- Waardering
- 1.024
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Devolder heeft een mentaal probleem, maar intrinsiek is het een absolute topper. Hij rijdt ook gewoon in de Belgische kampioenentrui hoor, zowel op de weg als in de tijdrit. De manier waarop hij, zeker de eerste keer, de ronde won is iets wat maar zeer weinigen gegeven is en totaal buiten de mogelijkheden van Nuyens ligt. Atletisch gezien is Devolder echt wel superieur. Daarnaast, als er 1 renner geweest is die de laatste jaren miskend geweest is in zijn ploeg dan is het niet Nuyens maar Devolder, die ondanks zijn indrukwekkende erelijst bijna openlijk niet meer de steun kreeg van zijn ploegleider en maats. Nuyens mag Devolder trouwens op zijn 2 knietjes danken anders had hij nooit meer vooraan geraakt. Pleit natuurlijk wel voor Nuyens' "doorzicht", dat wel.
Het hangt er ook maar vanaf hoe je het bekijkt, maar toch blijft de Ronde gewoon een spektakelstuk, en dan is het imo mooi om een renner te zien winnen die dit mee de moeite waard gemaakt heeft. Dat kan van Nuyens niet gezegd worden. Ik denk ook niet dat dit binnen zijn mogelijkheden ligt.
Intrinsiek was VDB (de echte, niet die saaie Jurgen) ook een topper. Maar aan intrinsiek vermogen of talent heb je weinig als je het niet weet af te maken. Boogerd was ook een topper die koersen kon maken maar het bijna nooit kon afmaken, leuk maar je koopt er weinig voor.
Je hebt killers nodig om een koers te kunnen afmaken. Zie een Hushovd op het WK die zich niet liet gek maken en misschien ook wel met wat mazzel weer terug kan komen. Nuyens in feite hetzelfde verhaal, rustig blijven en laat de favorieten elkaar maar kapot maken. Een Ballan of een Boonen deden deze Ronde veel nerveuzer aan. Nuyens laat zijn kop precies op het goede moment zien. Overigens wel jammer dat Ballan net op het verkeerde moment zijn neus nog even liet zien anders had ik Langeveld een hele goede kans gegeven op de overwinning.
Wat is het punt nu? Devolders erelijst is een pak indrukwekkender dan die van Nuyens. Die van Hushovd, Ballan en Boonen ook, zelfs die van VDB. Langeveld kan imo ook een grote worden, heeft ook dat tikje extra.
Ik denk dat je Nuyens te hoog inschat. Ok, hij is leep, maar we hebben het hier echt niet over een renner ala Peter Van Petegem. Als niet alle topfavorieten door de mand vallen is er meer nodig dan "leep" zijn, en zal hij intrinsiek tekort komen.Dat Devolder al 2 seizoenen geen platte prijs heeft gereden buiten het BK om en dat Nuyens zijn talent nu wel lijkt te kunnen waarmaken.
Er wordt nu van uitgegaan dat Nuyens hierna niet snel meer aan grote koers wint maar ik denk dat Nuyens nog wel eens kan gaan verbazen. Sommige renners hebben gewoon een grote overwinning nodig om daarna nog verder door te groeien.
In ieder geval zie ik zelf wel graag lepe renners die precies het juiste moment afwachten.
Ik denk dat je Nuyens te hoog inschat. Ok, hij is leep, maar we hebben het hier echt niet over een renner ala Peter Van Petegem. Als niet alle topfavorieten door de mand vallen is er meer nodig dan "leep" zijn, en zal hij intrinsiek tekort komen.
Edit: Devolder heeft zijn talent allang waargemaakt btw. Als ik Nuyens was zou ik nu onmiddelijk tekenen voor zijn palmares. Devolder is een zeer wispelturige renner waar ik nog een paar exploten van verwacht in grote wedstrijden.
Wat willen die grafiekjes nu zeggen? Devolder heeft grotere prijzen bij elkaar gereden dan Nuyens, op een veel dominantere manier.Misschien schat ik hem te hoog in maar je hebt van die relatief onzichtbare renners die toch grote koersen kunnen winnen. Nu zal ik Nuyens niet vergelijken met een Freire omdat Freire een sprinter is maar Nuyens heeft wel een stevig genoeg eindschot om in een groepje de overwinning te pakken. Als je maar lang genoeg kan aanhaken kan dat leuke overwinningen opleveren.
Zo slecht is die erelijst van Nuyens trouwens niet als je het vergelijkt met Devolder of je moet veel waarde hechten aan die Belgische titels.
![]()
![]()
De grafiekjes gaan verder niet over winst maar links is Nuyens die nu voor 2011 bij het rode balletje staat en rechts is Devolder met amper bestaand rood balletje.
Wat willen die grafiekjes nu zeggen? Devolder heeft grotere prijzen bij elkaar gereden dan Nuyens, op een veel dominantere manier.
Met wat voor renner je te maken hebt, twee keer de Ronde winnen waarvan 1 keer op zeer overtuigende wijze is knap maar wat heeft Devolder dan nog meer zo overtuigend gewonnen? 1 topjaar kan je niet jarenlang op blijven bouwen.

Zal Boonen vandaag zijn 4de parijs roubaix winnen? Ik duim er alvast voor.
haha inderdaad.de vlaeminck zal weeral nerveus worden... zijn record staat weer in gevaar :-)