MuscleMeat

Wie kan me helpen om verder te cutten?

remco29

Cool Novice
Waardering
0
Hallo ik weeg nu rond de 92kg met 11%,die 11% komt door medicatie sinds kort waardoor ik vocht vast hou want ik was altijd rond de 9.1%.

Nu mijn vraag,kan iemand naar mijn schema kijken of er wat verder te cutten valt om mijn bf omlaag te krijgen?

Ontbijt:1 bord brinta met magere melk
:1 banaan

Tussendoor(9 a 10.00 uur) :3 eieren zonder geel
:2 bruine boterhammen met pindakaas
:1 glas magere yoghurt

‘smiddags (12 a 1300uur) :2 bruine boterhammen met kipfile of rookvlees
:200 gram kipfilet
:1 blikje tonijn op waterbasis
:1 appel

Tussendoor(rond 1500uur) :3 eieren zonder geel
:2 bruine boterhammen met kipfilet of rookvlees
:1 appel

namiddag(rond 1700uur) :1 blikje tonijn op waterbasis
:2 krentebollen

Savonds(rond 1900) :rijst of gekookte aardappelen zonder jus
:veel groente en mager vlees of kabeljauw

‘savonds(rond 2200 a 2300) :1 blikje tonijn op waterbasis

Verder zit er tussen de maaltijden door 3x per dag aminozuren in,vloeibare van fast research.
Verder doe ik zaterdag en zondagochtend ongeveer 45minuten cardio training waarbij ik per training ongeveer 400 a 500 calorieeen verlies.
Maar ik heb nog steeds last van een licht klein onderbuikje wat niet weggaat,valt er iets op aan te passen waardoor ik weer wat vet kan verliezen maar geen spiermassa?

ik zou meer cardio doen ik doe zelf 5x in de week 45 min

neem je vlokoren brood en zilvervliesrijst datis het beste!!!
en ik zou er wat proteineshake tussen gooien!!!
gr beppie

Alle suikers eruit. Wedden dat je droog zal komen!

jep mee eens(ik zou die banaan er ook uithalen)
brinta is goed maar neem daarnaast een appel ofzo

Brinta enkel op de ochtend. Avond eten kan nog wel, voor de rest al je suikers eruit.

lenn zou jij er ook meer cardio in gooien?

Hoi Remco,

Het is me niet helemaal duidelijk, doe je nou ook KT of niet? En op welke dagen?
Qua schema kun je nog wat kleine dingen aanpassen, maar je eet zoals ik lees al goed regelmatig :thumbs:.

Je kunt cardio het beter een beetje verspreiden over de gehele week dan 2 dagen achter elkaar 45 cardio en rest van de week niet. Dan zou ik zeggen, doe het na je KT training...een half uurtje.

Voor de rest eventeel de snelle suikers achterwege laten (banaan,appel) en deze wel direct eten na het sporten. En verander de appel van je 12-13 uur + 17 uur maaltijd naar een stuk (liefst verse) ananas (of op eigen nat). En de magere yoghurt vervangen voor magere kwark.

Voor de rest kan ik niet zoveel zeggen, weet namelijk ook niet wat je doet qua sport en hoevaak. Heb je zelf al uitgerekend wat je verbruikt en wat je nodig hebt?

ok!!dat is belangrijk ja(dus laag tempo)

ok!!dat is belangrijk ja(dus laag tempo)

Niet zomaar een laag tempo.

Hiermee bedoelen ze een hartslag waarbij je nog goed kunt praten. Deze kun je zo "ongeveer" berekenen: 220 - leeftijd en daarvan 70 - 80% = hartslag. Maar goed, de een zegt van niet en de ander zegt van wel dat je hiermee je vetweefsel aanspreekt voor verbranding.

Het ligt er gewoon ook aan hoeveel kcal je verbrand en hoeveel je inneemt via je voeding. Het moet gewoon goed matchen voor wat je doel is.

• Topic Starter Topic Starter
Totdusver zeer bedankt iedereen voor de antwoorden en jullie tijd,toppie.
Ik train 4x in de week en in het weekend dus cardio.
Ik zal eerst de banaan eruit gooien en de appel ook en deze vervangen door ananas op eigen water,dit is beter te doen dan verse ananas i.v.m mijn werk.

Ik zal eerst een aantal weken dit volhouden wat het effect,daarna zonodig doe ik meer cardio erbij.

Enkele stats:
31jr
1m76
bf 11%(9.1 zonder medicatie binnenkort stoppen)

Bankdrukken:140kg 6x
Squat:150 a 160kg 6 tot 8x
Schuindrukken:130 a 140kg 6x

Laatst bewerkt:
Trouwens,zit in ananas niet meer suikers in?of is ananas juist goed voor vetafbraak?
Dus ik kan 'smorgens i.p.v. een banaan gewoon de ananas eten na de brinta en in de middag(2x)ook?
Wat is nu het verschil in koolhydraten b.v. tussen een blik ananas en een banaan en appel?

Laatst bewerkt:
Ananas heeft goede bijwerkingen voor te cutten, zeggen ze.

Mijn behoefte was ongeveer 2286,5kcal.
Dit heb ik uitgerekend door middel van een schema in dit forum.
Volgens het Harris-Benedict methode heb ik dit gedaan,maar ik heb eigenlijk geen idee op hoeveel ik nu zit.

Wie heeft evt. nog antwoord voor de bovenstaande vraagjes?dan kan ik er mee aan de gang.
Alvast veel dank.

In ananas zitten veel suikers net als ander fruit, maar ananas heeft veel goede stofjes zoals bijv. Bromelaïne (dit is een eitwitsplitsend enzym met ontstekingsremmende eigenschappen). Het is dus vooral goed na een zware eiwitrijke maaltijd. Na de brinta kun je best ipv ananas wat ander fruit eten. Nu lekker met de zomer en ontzettend gezond = rood fruit (bosbessen,bramen,frambozen,etc).

Zeer bedankt Pilatesmeisje,toch nog even een vraag:Je zegt dat ananas wel suikers bevat maar dat het toch goed is door de stofjes die erin zitten,is de reden dat ik ananas 'smorgens beter kan mijden na de brinta omdat brinta niet eiwitrijk is?Ook omdat ananas goede eigenschappen heeft na een eiwitrijk maaltijd,of kan ik toch gewoon mijn banaantje houden of toch beter een appel?Ik heb momenteel geen rood fruit in huis en door mijn werk kan ik pas weer volgende week boodschappen doen,ik heb gisteren boodschappen gedaan,dus daarom vroeg ik aan iemand alvast voor een antwoord.
Ik heb momenteel aan fruit:appels,bananen en ananas.
In ieder geval neem ik ananas wel alvast in de middag i.p.v. de appels.
Alleen 'smorgens twijfel ik nog beetje...
Sorry voor al die vragen...

Zouden jullie kunnen zien of mijn schema met mijn gewicht en lengte e.d. een beetje klopt qua kcal en of eiwitten?

Terug
Naar boven