AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

• Topic Starter Topic Starter
Eens kijken wat Brent Bookwalter vandaag in de proloog kan doen.

Tony Martin noteert de snelste tussentijd met 10.10u. Geen idee of dat op een droog of nat wegdek is geweest. Enfin, grote kanonnen als Wiggens en Cancellara moeten nog komen. Ik ga der eens rustig voor zitten.

Tony Martin noteert de snelste tussentijd met 10.10u. Geen idee of dat op een droog of nat wegdek is geweest. Enfin, grote kanonnen als Wiggens en Cancellara moeten nog komen. Ik ga der eens rustig voor zitten.

Nat, niet tijdens de regen. Laatsten reden op een redelijk opdrogend parcours. Midden reed op een parcours dat zowel nat was als waarbij behoorlijk veel regen viel. Ook al stopte het soms en kon je geluk hebben. Heb ze allemaal voorbij zien komen vandaag.

IMGP8105.jpg

IMGP8099.jpg

Alvast 2 van mijn foto's van de proloog, Contador en Cancellara.

Laatst bewerkt:
Mooie foto's Eric. Knap dat je Fabian zo scherp erop gekregen hebt als hij met 53km per uur langs raast. Alle sprookjes omtrent motortjes kunnen de prullenbak in.

Armstrong en Contador delen trouwens de eerste klap uit richting de tourfavorieten, waarbij Andy Schleck de verliezer van de dag is, en bijna een minuut aan zijn broek krijgt tov Armstrong. Terpstra rijdt ook een uitstekende proloog, en bevestigd daarmee zijn vorm.

Vandaag fietsen we vanuit Rotterdam naar Brussel om Eddy Merckx te eren. Mogelijk een waaier etappe, maar een massaspurt met de grote sprintkanonnen lijkt het meest logische scenario.

Cancellara alweer van een andere wereld... Ongelofelijk. Aangenaam verrast door Armstrong. In Zwitserland viel zijn tijdrijden tegen ivm zijn klimmen en nu doet hij dit in de proloog. Wat gaat hij nog laten zien de volgende 3 weken?

Haast idyllische beelden vanuit Zeeland. Schitterende reclame voor ons kleine kikkerlandje. Belachelijk veel volk op de been ook.

Eddy en Axel Merckx vanavond te gast bij Mart.

De oude spurtbom flikt een van zijn laatste kunstjes. Ga der trouwens vanuit dat Petacchi afstapt voor de bergen, en niet uitrijdt.

De etappe van morgen lijkt dan weer geknipt voor Freire, met een klimmetje vlak voor de finish. kijken of die geen last heeft van zijn val van vandaag.

Gesink, Menchov en Freire hadden gewoon moeten rijden, klaar uit. Gebrek aan lef en persoonlijkheid valt alle 3 te verwijten imho. Ze hebben zich laten intimideren door Cancellara, en waren bang voor de toorn van Armstrong. Schitterende en eenmalige kans laten liggen op een coup alla de Giro dit jaar. Bah.

Chavanel krijg een overwinning in de schoot geworpen. Door aan te vallen waar de rest de benen stil hield. 2 maanden terug lag die nog met een schedelbasis fractuur in het ziekenhuis, zonder deze "staking" had die nooit gewonnen.

Je haalt me de woorden uit de mond Lenny... Ze hadden het massaal toegestroomde Nederlandse publiek op de banken kunnen krijgen, maar ze stemden triest in met het plannetje van Cancellare. Erg laf als je het mij vraagt!

Ben benieuwd wat we dan morgen voor chaos voorgeschoteld krijgen. Als ze al moeite hebben met ene windetappe en een nat wegdek(of lag der olie?) in de Ardennen, wat moet dat morgen geven op het parcours van Parijs-Roubaix, dan gaan der dooien vallen ben ik bang. Enfin, aan spektakel geen gebrek tot dusverre.

Ben benieuwd wat we dan morgen voor chaos voorgeschoteld krijgen. Als ze al moeite hebben met ene windetappe en een nat wegdek(of lag der olie?) in de Ardennen, wat moet dat morgen geven op het parcours van Parijs-Roubaix, dan gaan der dooien vallen ben ik bang. Enfin, aan spektakel geen gebrek tot dusverre.

Hmm dan wordt het tijd om ook maar eens te gaan kijken.

Ach ja Gesink, de Robben van het wielrennen. Volgend jaar beter. Dit jaar kan je afschrijven, een scheurtje is ook gewoon een fractuur en dit is net op de verkeerde plek. Dat gaat hij morgen al voelen.

Zonder scheur in je ellepijp voel je de kasseien al, wil spreken met scheur/breukje.

Contador won de Giro van 2008 met iets vergelijkbaars maar Gesink lijkt veel breekbaarder. Als hij dondert is er echt iedere keer wat. Vel over beenrenners donderen ook wel vaker maar Gesink is toch letterlijk een zak met botten.

Farrar overigens uit de Ronde, elleboogbreuk. Het kan dus nog erger.

Laatst bewerkt:
Contador won de Giro van 2008 met iets vergelijkbaars maar Gesink lijkt veel breekbaarder. Als hij dondert is er echt iedere keer wat. Vel over beenrenners donderen ook wel vaker maar Gesink is toch letterlijk een zak met botten.

Farrar overigens uit de Ronde, elleboogbreuk. Het kan dus nog erger.

Tja, spuit derin voor Gesink, en rijden zou ik zeggen. Kijken waar het schip strandt.

Edit: Farrar deruit? Kuuuuuuuuut, was de man in mijn toto. Is dat al zeker? van die breuk? Lees wel dat die samen met Dean en Van de Velde naar ziekenhuis is voor onderzoek.

Farrar is zeker, over en sluiten.

Rabobank-ploegleider Van Houwelingen spoorde Denis Mensjov en Robert Gesink, die mee voorin reden, aan om aan te vallen. "Vier keer heb ik de twee aangepord."

"Ik heb liever succes en een heel peloton tegen mij, dan veel vrienden en helemaal geen succes. Alles werd beslist door iemand in het geel, omdat hij twee ploegmaats had die achterin reden."

Hoe meer je derover nadenkt, hoe absurder het eigenlijk is dat er niet door gereden is. Met name door Menchov, Gesink en Freire. Die 3 hadden de mini-ploegentijdrit van hun leven moeten rijden op dat moment.

---------- Toegevoegd om 23:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

Farrar is zeker, over en sluiten.

K*t.:mad:

Benieuwd of ze vanaf nu ook op andere gevallen renners gaan wachten.
Competite vervalsing noem ik dat wat ze vandaag gedaan hebben.
Een regelrechte schande wat Cancellara geflikt heeft.:mad:

Terug
Naar boven