soms zwaar is, je moet dus een beetje karakter hebben. En dat is precies waar het dat tuig op de straathoek aan ontbreekt.

Ik dacht altijd dat het aan de cultuur lag. Maar ik heb naast een aantal klote ervaringen ook net zoveel hele leuke ervaringen met allochtonen gehad, terwijl die mensen toch dezelfde cultuur en achtergrond delen als die galbakken?

Ik vind dat al dat tuig bikkelhard moet worden aangepakt, ongeacht hun afkomst. De tijd van bagatelliseren en goedpraten is nu voorbij. Ik hoop vurig dat er een oplossing komt die alle goedwillende allochtonen (en die zijn er genoeg!) buiten schot laat.

Ik heb er nog nooit last van gehad ondanks dat er hierzo in katendrecht zat buitenlanders zitten. Ik woon in een straat met een chinees boven me, 2de buurman links is hindoestaants en nog een turks gezin aan de overkant. Dit gaat allemaal goed. Dit komt ook omdat we elkaar goed kennen waardoor je eerst alles probeert uit te praten.

Zolang je elkaar met respect behandelt is het allemaal oke. Het probleem zat met name dat de jeugd van tegenwoordig veel mondiger is. De ouders van nu grijpen minder vaak in en dan gaat het mis.

Een voorbeeld.

Een zoon van een gezin voor me zit lekker te voetballen. Hij gaat voor het pad staan en schiet hard tegen de deur van zijn tuin. Ook komt de bal vaak tegen de auto aan. Dit alles maakt veel herrie terwijl mensen lekker in de tuin zitten. Vervolgens schiet hij de bal meerdere malen tegen de deur van de tuin van de buren aan. De buren zeggen hier wat van en de jongen (een jaar of 10) geeft een grote bek terug. De buren pikken dit niet en geven hem een grote bek terug. De bal komt per ongeluk in de tuin van de buren terecht en die steken de bal lek en gooien die over de schutting terug. De spanning tusen de mensen nemen hierdoor allemaal maar toe. Als ouder dien je VEEL eerder in te grijpen voordat het escaleert.

Een keer klappen gekregen van een groep k*t marokanen. Voor de rest nooit.
Ik liep eens met een vriend van Armeense afkomst en in de verte kwam een groepje k*t marokanen aanzetten. Iedereen die voorbij kwam werd geintimideerd. Wij werden met rust gelaten. Zowel mijn vriend als ik zijn beiden niet breed. Hij vertelde mij dat hij nooit lastig gevallen wordt door allochtonen omdat hij er zelf ook buitenlands uitziet (mijn vader is buitenlander maar dat zie je niet aan mij). Eigenlijk wat Corozan vertelt.
Moraal van het verhaal: k*t rascisten zijn het ook nog!

Verhaal van mijn zusje:

Een kennis van haar, turks meisje, stond in en winkel en kreeg in de gaten dat haar portemonnaie werd gejat. Het waren 2 turkse jongens en ze sprak hen er op aan.
Reactie van de heren: " Sorry, we hadden niet in de gaten dat je ook turks was" :eek:

Ik heb altijd last van ze aangezien ik voor ze betaal....en voor hun familie

Terug
Naar boven