AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Ach die Tourwinst was er ook nooit gekomen, in de Vuelta heeft hij al alle moeite om de tegenstanders te verslaan.

Eindelijk is Valverde dan geschorst, heeft veel te lang geduurd.

• Topic Starter Topic Starter
Ach die Tourwinst was er ook nooit gekomen, in de Vuelta heeft hij al alle moeite om de tegenstanders te verslaan.

Concurrentie in de Tour is ijzersterk, dus acht de kans niet zo heel groot dat hij hem ooit zou winnen. Maar dat Valverde een van de meest getalenteerde coureurs van het peleton was, dat staat (voor mij althans) wel vast. Maar goed, las altijd in interviews dat hij nog graag een keer de Tour zou willen winnen, en mijn inziens had hij daar wel de potentie voor. Maar goed, de potentie hebben, en hem daadwerkelijk winnen zijn 2 verschillende dingen.

Enfin, doet er ook niet toe, is gewoon jammer dat zon groot coureur weer voor 2 jaar uitgesloten wordt.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

Ja, zat er aan te komen. In theorie heeft hij al een 2 jaar durende schorsing in Italie erop zitten, dus zou die in Italie komende 2 jaar mogen fietsen, maar dat lijkt me een utopie.

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Nu Contador nog?

sastre valt diep door de maand - bassomania kan beginnen

Na zijn tourwinst in 2008 zakt Sastre voortdurend door de mand. Misschien beter gezecht: elke keer net niet en soms helemaal niet.

Ik vond het optreden van Mollema zeer sterk, een 12e plaats. In het klassement omringt door grote namen. Zeker iemand om in de gaten te houden. Ik ben benieuwd hoe zijn optreden zal zijn in de ronde van Zwitserland die bijna begint.
Is er iemand die toevallig weet of de ronde wordt uitgezonden door Sporza?

Na zijn tourwinst in 2008 zakt Sastre voortdurend door de mand. Misschien beter gezecht: elke keer net niet en soms helemaal niet.

Sinds die weg is bij Bjarne Riis gaat het idd wat minder. Die Tour kon die ook alleen maar winnen doordat hij Frank en Andy Schleck als bliksemafleiders had. Dat waren de 2 topfavorieten voor die ploeg. Was sowieso een dijk van een Tourploeg toen.

Edit: Over dijken van Tourploegen gesproken, als Liquigas besluit met de sterkst mogelijke ploeg naar Frankrijk te komen volgende maand, dan staat dat op papier als een huis met: Basso, Nibali, Kreuzinger, Pellizotti(mits ongeschorst) en Sagan(grootste talent wat rondfiets momenteel). Benatti zal ook wel meegaan voor de sprints. Hebben ze nog een handvol knechten van het niveau Szmyd (oud-Mont Ventoux winnaar.)

Vind ik persoonlijk indrukwekkendere ploeg dan de mannen van The Shack. The Boss is (met het grootste respect) te oud en heeft een k*t voorbereiding, Leipheimer heb ik aan het werk gezien in Californie, waar die bergop niet kon winnen van Zabriskie en Rogers, Kloden wordt ieder jaar minder. Horner, Zubeldia en Popovitch zijn uitstekende knechten, maar meer ook niet.

Laatst bewerkt:
Het tandem Menchov-Gesink moet voor het klassement gaan zorgen in de Tour, bergop in de rug gesteund door Garate en Ten Dam. Met Boom en Freire heb je 2 vrijbuiters die voor een etappewinst kunnen gaan. Wegkapitein Moerenhout en notaire hardrijders Tjalingi en Niermann maken de 9 compleet. Sterke Tourploeg, met veel mogelijkheden, voor ieder wat wils lijkt me.

Dauphiné Libéré begint vandaag met een 7km lange proloog.

Vanaf zondag legt Alberto Contador in de Dauphiné Libéré de laatste hand aan zijn voorbereiding op de Tour. De Dauphiné begint met een proloog van 6,8 kilometer in Evian-les-Bain. "Ivan Basso en Lance Armstrong worden mijn concurrenten in de Tour", luidt het.

"Ik ben hier om de fundamenten voor mijn Ronde van Frankrijk te leggen", vertelt Contador. "Ik voel me goed en elke dag gaat het wat beter, maar ik mis de topconditie die nodig is om te schitteren in de Dauphiné."

"Samuel Sanchez, Denis Mensjov, Chris Horner en Janez Brajkovic zijn de favorieten. In de proloog en de tijdrit wil ik aan mijn nieuwe fiets wennen."

"In het klimwerk zal ik nog een beetje moeten doseren. Ik verschijn heel ontspannen aan de start van de Dauphiné", meldt de Astana-renner.

Contador kiest de Dauphiné als voorbereiding op de Tour, terwijl Lance Armtrong aan de slag is in Luxemburg en daarna de Ronde van Zwitserland rijdt. "De Dauphiné bevalt mij altijd uitstekend", zegt de Spanjaard.

"Bovendien heb ik daarna nog tijd om mijn voorbereiding nog wat aan te passen. Na de Dauphiné ga ik samen met de ploeg ook de Alpenritten van de Tour verkennen."

Wie verwacht Contador in de Tour? "Basso, maar dat wist ik al voor de Giro en Armstong. Met zijn ervaring weet hij hoe je top moet zijn. Ik volg zijn prestaties niet op de voet, maar ik ben op hoogte. Iedereen praat over Lance."

Bron: Sporza.be

De concurrentie zal zo langzamerhand het geloof in eigen kunnen aan het verliezen zijn. Conta schrijft gewoon de proloog van de Dauphine op zijn naam. Geen denderende startlijst overigen in de Dauphine, maar toch. Murcia, Parijs-Nice, Algarve, overal waar Conta dit jaar opstapt wint hij.

Ach het is maar een proloog, dit zegt niet zoveel over de Tourvorm in de Alpen en Pyreneen. Of zelfs maar hoe Contador de keien over komt in de etappe waarin een gedeeltev van P-R wordt gereden.

Contador wil de trui in de Dauphine ook niet verdedigen. Misschien dat Menchov zijn kans kan grijpen maar die heeft waarschijnlijk nog een te gebrekkige vorm.

Dauphine winnen zal geen must zijn, verre van. Maar gezien het matige startveld, zal hij gedurende de koers gewoon een keer zijn benen stil moeten houden, om hem niet te gaan winnen. (Brajkovic en Millar zullen hem geen pijn gaan doen op de cols.) Het wordt hem haast in de schoot geworpen lijkt het wel. Het is ook zo'n klasbak, gewoon even doodleuk de proloog op je naam zetten, heeft die man uberhaupt nog zwakke punten?

Voor de liefhebber: vandaag fietst het peleton, met Contador, tegen L'Alpe d'Huez op.

Brajkovic verbaast toch wel. Ook tof om een Belg weer vooraan op de grote cols te zien.
Tja en Contador, wat moet je daar over zeggen. Die gaat er natuurlijk weer helemaal staan tijdens de Tour.

Brajkovic verbaast toch wel. Ook tof om een Belg weer vooraan op de grote cols te zien.
Tja en Contador, wat moet je daar over zeggen. Die gaat er natuurlijk weer helemaal staan tijdens de Tour.

Apart gozertje die Brajkovic, die weegt maar 57kg schijnbaar. Contador heeft toch een paar keer geprobeerd hem te lossen gister, maar Brajkovic brak niet. Neem aan dat die gewoon mee gaat met the Shack naar de Tour. Menchov gister 10minuten later binnen dan Contador. Zegt allemaal niks natuurlijk, alles in voorbereiding op de Tour, maar toch wel opvallend.

Contador staat er weer het hele jaar... Vorige jaren dacht ik dan vaak dat hij zijn piek volledig zou verliezen in de zomer maar niets bleek minder waar.

Boasson Hagen en Kreuzinger kloppen ook steeds harder op die deur. Hagen wint vandaag in de dauphine en Kreuzinger 2e in proloog Zwitserland. Dat andere supertalent: Sagan gaat ook een etappe pakken deze Tour.

Contador is toch wel een klasse apart. Ik ben alleen benieuwd of hij zijn vorm kan vasthouden/opbouwen. Tijdens de Dauphine had hij al een erg hoog niveau. Het zou voor de tour wel leuk zijn als Contador wat ''minder'' is/

Contador is toch wel een klasse apart. Ik ben alleen benieuwd of hij zijn vorm kan vasthouden/opbouwen. Tijdens de Dauphine had hij al een erg hoog niveau. Het zou voor de tour wel leuk zijn als Contador wat ''minder'' is/

Hoopte ik vorig jaar ook al :p

Zie er weinig die het niveau van Contador halen, het zou dan van Andy Schleck moeten komen maar die ik eerder een minder jaar hebben dan dat Contador gaat tegenvallen in de Tour. Het gemiddelde niveau qua klassementsrenners is momenteel gewoon niet hoog genoeg, maar dat zal ook te maken hebben met de voortdurende dopingjacht.

Armstrong is te oud, Wiggins mag dit jaar blij zijn met top 10, Evans is kapotgereden in de Giro, Basso zal evenmin fris zijn, Vino is leuk voor een rit maar ook niet meer, Leipheimer zal in dienst rijden van Armstrong, Kloden rijdt als meesterknecht, Andy heeft nog niks laten zien, Frank Schleck heeft een te zwakke tijdrit, Sastre heeft fysieke problemen, Menchov heeft ook fysieke problemen gehad.

Waarschijnlijk zullen er wel weer renners verrassen dit jaar, ook al zou goed rijden van Gesink geen verrassing mogen zijn. Maar Gesink lijkt ook stil te staan bij Rabo, iets wat bij Rabo wel vaker voor komt.

Deze Tour kan wel eens beslist worden in ritten waar je het niet verwacht, althans qua klasseringen in de top 10. Denk dat Contador zich niet gaat laat verrassen op de kasseien, ook al zie ik een Menchov of Gesink daar nog wel op de hun smoel gaan. Rabo's en op hun plaat gaan lijkt een soort van gewoonte te worden.

Waar zijn er beelden te bekijken van die val vandaag?

NVM, staat ondertussen op sporza

Laatst bewerkt:
Koninginne rit vandaag in Zwitserland. Superzware bergrit, De Gees heeft laten weten voor de overwinning te willen gaan. Verder spuwt hij in hetzelfde krantenartikel zijn gal over de 12km lange kassei stroken die gaan komen in die gevreesde Tourrit.

Zou mooi zijn als Gesink vandaag kan vlammen, jammer dat er niks live van te zien valt. Mollema is helaas wat ziek, die kan dus weinig support leveren.

Paar jaar geleden won Thomas Dekker een bergrit in de Tour de Suisse, daarna hebben Nederlandse renners weinig laten zien in de Ronde van Zwitserland. Op Mollema deze ronde na dan.

Terug
Naar boven