Fitness Seller

Sticky Wielrentopic

• Topic Starter Topic Starter
Cadel Evans grote winaar van het kransje favorieten voor de eindwinst. Andy kwa tijd ook, maar verliest wel zijn grote steun Frank, iets wat hem later in de tour nog kan opbreken. 1e luitenant in de bergen zal nu Fuglsang moeten gaan worden voor Andy. The boss loopt een deukje op. Heel The Schack loopt een deuk op. Waar waren Kloden en Leipheimer? In het Astana kamp staan Contador en Vino er uitstekend voor, gaat dat nog botsen?(Ze waren al gebotst, Vino loste Contador gister in de laatste kilometer.) Mentjov was alert gister. Gesink is nu ook op zijn rechterarm gevallen, en heeft aan beide handen/armen nu pijn. Maar hij wist wel het tijdsverlies relatief te beperken, hij staat nu 2 minuten achter op Andy Schleck en 2,5 minuut op Cadel Evans.

Edit: Basso staat na gister op bijna 3 minuten van Cadel Evans.

Laatst bewerkt:
Evans gaat dit geen drie weken volhouden, zie Giro. Denk dat Contador en Schleck gisteren de meeste winst hebben geboekt en Menchov ook een goede uitgangssituatie heeft voor de bergritten. Armstrong was nuchter over zijn tijdsverlies en gaf al aan dat het lastig gaat worden om de verloren tijd in te halen.

Wel 'grappig' dat de Saxo's nu wel vol doortrokken toen de boel uit elkaar knalde door de valpartij van Frank Schleck. Boom was daar ook niet over te spreken :

ARENBERG - Het eigenbelang van de Saxo-ploeg van Bjarne Riis en de grote mond waarmee ze zich in het peloton bewegen, beginnen irritaties op te wekken. Lars Boom zei dat hij geen medelijden met het uitvallen van Frank Schleck kon hebben. "De Saxo's denken dat ze de koningen van het peloton zijn. Op weg naar Spa moet het hele peloton op hen wachten en als vandaag de wonden zijn geheeld, kijken ze naar niemand om."

http://www.telegraaf.nl/telesport/t...n_koningen_te_zijn___.html?p=5,1?sn=telesport

Heb op Fok! als adoptierenner trouwens Geraint Thomas en dat ventje was gisteren toch wel top, in de proloog ook al. Nu dus de witte trui en in het AK tweede, de rit gisteren tweede en in het puntenklassement ook tweede. Geraint Thomas, daar gaan we zeker nog van horen de komende jaren. Meerijden op de kasseien alsof je nooit anders hebt gedaan, dan ben je meer dan een talent.

Evans gaat dit geen drie weken volhouden, zie Giro. Denk dat Contador en Schleck gisteren de meeste winst hebben geboekt en Menchov ook een goede uitgangssituatie heeft voor de bergritten. Armstrong was nuchter over zijn tijdsverlies en gaf al aan dat het lastig gaat worden om de verloren tijd in te halen.

Wel 'grappig' dat de Saxo's nu wel vol doortrokken toen de boel uit elkaar knalde door de valpartij van Frank Schleck. Boom was daar ook niet over te spreken :

http://www.telegraaf.nl/telesport/t...n_koningen_te_zijn___.html?p=5,1?sn=telesport

Heb op Fok! als adoptierenner trouwens Geraint Thomas en dat ventje was gisteren toch wel top, in de proloog ook al. Nu dus de witte trui en in het AK tweede, de rit gisteren tweede en in het puntenklassement ook tweede. Geraint Thomas, daar gaan we zeker nog van horen de komende jaren. Meerijden op de kasseien alsof je nooit anders hebt gedaan, dan ben je meer dan een talent.

Cavendish, Cummings, Wiggins, nu Thomas. Gaat maar door, die doorbraak van Britse baanwielrenners. Maar dat kleine menneke Thomas maakte idd indruk gister. Ik vind Evans dit jaar wel een heel andere coureur, Wereldkampioen, Waalse pijl, etappe winst in de Giro, Puntenklassement in de Giro. Taaie rakker is het. In de Giro kraakte die ook pas laat. Dat die gaat winnen zeg ik niet, maar zou hem niet teveel meer laten uitlopen.

Evans zal toch moeten aanklampen in de bergritten en daar is Contador gewoon heer en meester. Schleck zal ook zijn meerdere zijn en misschien dat Basso zelfs nog wat over heeft na de zware Giro. Evans is in principe een klimmer van het tweede plan maar had de mazzel dat na 2005 er nog maar weinig echte klimmers overbleven. Nu zijn de machtsklimmers en echte klimmers weer terug en dan is Evans iemand die blij mag zijn als hij kan strijden voor de derde plek.

Thomas is overigens niet zomaar een baanwielrenner, hij is na Boardman de snelste ooit op de achtervolging maar dan wel op een reguliere fiets. Geraint Thomas heeft alles in zich om de nieuwe Boardman te worden of zelfs beter. Zou me niks verbazen als hij nog vrij lang kan meekomen deze Tour, niet bij de top maar wel in de top 20. Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van het werk wat hij voor Wiggins moet uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Evans zal toch moeten aanklampen in de bergritten en daar is Contador gewoon heer en meester. Schleck zal ook zijn meerdere zijn en misschien dat Basso zelfs nog wat over heeft na de zware Giro. Evans is in principe een klimmer van het tweede plan maar had de mazzel dat na 2005 er nog maar weinig echte klimmers overbleven. Nu zijn de machtsklimmers en echte klimmers weer terug en dan is Evans iemand die blij mag zijn als hij kan strijden voor de derde plek.

Thomas is overigens niet zomaar een baanwielrenner, hij is na Boardman de snelste ooit op de achtervolging maar dan wel op een reguliere fiets. Geraint Thomas heeft alles in zich om de nieuwe Boardman te worden of zelfs beter. Zou me niks verbazen als hij nog vrij lang kan meekomen deze Tour, niet bij de top maar wel in de top 20. Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van het werk wat hij voor Wiggins moet uitvoeren.

Doe je Evans toch wel een beetje te kort, hij wint dit jaar op de muur van Hoei, en wordt bijvoorbeeld 2e in die loeizware klimtijdrit in de Giro, nog voor Basso en Nibali. Tuurlijk is hij niet de beste klimmer, en ook niet de topfavoriet voor de Tour. Maar om hem gewoon te laten uitlopen lijkt me niet slim. Enkele dagen geel en een mooie etappe-overwinning zit er ook zeker in.

Klinkt in ieder geval veelbelovend die Thomas, ben benieuwd.

Doe je Evans toch wel een beetje te kort, hij wint dit jaar op de muur van Hoei, en wordt bijvoorbeeld 2e in die loeizware klimtijdrit in de Giro, nog voor Basso en Nibali. Tuurlijk is hij niet de beste klimmer, en ook niet de topfavoriet voor de Tour. Maar om hem gewoon te laten uitlopen lijkt me niet slim. Enkele dagen geel en een mooie etappe-overwinning zit er ook zeker in.

Evans is gewoon niet mijn renner, wel respect hoe hij zich heeft hervonden na de Tour van vorig jaar. Maar keer op keer faalt hij het als het er op aan komt in een grote ronde, het zegt genoeg dat de stand tussen Menchov en Evans nu 3-0 is qua grote ronden. In feite is Evans toch net de betere renner t.o.v. Menchov.

Als je in 2006 het niet kan afmaken terwijl je erg close bent, als je in 2008 het aflegt tegen Sastre en in de Giro dit jaar tegen Basso kan je concluderen dat Evans nooit een grote ronde gaat winnen. Of hij moet nog een jaartje vinden waarin hij de Tour laat lopen en zich richt op de Vuelta. De Giro is met die steile klimmen toch ook niet zijn koers gebleken.

Maar keer op keer faalt hij het als het er op aan komt in een grote ronde, het zegt genoeg dat de stand tussen Menchov en Evans nu 3-0 is qua grote ronden. In feite is Evans toch net de betere renner t.o.v. Menchov.

Als je in 2006 het niet kan afmaken terwijl je erg close bent, als je in 2008 het aflegt tegen Sastre en in de Giro dit jaar tegen Basso kan je concluderen dat Evans nooit een grote ronde gaat winnen.

100% true. Geen speld tussen te krijgen.

Jurgen Van den Broeck heeft ook goed stand gehouden op de kasseien. Die kerel is ook niet te onderschatten in de bergen, ik hoop/denk dat een podium er inzit als hij nog een goede tijdrit rijd.

Jurgen Van den Broeck heeft ook goed stand gehouden op de kasseien. Die kerel is ook niet te onderschatten in de bergen, ik hoop/denk dat een podium er inzit als hij nog een goede tijdrit rijd.

Vorig jaar leuk klassement door een ontsnapping, denk dat hij dit jaar blij mag zijn met een top 20 klassering. Er doen nog al wat kleppers mee dit jaar die in potentie beter zijn dan Jurgen.

Vorig jaar leuk klassement door een ontsnapping, denk dat hij dit jaar blij mag zijn met een top 20 klassering. Er doen nog al wat kleppers mee dit jaar die in potentie beter zijn dan Jurgen.
Ik zou hem niet onderschatten, hij verkeert momenteel in bloedvorm. De huidige vierde plaats zal moeilijk zijn om te houden, maar ik denk dat een top tien haalbaar is.

Ik zou hem niet onderschatten, hij verkeert momenteel in bloedvorm. De huidige vierde plaats zal moeilijk zijn om te houden, maar ik denk dat een top tien haalbaar is.

Hij reed opvallend sterk gisteren maar er komen nog wel wat lastige ritten aan waar de favorieten elkaar gaan bestoken. Ze zullen wel moeten, het staat nu te dicht op elkaar. Zou wel leuk zijn als zowel Gesink als van den Broeck zich van voren kunnen handhaven.

Hij reed opvallend sterk gisteren maar er komen nog wel wat lastige ritten aan waar de favorieten elkaar gaan bestoken. Ze zullen wel moeten, het staat nu te dicht op elkaar. Zou wel leuk zijn als zowel Gesink als van den Broeck zich van voren kunnen handhaven.
True.

Zou inderdaad mooi zijn:cool:

Er is nog maar 1 etappe met finish bergop, dat is de Tourmalet. In de overige bergetappes moet er eerst stevig gedaald worden voor de finish. Dit speelt bijv. een Sami Sanchez enorm in de kaart. Ik vermoed dat dit wel eens een probleem voor Gesink kan worden.

Boonen lang aan de kant

HERENTALS - De Belgische wielrenner Tom Boonen heeft donderdag in Herentals een operatie aan zijn linkerknie ondergaan.
© AFP

De coureur van Quick Step had al enkele weken last van het gewricht, als gevolg van een val tijdens de Ronde van Zwitserland.

Boonen (29) doet daarom niet mee aan de Ronde van Frankrijk. De Belgische ploeg hoopte dat de problemen met rust zouden overgaan.

Pijn

''Afgelopen vrijdag begon ik weer met trainen en leek de pijn verminderd. Maar toen ik maandag 100 kilometer probeerde te fietsen, werd de pijn meteen erger'', verklaarde Boonen.

Na overleg met de teamdokter en een arts van de kliniek van Herentals heeft Boonen besloten de knie te laten opereren. ''Ik ben relaxed, ook al weet ik dat ik een tijd niet kan fietsen. Het is de eerste keer dat ik zo'n blessure heb, maar ik ben klaar om aan mijn herstel te werken.''

Boonen moet drie tot vier weken rust houden. Daarna kan hij voorzichtig de training weer oppakken, zo verklaarde de arts van Quick Step. ''We kunnen op dit moment nog niet zeggen wanneer Tom weer wedstrijden kan rijden.''

http://www.nu.nl/sport/2293223/boonen-lang-kant.html

Als je toch zelf je eigen ideale coureur zou mogen samenstellen, dan was ik snel klaar geweest. Ik zou de mal van Vinokourov nemen, en hem dupliceren. Klaar, en af, niks meer aan veranderen die man. Chapeau Vino!!!

Bruyneel laat in een interview weten alleen geintresseerd te zijn in een vervolg van zijn carriere als ploegleider als hij een coureur kan aantrekken die de Tour kan winnen. Hij wil dus niet een top10 renner aantrekken in de vorm van een Evans, Sastre, Gesink, etc, maar iemand die echt de strijd zou kunnen aanbinden met Schleck en Contador. Daar ben ik eens over nagaan denken, ik kwam eigenlijk alleen op Ricco uit. Die zou het moeten kunnen. Nibali misschien ook. Basso was super in de Giro, maar wordt ook steeds ouder, en in de Tour lijkt het toch ook steeds niet te lukken. Wie zou Bruyneel/Radioshack moeten aantrekken?

Jurgen Van den Broeck natuurlijk. Wordt elk jaar beter en staat mometeel 5e. Gisteren moest Schleck moeite doen om hem te volgen.

Als je toch zelf je eigen ideale coureur zou mogen samenstellen, dan was ik snel klaar geweest. Ik zou de mal van Vinokourov nemen, en hem dupliceren. Klaar, en af, niks meer aan veranderen die man. Chapeau Vino!!!

Bruyneel laat in een interview weten alleen geintresseerd te zijn in een vervolg van zijn carriere als ploegleider als hij een coureur kan aantrekken die de Tour kan winnen. Hij wil dus niet een top10 renner aantrekken in de vorm van een Evans, Sastre, Gesink, etc, maar iemand die echt de strijd zou kunnen aanbinden met Schleck en Contador. Daar ben ik eens over nagaan denken, ik kwam eigenlijk alleen op Ricco uit. Die zou het moeten kunnen. Nibali misschien ook. Basso was super in de Giro, maar wordt ook steeds ouder, en in de Tour lijkt het toch ook steeds niet te lukken. Wie zou Bruyneel/Radioshack moeten aantrekken?

Bruyneel gaat expres hoge eisen stellen, zo kan hij tenminste zonder al teveel tam-tam uitstappen als ploegleider en Radioshack zal een stille dood sterven. Bruyneel weet zelf ook wel dat een Tour-winnaar binnenhalen zeer lastig is, ook al heeft hij natuurlijk wel de 2 grootste Tourwinnaars van de laatste 15 jaar in de ploeg gehad. Maar op dit moment is er buiten Contador en Schleck geen topper te vinden die zich kan meten met die twee.

Ricco is geen optie, met Ricco weet je verder ook dat je in tijdritten gezien bent. Nibali is een leuke renner voor plek 3 t/m 5 of zo, dat wordt geen Tourwinnaar. Laat Nibali maar de Giro gaan winnen, ligt hem een stuk beter.

Radioshack is dood en daarmee is het einde carriere voor Bruyneel.

de schleck-broertjes beginnen toch een nieuwe ploeg - en volgens mij gaat riis niet mee ? een andere optie is er niet volgens mij

Bruyneel gaat expres hoge eisen stellen, zo kan hij tenminste zonder al teveel tam-tam uitstappen als ploegleider en Radioshack zal een stille dood sterven. Bruyneel weet zelf ook wel dat een Tour-winnaar binnenhalen zeer lastig is, ook al heeft hij natuurlijk wel de 2 grootste Tourwinnaars van de laatste 15 jaar in de ploeg gehad. Maar op dit moment is er buiten Contador en Schleck geen topper te vinden die zich kan meten met die twee.

Ricco is geen optie, met Ricco weet je verder ook dat je in tijdritten gezien bent. Nibali is een leuke renner voor plek 3 t/m 5 of zo, dat wordt geen Tourwinnaar. Laat Nibali maar de Giro gaan winnen, ligt hem een stuk beter.

Radioshack is dood en daarmee is het einde carriere voor Bruyneel.

Ik denk nog steeds dat Ricco, zowel Schleck als Contador bergop kan volgen en meer. Aan een tijdrit kun je schaven. Nibali is met zijn 25 jaar een topper in de dop, dat die ooit de Giro zal gaan winnen staat idd haast vast. Maar als die zich zo blijft ontwikkelen, kan die misschien ook huishouden in de Tour. Was eigenlijk de planning dat hij dit jaar de Tour zou rijden. Door omstandigheden werd hij van het strand van Messina geplukt, en in de Giro gezet, waar hij prompt 3e werd en 2 etappes won, plus meesterknecht werd van Basso. Zonder die bizarre dag wordt Arroyo echter geen 2e, en rijdt Nibali gewoon naar een 2e stek.

Maar het wordt idd moeilijk voor Bruyneel, want Ricco zal die niet aandurven, en Nibali is nog niet de volgroeide renner die hij zal moeten worden om de Tour te kunnen winnen. Misschien is hij zich idd aan het positioneren om eruit te kunnen stappen.

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

de schleck-broertjes beginnen toch een nieuwe ploeg - en volgens mij gaat riis niet mee ? een andere optie is er niet volgens mij

Was idd het ideaal scenario voor Radioshack. Maar volgens mij wordt er een Luxemburgse ploeg opgericht, en komt ook Cancellara mee naar dat team.

De rabo's komen zeer verrassend uit de hoek door Breschel en Luis Leon Sanchez aan te trekken voor komend jaar. Zeer nette transfers, 2 aanvallende coureurs, waarmee je in principe heel het jaar uit de voeten kunt, en meedoet voor de prijzen.

Terug
Naar boven