XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

inderdaad, kheb echt genoten.
prachtige koers gezien maar Philip Gilbert zou toch meer de verdiende winnaar geweest zijn!

Ik hoopte ook Philippe Gilbert. Stel je voor dat zijn ontsnapping op 10 km van de finish zou gelukt zijn. Zou echt prachtig zijn van big phil.

Maar ik gun het Nick Nuyens ook. Vooral na kritiek van die teambaas (weet niet meer wie) dat hij een tweederangrenner is.

Cancellara leek wel echt futloos aan het eind, jammer.

Ja vond het ook raar. Had hij een hongerklop ofzo?? Maar mooi dat hij het nog probeerde op het einde en toch mooi derde werd.

Mja op de NOS lieten ze zien dat die steeds om eten vroeg maar niemand van ze ploeg kon vinden.

Ja, zag ook een beeld dat hij voor water 'smeekte' aan de hulpers van de andere ploegen maar die wilden niet geven :D

die mart smeets is ook egt een grappe maker he echt een heerlijke vent om naar te luisteren

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

hongerklop? nee man hij had kramp ofzo las ik net

Vanavond feestje in de carré met wat coke? :D

ken je de nieuwe sponsor v Tommeke?

Le COKE sportief

beste manier om je boontjes klaar te maken?

je laat ze zachtjes aan de coke brengen

:D

OT: prachtige,spannende koers gezien
elk jaar wordt de ronde groter en groter, Vlaanderen op zn best!!
jammer dat Gilbert niet wint
leuk dat het toch een Belg was

Maar ik gun het Nick Nuyens ook. Vooral na kritiek van die teambaas (weet niet meer wie) dat hij een tweederangrenner is.

geloof niet dat het e sportdirecteur was die Nuyens een 2erangsrenner noemde,denk dat het José Decauwer was, maar weet het ook niet zeker

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_wielrennen/1.995931
edit: bedoel dus dit beeld
http://www.sporza.be/cm/sporza/vide...an_Vlaanderen_2011/MG_RVV11_reacties/1.995646
Leuk beeld.

En over Tom Boonen. Toen ie Gent Wevelgem won, was dit de titel in de morgen (kwaliteitskrant) :
"Tom Boonen haalt zijn gram in Gent-Wevelgem"

http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/W...Boonen-haalt-zijn-gram-in-Gent-Wevelgem.dhtml

:roflol: vond ik wel leuke woordspeling. Mn moeder had het alleens niet door.

Laatst bewerkt:
ken je de nieuwe sponsor v Tommeke?

Le COKE sportief

beste manier om je boontjes klaar te maken?

je laat ze zachtjes aan de coke brengen

:D

OT: prachtige,spannende koers gezien
elk jaar wordt de ronde groter en groter, Vlaanderen op zn best!!
jammer dat Gilbert niet wint
leuk dat het toch een Belg was

geloof niet dat het e sportdirecteur was die Nuyens een 2erangsrenner noemde,denk dat het José Decauwer was, maar weet het ook niet zeker
Jef Braeckevelt noemde hem zo, en is dus wel een ploegleider

Chavanel zal zich slecht voelen zeg hahaha, leek me een van de sterkere uit de koers maar ja Boonen is zijn kopman he. Als hij met Cancellara gas geeft maakt Sylvain het af. Maar ja dan alsnog in de sprint waarin hij tot tweemaal toe niet bewust wordt gehinderd.

En Nuyens ? Rijdt voor RABO alleen maar slechte seizoenen en nu voor SAXO is hij super.

Laatst bewerkt:
Chavanel zal zich slecht voelen zeg hahaha, leek me een van de sterkere uit de koers maar ja Boonen is zijn kopman he. Als hij met Cancellara gas geeft maakt Sylvain het af. Maar ja dan alsnog in de sprint waarin hij tot tweemaal toe niet bewust wordt gehinderd.

En Nuyens ? Rijdt voor RABO alleen maar slechte seizoenen en nu voor SAXO is hij super.

lol, hij gunde het de hollanders niet :trollface:

ik was eigenlijk ook verbaasd dat nuyens won aangezien de laatste twee jaar niks heeft laten zien - ik heb hem eigenlijk de hele wedstrijd niet gezien - en dat hij nou vertrouwen voelde bij riss vind ik zo'n bullshit - hij heeft gewoon mazzel gehad dat cancellara kramp kreeg

ik was eigenlijk ook verbaasd dat nuyens won aangezien de laatste twee jaar niks heeft laten zien - ik heb hem eigenlijk de hele wedstrijd niet gezien - en dat hij nou vertrouwen voelde bij riss vind ik zo'n bullshit - hij heeft gewoon mazzel gehad dat cancellara kramp kreeg

De ronde win je niet met mazzel:cool:

edit: hij had ervoor op heel sterke wijze dwars door vlaanderen gewonnen. Ik denk wel dat Riis hem heeft beter gemaakt.

Laatst bewerkt:
die mart smeets is ook egt een grappe maker he echt een heerlijke vent om naar te luisteren
Wat een ongelofelijke lulleman is dat zeg. Ik heb hem even bezig gehoord in de aflevering van sporza, net voor de koers uitgezonden werd. Hij heeft amper benul van koersdoorzicht en ligt dan maar wat randverhalen en bijgelovige shit uit zijn neus te peuteren. Hij lijkt wel het mentaal gehandicapte broertje van Michel Wuyts, wiens lyrische taalgebruik ik overigens ook moeilijk kan smaken... wat een lulleman.

Nuyens is idd een onverdiende winnaar. Ik ben blij dat het een Belg is, maar verdiend is dit in geen 100 jaar. Wat een dief is het toch he, hahaha.

Laatst bewerkt:
Jah, dat hoort ook bij wielrennen. Je hebt gasten die heel de koers maken, supersterk zijn en er alles voor doen. Maar je hebt ook die andere die met wat geluk kunnen meegaan en het tactisch kunnen uitspelen.

Nuyens toont gewoon zeer goed koersinzicht en aan die overwinning is niks gestolen. Natuurlijk is het voor een hele groep die achter Cancellara aan hobbelt mazzel dat Cancellara kramp krijgt maar wie het daarna weet af te maken heeft gewoon goed gekoerst. Begrijp die afkeer t.o.v. Nuyens niet zo.

Nuyens toont gewoon zeer goed koersinzicht en aan die overwinning is niks gestolen. Natuurlijk is het voor een hele groep die achter Cancellara aan hobbelt mazzel dat Cancellara kramp krijgt maar wie het daarna weet af te maken heeft gewoon goed gekoerst. Begrijp die afkeer t.o.v. Nuyens niet zo.

inderdaad, nuyens verdient dit na zijn voorbije matige jaren. Hij heeft het gewoon netjes afgemaakt en cancellera en chavanel in de sprint te kloppen.

Ik heb geen afkeer van Nuyens. Het punt is dat hij absoluut niet de sterkste man in de koers was, en ook niet in de sprint. Ik ben blij dat het een Belg is, maar een betere winnaar zou gewoon mooier staan op de erelijst van de Ronde. Nuyens was gewoon geen grote kampioen voor de Ronde, en erna ook niet.

Daarentegen moeten we idd toegeven dat hij het tactisch perfect gespeeld heeft en evenveel recht heeft op de overwinning als eender welke andere coureur die hem eerst over de streep bolt. Ik denk wel dat hij nooit nog zo'n uitgelezen kans zal krijgen om opnieuw een wedstrijd van dit formaat te winnen.

Devolder won de Ronde twee keer terwijl hij verder geen platte prijs meer reed. Nuyens kan best nog wel eens verbazen in de Ronde of een andere grote wedstrijd. Als je een koers kan kapen moet je ook een bepaald koersinzicht hebben en dat heeft Nuyens dus wel. Rabo was gewoon niet de juiste ploeg voor hem, in dat systeem moet je passen. Je ziet wel vaker renners bij Rabo falen terwijl ze bij een andere ploeg opeens wel kunnen winnen.

Dit weekend Parijs-Roubaix en als Cancellara dit keer geen kramp krijgt zie ik weinig bedreiging voor hem. Hoop zelf dat Langeveld zijn vorm kan doortrekken en dat Boom wederom zich goed van voren laat zien.

Devolder heeft een mentaal probleem, maar intrinsiek is het een absolute topper. Hij rijdt ook gewoon in de Belgische kampioenentrui hoor, zowel op de weg als in de tijdrit. De manier waarop hij, zeker de eerste keer, de ronde won is iets wat maar zeer weinigen gegeven is en totaal buiten de mogelijkheden van Nuyens ligt. Atletisch gezien is Devolder echt wel superieur. Daarnaast, als er 1 renner geweest is die de laatste jaren miskend geweest is in zijn ploeg dan is het niet Nuyens maar Devolder, die ondanks zijn indrukwekkende erelijst bijna openlijk niet meer de steun kreeg van zijn ploegleider en maats. Nuyens mag Devolder trouwens op zijn 2 knietjes danken anders had hij nooit meer vooraan geraakt. Pleit natuurlijk wel voor Nuyens' "doorzicht", dat wel.

Het hangt er ook maar vanaf hoe je het bekijkt, maar toch blijft de Ronde gewoon een spektakelstuk, en dan is het imo mooi om een renner te zien winnen die dit mee de moeite waard gemaakt heeft. Dat kan van Nuyens niet gezegd worden. Ik denk ook niet dat dit binnen zijn mogelijkheden ligt.

Terug
Naar boven