AndroidHealthClinic

Wie kan dit verklaren?

Bezoekers in dit topic

Als je Tom Venuto volgt dan weet je dat hij het '6 maaltijden per dag eten zorgt voor een sneller metabolisme' verhaal ook alweer heeft ontkracht. BFFM is al een oud boek. Veel dingen zijn al ontkracht wat daarin staat.

Probeer zijn nieuwe boek eens uit?

je bedoelt de body fat solution?
ja weet dat t oud boek is, ben nog bezig met lezen kwam langs het stuk dacht misschien dat TS er wat aan had.
 
Zegtfou: ik denk dat we kunnen vaststellen dat je het op jouw manier hebt geprobeerd en dat je nu een plafond hebt bereikt. Waarschijnlijk wil je door dat plafond heen, anders zou je hier geen topic over hebben geopend. Zou je het advies van anderen niet in overweging kunnen nemen, bijvoorbeeld door te beginnen met ontbijten? Het beste advies dat je kan krijgen is soms de feedback waar je het minst op zit te wachten. Jouw koppigheid kan je tegenwerken in het bereiken van je doelstellingen. Als je valt over mijn gebruik van koppigheid in deze reactie, dan heeft mijn bericht gefaald. Tip: what got you here, won't get you there door Marshall Goldsmith. Succes met het nastreven van je persoonlijke doelstellingen.

Beginnen met ontbijten is onzin, zoals al meerdere keren aangehaald is. Ik ben al wel meer gaan eten, vooral meer eiwitten, en ik ga maandag beginnen met krachttraining. :)

Wat een hopeloos topic zeg, op een goede dag had ik me krom gelachen om die reacties.

Mijn eigen indruk is trouwens dat je 1-2 kg vet verloren bent en wat meer vocht vasthoudt/wat meer eten in je maag hebt op het moment van wegen, of iets in die richting. Zal wel goedkomen wanneer je het langer aanhoudt. Ik zou trouwens eerder vóór het afvallen dan na het afvallen beginnen met krachttraining, dan kun je misschien wat meer spiermassa vasthouden, het zou zonde zijn als je daar ook nog eens wat van verliest tijdens het afvallen.


Haha, dat lijkt echt heel erg op wat ik eet(al zit ik meer richting de 3000 kcal:p), alleen eet ik geen brood, maar rijst af en toe.

Brood eet ik alleen af en toe door geldgebrek. Verder is het zo ongeveer een Paleo lifestyle.
 
Ik zeg dat het komt doordat je naar verhouding tov. je hoeveelheid eiwitten en koolhydraten teveel vetten hebt gegeten. En waarschijnlijk zijn dit vooral verzadigde vetten.
 
nvm
 
Laatst bewerkt:
Als je Tom Venuto volgt dan weet je dat hij het '6 maaltijden per dag eten zorgt voor een sneller metabolisme' verhaal ook alweer heeft ontkracht. BFFM is al een oud boek. Veel dingen zijn al ontkracht wat daarin staat.

Probeer zijn nieuwe boek eens uit?

The Bodyfat Solution uit 2008?
ook daar raadt hij aan 5 tot 6 keer per dag te eten..

en in BFFM uit 2003 uiteraard ook. Maar zoals de meeste inmiddels weten doet een grote maaltijd met genoeg vezels er bij lang genoeg over om niet 6x per dag te hoeven eten. Maar in de bulk doe ik het nog steeds, lekker makkelijk om zo alles binnen te krijgen.
 
The Bodyfat Solution uit 2008?
ook daar raadt hij aan 5 tot 6 keer per dag te eten..

en in BFFM uit 2003 uiteraard ook. Maar zoals de meeste inmiddels weten doet een grote maaltijd met genoeg vezels er bij lang genoeg over om niet 6x per dag te hoeven eten. Maar in de bulk doe ik het nog steeds, lekker makkelijk om zo alles binnen te krijgen.

Kan zijn dat ik me vergis dat hij het niet in zijn boeken heeft staan, maar ik heb ergens op een site gezien (in de richting van IF) dat hij daarin toegaf dat 5/6x per dag eten NIET persé hoeft en ook niet dat 't je metabolisme op gang houdt.

Als ik het artikel vind dan post ik 't hier..
 
Kan zijn dat ik me vergis dat hij het niet in zijn boeken heeft staan, maar ik heb ergens op een site gezien (in de richting van IF) dat hij daarin toegaf dat 5/6x per dag eten NIET persé hoeft en ook niet dat 't je metabolisme op gang houdt.

Als ik het artikel vind dan post ik 't hier..

+1, was een of andere emailcorrespondentie tussen hem en nog een vent. Zei er ook wel bij dat 5-6 maaltijden/dag wel makkelijker zijn om meer kcal weg te werken. (simpeler om 6x500kcal te eten dan 3x1000, vooral bij gezond unprocessed voedsel)
 
Back
Naar boven