Fitness Seller

wie is er orgaandonor?

Peiling Peiling Ben jij orgaandonor?

• Totaal stemmers
    36
Vaak krijgen rokers al niet eens nieuwe longen. Die moeten verplicht minimaal 6 maanden of een jaar oid gestopt zijn voor ze op de lijst mogen. Geldt ook voor alcoholisten die een nieuwe lever nodig hebben. En zo zijn er ook tig redenen waarom jij, indien je wel donor bent, toch niet mag/kan doneren. Sowieso als je al dood gaat buiten het ziekenhuis is het niet mogelijk, indien je aan een infectie oid sterft ook niet, en ga zo maar door.

Nee wel bloed donor

Maar alleen donor vs non donor? Of ga je dan een stap verder en kijk je ook hoe iemand leeft? Roker vs niet roker allebei op de lijst voor een longtransplantatie. De roker is wel donor niet roker niet. Wat doen we dan?

Da's een goeie.
De roker heeft nog steeds voorrang dan, aangezien hij donor is.
Geen donor zijn is automatisch onder aan de lijst.
Hoe gezond je ook leeft.

Bloed doneren heb ik eenmaal gedaan, tot ik las wat ze verdienen aan mijn bloed.
Daar was ik gelijk klaar mee.

Ook maar even gedaan, dat ik voor die paar seconden jarenlang heb gewacht:o

Ik wel. Echter niet mijn huid en hart. Mijn huid voor een eventuele open kist. Dat zou raar zijn. En mijn hart heb ik om symbolische redenen niet ter donatie beschikbaar gemaakt.

Ik heb sinds 5,5 jaar een donor nier.
Daarvoor 4,5 jaar gedialyseerd, ik heb letterlijk een nieuw leven cadeau gekregen.

Je redt er levens mee !!!

Van mij mogen ze alles hebben, behalve de nier, die zal wel geen 2e leven beschoren zijn :D

Ja, denk alweer een jaar of 10. Gewoon alles, huid, hoornvlies, ect.

Ik heb sinds 5,5 jaar een donor nier.
Daarvoor 4,5 jaar gedialyseerd, ik heb letterlijk een nieuw leven cadeau gekregen.

Je redt er levens mee !!!

Van mij mogen ze alles hebben, behalve de nier, die zal wel geen 2e leven beschoren zijn :D

Ja inderdaad, en dan ben je blij dat je er een krijgt.... Alleen ik mag niets doneren zelfs geen bloed. Anders hadden ze het ook mogen hebben

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik wel. Echter niet mijn huid en hart. Mijn huid voor een eventuele open kist. Dat zou raar zijn. En mijn hart heb ik om symbolische redenen niet ter donatie beschikbaar gemaakt.
Huid halen ze alleen weg op je rug dus zien ze niks van met een open kist

Terug
Naar boven